BURGER KING® TUO MARKKINOILLE MAAILMANENNÄTYSHERKUN HAASTAJAN

BURGER KING® -hampurilaisketjun Chicken Fries -kanaranskalaiset saivat suomalaiset pikaruoan ystävät sekaisin vuonna 2016. Niin Suomessa kuin kotimaassaan Amerikassa rapsakat sormisyötävät aiheuttivat ilmiön, joka saanee jatkoa Buffalo Chicken Fries -uutuuden myötä.

Kun BURGER KING® -hampurilaisketju toi Chicken Fries -kanaranskalaiset Suomen ravintoloiden valikoimaan reilu vuosi sitten, suomalaiset ahmivat rapsakoita – perunattomia – ranskalaisia eniten maailmassa myyntiluvuissa mitattuna. Aiempi ennätys oli Uudessa-Seelannissa, jonka Suomi rikkoi lähes 50 %:lla ensimmäisten myyntiviikkojen aikana.

– Aiemmin Chicken Fries nousi kulttituotteeksi Amerikassa, ja Suomen mittakaavassa voidaan puhua aivan vastaavasta ilmiöstä. Kanaranskalaisten menestystä on mitattu leikkimielisissä kisailuissa eri BURGER KING® -maiden välillä, ja suomalaisten kuluttajien rakkautta niitä kohtaan on hämmästelty aina Miamin pääkonttorissa asti. Alkuun siellä oltiin suorastaan epäuskoisia, hampurilaisravintolaketjun Suomen ketjujohtaja Mikko Mollberg kertoo.

Nyt Chicken Friesit saavat tulisen vastustajan omasta höyhensarjastaan, kun kehään nousee Buffalo Chicken Fries -kanaranskalaiset, jotka erottaa perinteisistä niiden potkivampi maku.
Ensiluokkaisesta vaaleasta broilerinlihasta valmistetut kanaranskalaiset on kuorrutettu tyrmäävän maukkaalla leivityksellä. Täysiskun makuhermoon voi viimeistellä yhdellä kahdeksasta dippivaihtoehdosta: majoneesi, curry-mango, hapanimelä, valkosipuli, BBQ, Hot Cheese, Mexicana tai Sour Cream & Onion.

– Olemme suorastaan kananlihalla uutuustuotteestamme! Täytyy sanoa, että saatan hieman pettyäkin, mikäli Buffalo Chicken Fries ei vedä kanveesiin miedomman edeltäjänsä myyntilukuja, BURGER KING® -ketjun tuotepäällikkö Olli Mäkäräinen sanoo itsevarmana.

Buffalo Chicken Friesit ovat myynnissä lähes kaikissa Suomen BURGER KING® -ravintoloissa tiistaina 23.5.2017, poissulkien Helsinki-Vantaan lentokentän ja Tallinkin laivojen ravintolat.

Mikko Mollberg, ketjujohtaja BURGER KING®, Restel Fast Food Oy
+358 40 485 4227, mikko.mollberg@restel.fi

Olli Mäkäräinen, tuotepäällikkö BURGER KING®, Restel Fast Food Oy
+358 40 6303 140, olli.makarainen@restel.fi

Hanne-Mari Ahonen, Brand Manager BURGER KING®, Restel Fast Food Oy
+358 50 370 2423, hanne-mari.ahonen@restel.fi

Vuonna 1954 perustettu BURGER KING® on maailman toiseksi suurin hampurilaisravintolaketju. Ketjuun kuuluu yli 14 000 ravintolaa noin 100 maassa eri puolilla maailmaa. Suurin osa (n. 97 %) BURGER KING® -ravintoloista on itsenäisesti franchise-sopimuksilla toimivien yrittäjien pyörittämiä ravintoloita, joista monet ovat vuosikymmeniä toimineita perheyrityksiä. BURGER KING® -ravintolat palvelevat n. 11 miljoonaa asiakasta päivittäin. Lisätietoja Facebookista ja osoitteesta www.burgerking.fi.