Burgerimies Herlevin neljäs Naughty BRGR avautui Jyväskylään

Suomen ensimmäinen Top Chef ja Burgerimies-TV-sarjan tähti, keittiömestari Akseli Herlevi avasi Naughty BRGR -hampurilaisravintolaketjun neljännen ravintolan Jyväskylään. Kaupungin kävelykeskustan paraatipaikalle Kolmikulmaan avautuneella ravintolalla on myös suuri, sadan asiakaspaikan anniskeluoikeuksin varustettu terassi. Ravintolan sisustuksessa kunnioitetaan jyväskyläläisten rakkautta urheiluun ja menestykseen.

“Halusimme kunnioittaa Jyväskylän väkevää urheilujuhlaperinnettä ja olla samalla ravintolakonseptimme mukaisesti myös tuhma ja kapinallinen. Taiteilija Vesa Suksi maalasi Naughty BRGR Jyväskylän seinään 2.5 metriä leveän seinämaalauksen, joka näyttäytyy jokaiselle katsojalle eri tavalla”, vinkkaa Burgerimies Akseli Herlevi.

Ensimmäinen Naughty BRGR avautui Helsinkiin vuonna 2015, jonka jälkeen laadukkaisiin hampurilaisiin erikoistunut ravintolaketju on laajentunut myös Turkuun ja Tampereelle. Jyväskylä on ollut tälle kehitykselle toivottu ja odotettu jatkumo, jossa Herlevi haluaa tarjota Keski-Suomen hinta-laatu -suhteeltaan parhaimman burgerielämyksen.

“Jyväskylä oli alusta saakka suunnitelmissamme, mutta odotimme vain sopivaa lokaatiota. Se kannatti, sillä nyt pääsemme tarjoamaan kylän parhaita burgereita aivan ytimeen, Kolmikulman sykkeeseen. Jyväskylässä on paljon opiskelijoita ja he ovat se kuluttajasukupolvi, joka tekee ruokavallankumousta vaatimalla laadukkaita raaka-aineita, uusia makuja ja vastuullisuutta. Vastaamme tähän burgereihin erikoistuneella ruokalistallamme ja esittelemällä fast casual -ruoan mielestäni parhaat mahdollisuudet”, innostuu keittiömestari Akseli Herlevi ja jatkaa: ”Meillä on Jyväskylässä myös upea, suuri terassi, joka tuo oman mausteensa lämpimiin kesäiltoihin. Tältä ravintolalta onkin lupa odottaa paljon, joten tulen itsekin panostamaan mahdollisimman paljon aikaani Jyväskylään. Saavun tänne kesällä myös tuhmalla ruokarekallamme.”

60 asiakaspaikkaa sisällä ja satapaikkaisen aurinkoterassin tarjoava Jyväskylän Naughty BRGR on ketjun muiden ravintoloiden kaltaisesti yksilöllinen myös sisustukseltaan. Herlevin luottotaiteilija, kaikkiin Naughty BRGR ravintoloihin taidetta maalannut Vesa Suksi maalasi Jyväskylän ravintolan seinään 2,5 metriä leveän jääkiekkomaalauksen.

“Halusimme kunnioittaa Jyväskylän väkevää ja voittavaa urheilujuhlaperinnettä ja olla samalla ravintolakonseptin henkisesti myös tuhma ja kapinallinen. Näin syntyi seinämaalaus, joka näyttäytyy jokaiselle katsojalle omanlaisellaan tavalla”, vinkkaa taiteilija Vesa Suksi.

Burgerihulluksi itseään kutsuva Herlevi on tehnyt töitä suomalaisen hampurilaiskulttuurin kehittämiseksi varmasti enemmän kuin kukaan muu suomalainen kokki. Aiemmin vain pikaruoaksi mielletty hampurilainen on hiljattain noussut myös suomalaisten ravintoloiden ja kotikeittiöiden kiintotähdeksi ja burgeribuumin voidaan sanoa nyt vallitsevan Suomessa.

“Perinteinen hampurilainen on ruokana yksinkertainen ja kaikille tuttu, joten uskalsin haastaa itseni luomaan täydellisen burgerin. Kierrän jatkuvasti maailmaa hakemassa siihen uutta inspiraatiota. Burgeri on ruokana siitä mielenkiintoinen, että kuten Burgerimies-sarjassakin on nähty, mahtuu sämpylän väliin koko maailma. Naughtyssa keksimme ja kokeilemme jatkuvasti uusia yhdistelmiä ja myös asiakkaamme osallistuvat aktiivisesti ideointiin. Ravintoloidemme persoonaan kuuluu myös mieletön henkilökunta, jonka ammattitaito ja asenne luovat Naughty-elämyksen. On ollut hieno kokemus hakea Jyväskylään paikallisia, burgereihin intohimoisesti suhtautuvia osaajia. Heistä on tullut minulle jo kuin perhettä”, kertoo ravintolaketjun synnystä ja laajentumisesta Akseli Herlevi.

15 henkeä työllistävä Naughty BRGR Jyväskylä aukeaa 1.6. klo 19.00 osoitteessa Puistokatu 2-4, 40100 Jyväskylä.

Naughty BRGR Jyväskylän keittiön aukioloajat:

• Maanantai: klo 11.00-22.00, huom.  maanantait 11.6.-25.6. suljettu
  • Tiistai-lauantai: klo 11.00-22.00 (terassi perjantai-lauantai klo 11.00-02.00)
  • Sunnuntai: klo 10.00-19.00 (terassi sunnuntaisin klo 12.00-19.00)

Akseli Herlevi, keittiömestari, Naughty BRGR
akseli@naughtybrgr.com

Samuel Sorainen
samuel.sorainen@wolfcom.fi

Keittiömestari Akseli Herlevi avasi Naughty BRGR -hampurilaisravintolaketjun neljännen ravintolan Jyväskylään.
"Tulen panostamaan mahdollisimman paljon aikaani Jyväskylään ja saavun sinne kesällä myös tuhmalla ruokarekallamme", kertoo Akseli Herlevi.
"Jyväskylä oli alusta saakka suunnitelmissamme, mutta odotimme vain sopivaa lokaatiota. Se kannatti, sillä nyt pääsemme tarjoamaan kylän parhaita burgereita aivan ytimeen, Kolmikulman sykkeeseen", iloitsee Akseli Herlevi.
"Paine laajentaa Jyväskylään on ollut kova, sillä vilkkaassa opiskelijakaupungissa on meille tulvineiden pyyntöjen mukaan kova nälkä laadukkaalle burgerille", kertoo MTV:n Burgerimies-sarjassakin loistava Akseli Herlevi. Kuva: MTV
Keittiömestari Akseli Herlevi avasi Naughty BRGR -hampurilaisravintolaketjun neljännen ravintolan Jyväskylään, kaupungin kävelykeskustan paraatipaikalle Kolmikulmaan. Kuva: Akseli Herlevi
Naughty BRGR -ruokarekka kiertää tapahtumia läpi suomen koko kesän.

Radiokanava BusinessFM hakee osavaltakunnallista toimilupaa23.10.2018 11:16Tiedote

Pääkaupunkiseudulta Tampereelle ja Ouluun jo laajentunut, erityisesti hyvästä musiikista ja työuransa kehittämisestä kiinnostuneille kuulijoille suunnattu kotimainen BusinessFM-radiokanava hakee Viestintävirastolta osavaltakunnallista toimilupaa kaudelle 2020-30. Kanava haluaa välittää työ- ja talouselämän arvokasta tietopääomaa ja sen myötä omalta osaltaan edistää suomalaista kansantaloutta nykyisiä kuuluvuusalueitaan laajemmin. BusinessFM kertoo saaneensa hakemukselleen paljon tukea maakunnallisilta päättäjiltä ja mielipidevaikuttajilta.

Vuoden Keittiöteko -kisan finalistit valittu16.10.2018 11:15Tiedote

Ammattikeittiöiden toiminnan kehittämiseen ja ruokailijoiden ateriointielämyksen parantamiseen kannustava Vuoden Keittiöteko valitaan tänä syksynä kolmannen kerran. Kilpailussa etsitään suomalaista keittiötekoa tai -tiimiä, joka luo ravintolaan uusia toimintamalleja, teknologiaa tai palveluita, joista on hyötyä sekä aterioiden valmistajille että niiden nauttijoille. Finaaliin on valittu kymmenen keittiötekoehdokasta Lempäälästä, Helsingistä, Järvenpäästä, Orivedeltä, Porista, Forssasta ja Turusta.

Suomalainen Hellon voitti kansainvälisen palvelumuotoilukilpailun jo kolmatta kertaa12.10.2018 10:13Tiedote

Paremman ruokakauppakokemuksen lapsiperheille suunnitellut palvelumuotoilutoimisto Hellon palkittiin alansa arvostetuimmassa kilpailussa jo kolmatta kertaa pääpalkinnolla. Dublinissa torstaina 11.10. järjestetyn Service Design Global Conferencen tuomaristo valitsi Hellonin irlantilaiselle Musgrave-ruokakauppaketjulle tekemän toteutuksen viime vuoden parhaimmaksi kansainväliseksi palvelumuotoilutyöksi.

Reaktorin ja LEGOn lasten robottikoodikoulu saapuu Helsinki-Vantaan lentoasemalle11.10.2018 13:26Tiedote

Suomalainen design- ja teknologiayritys Reaktor on kehittänyt robottikoodikoulun, jonka avulla lapset voivat tutustua koodaamisen perusteisiin ja merkitykseen helpolla ja hauskalla tavalla. Syyslomaviikonloppuna Helsinki-Vantaan lentoasemalla järjestettävässä koodikoulussa lapset pääsevät Reaktorin kehittämällä applikaatiolla luomaan toimintakäskyjä kahdelle LEGO Boost -robotille. Koodikoulu on avoinna 12.–14.10. kello 14-16 lentoaseman Kainuu loungessa.