Lamor Corporation

Business Finlandin kasvumoottorikilpailun voittajat julkaistu - Lamorin innovaatiolähtöinen liiketoiminta palkitaan

Lehdistötiedote 18.12.2020. Porvoo, 18.12. - Business Finland on valinnut kasvumoottorikilpailutuksen voittajiksi neljä yritystä: Lamor, Unikie, Vaadin ja Family in Music. Kukin yritys on sitoutunut tavoittelemaan vähintään miljardin euron edestä uutta innovaatiolähtöistä liiketoimintaa ekosysteemeissään, joiden avainyrityksinä ne toimivat. Kasvumoottoreita toteutetaan yritysvetoisella yritysten, tutkimusorganisaatioiden ja julkisten toimijoiden kumppanuusmallilla.

"Lamorin valitseminen Business Finlandin kasvumoottorikilpailutuksen voittajien joukkoon on meille erittäin suuri tunnustus. Yhtiömme on tehnyt liiketoimintamallien kehitystä verkostoliiketoiminnan parissa jo 80-luvulta lähtien ja siirtyminen alusta- ja ekosysteemiliiketoimintamalliin on luonnollinen jatkumo yrityksemme kehityspolulla. Uskomme, että tämä projekti tulee olemaan globaali menestystarina niin ympäristön kuin suomalaisen ympäristöteknologiayritystenkin näkökulmasta," sanoo Lamorin toimitusjohtaja Mika Pirneskoski.

”Osallistuimme kilpailuun tekemällä tarjouksen, jossa kuvasimme miten aiomme saavuttaa ekosysteemimme miljardiluokan kasvutavoitteen, ja samalla annoimme tuottolupauksen myönnettävälle pääomalainalle”, Pirneskoski kertoo.

Lamorin kasvumoottoriprojektin tavoitteena on vähentää jätemäärää vesissä. Tavoite on linjassa mm. YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden kanssa. Tämän ohella keskiössä on suomalaisten korkeateknologiatoimijoiden liiketoiminnan kasvattaminen.

Tavoitteiden saavuttamiseksi on tärkeä kehittää ratkaisu, jonka lähtökohtana on toimialan keskeisimpien haasteiden ja lukkiutumien poistaminen, jotta saavutetaan liiketoimintavetoinen kokonaisratkaisu. Kestävä lopputulos vaatii liiketoimintamallin kehityksen ja implementoinnin sekä tätä tukevan johtamismallin, joka tehokkaasti huomioi tarpeet kommunikaatiolle ja tiedonhallinnalle.

Yhtiön on tarkoitus pilotoida kehitettävää alustaliiketoimintamallia muovijätteen hyödyntämisen ekosysteemissä, mutta tarkoituksena on luoda myös muita ekosysteemejä Lamorin kolmelle pääasialliselle liiketoiminta-alueelle, joita ovat öljyntorjunta, jätteenkäsittely ja vedenkäsittely.

Liite: Lamorin ekosysteemi

Lisätietoja: Mika Pirneskoski
puh: +358 40 757 2151
mika.pirneskoski@lamor.com

Lamor Corporation
Raudoittajantie 5
06450 PORVOO

+358 20 765 0100, info@lamor.comhttp://www.lamor.com

Lue lisää julkaisijalta Lamor Corporation

Lamor Corporation Ab avuksi varautumaan koronakriisin leviämiseltä11.8.2020 15:17:47 EESTTiedote

Porvoolainen perheyhtiö Lamor on tarjonnut ympäristöongelmiin varautumiseen liittyviä teknologioita ja palveluita lähes 40 vuoden ajan. Koronakriisin aikana yritys on pystynyt toimimaan lähes normaalisti noudattamalla seuraavia viittä periaatetta; suojaudu, testaa, jäljitä, eristä ja hoida. Lamorin Ecuadorin tytäryhtiö on työllistänyt parhaimmillaan 850 henkeä vaativissa olosuhteissa, joissa koronapositiivisten osuus on ollut erittäin merkittävä. Tämän on mahdollistanut riittävä suojautuminen viruksen leviämiseltä.

Lamor on tehnyt merkittävän sijoituksen ecuadorilaiseen palveluyhtiöön Corenaan12.1.2015 16:22:17 EETTiedote

Lamor Corporation Ab on tehnyt merkittävän sijoituksen ecuadorilaiseen ympäristöpalveluita tuottavaan yhtiöön Corporación para los Recursos Naturales Corena S.A. (Corena). Sijoituksen ensimmäisen vaiheen toteuduttua Lamorista tuli yhtiön vähemmistöomistaja, mutta samalla osakkeenomistajat sopivat järjestelystä, jolla Lamorilla on mahdollisuus saavuttaa enemmistöomistus. Tämä yritysjärjestely on tärkeä osa Lamorin kasvustrategiaa, joka rakentuu kohdistettujen ympäristöpalvelujen ja -teknologioiden tarjoamiseen maailmanlaajuisesti. Näihin palveluihin kuuluu muun muassa öljyteollisuuden jätteiden, maaperän ja saastuneiden vesien käsittely ja puhdistaminen.

Significant Minority Investment in Lamor Strengthens its Market Position27.3.2012 09:20:00 EESTPress release

(Lamor Corporation, Porvoo, March 27, 2012). Finnish Industry Investment Ltd (Teollisuussijoitus Oy) and Etera have made a minority investment in Lamor Corporation. The investment is a part of a larger transaction where the company's financial position is strengthened and the current house bank replaced with Sampo Bank/Den Danske Bank. This transaction enables Lamor Corporation to invest in new business models, as well as in research and development and thus enables the company to take a step to the next level.