BusinessFM sai radion uuden osavaltakunnallisen toimiluvan

Viestintävirasto myönsi pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Oulussa kuuluvalle BusinessFM-radiokanavalle osavaltakunnallisen toimiluvan kaudelle 2020-30. BusinessFM:lle myönnetty täysin uusi taajuuskokonaisuus 13 laajentaa kanavan kuuluvuusalueen 1.1.2020 alkaen myös Jyväskylään, Kuopioon, Lahteen, Turkuun ja Vaasaan. Hyvästä musiikista ja työuransa kehittämisestä kiinnostuneille kuulijoille suunnattu kotimainen BusinessFM välittää työ- ja talouselämän arvokasta tietopääomaa ja sen myötä pyrkii omalta osaltaan edistämään suomalaista kansantaloutta.

"Välitämme hyvän musiikin kylkiäisenä rohkeaa ja riippumatonta, työntekoon kannustavaa sisältöä. Pidämme tärkeänä, että sitä tulisi pystyä kuuntelemaan kaikissa merkittävissä bisnes- ja yliopistokaupungeissa ja uusi taajuuskokonaisuus 13 -paketti on konkreettinen vastaus toiveisiimme”, kertoo osavaltakunnallisen radioluvan saaneen BusinessFM:n perustaja Reijo Karhulahti (vasemmalla). Ohjelmajohtaja Juha Kakkuri keskellä ja aamujuontaja Roni Malinen oikealla.

Vuonna 2016 aloittanut BusinessFM on suunnattu aikaansa seuraaville yrityspäättäjille sekä itseään ja työuraansa kehittäville kansalaisille. Vuoden 2019 loppuun saakka BusinessFM:ää voi kuunnella pääkaupunkiseudun, Tampereen ja Oulun alueella sekä internet-radiona kaikkialla maailmassa. Kahdeksan radiotoimijan hakema ja vain BusinessFM:lle myönnetty uusi taajuuskokonaisuus 13 -toimilupa laajentaa kuuluvuusalueen Jyväskylään, Kuopioon, Lahteen, Turkuun ja Vaasaan. Uuden toimilupa-alueen väestöpeitto on 50 % suomalaisista.

”Olemme parissa vuodessa saavuttaneet vaikuttavan ja aktiivisen fanikunnan, jota kiinnostaa oma taloutensa ja arkensa, sekä työ- ja yrityselämän asiat yleisesti – toimistokelpoista musiikkia unohtamatta. On mahtavaa huomata, että myös Viestintävirasto tunnisti missiomme laajemmassa kontekstissa. Hittiradioille tyypillisten geneeristen soittolistojen pyörittämisen sijaan välitämme työelämän ja kansantalouden tietopääomaa, jonka avulla kuulijamme voivat kehittää itseään ja kasvattaa siten koko maan hyvinvointia. Koen, että meidän missiomme on koko Suomen missio ja pian pääsemme toteuttamaan sitä resurssiemme tämänhetkisten puitteiden mukaisessa laajuudessa”, iloitsee osavaltakunnallisen radioluvan saaneen BusinessFM:n perustaja ja toimitusjohtaja Reijo Karhulahti.

Hyvää musiikkia ja järkipuhetta

BusinessFM:n ohjelmistoon kuuluu musiikin ohella laadukkaita puheohjelmia ja haastatteluita, jotka painottuvat myös työmatkalaisia palvellen aamuun ja iltapäivään. Lounasajan molemmin puolin kanavalla tarjoillaan säännöllisiä uutisia ja tarkoin valittua toimistomusiikkia. BusinessFM:n suosikkiohjelmia ovat aamujuontaja Roni Malisen Aamu arkisin kello 6.00-10.00 ja ohjelmajohtaja Juha Kakkurin juontama BusinessFM-iltapäivä arkisin kello 14.00-18.00. Kanavan ohjelmasarjoihin kuuluvat esimerkiksi Harvardissakin luennoivan professori Henrik Töttermanin Amerikan-kokemukset, myyntivalmentaja Mika Rubanowitchin myyntivinkit, Mainostajien liiton toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemmingin ja Mark ry:n toiminnanjohtaja Sanna Laakion markkinoinnin menestysreseptit ja Iltalehden perustajan Veli-Antti Savolaisen sarja Kolmas itsenäisyystaistelu. Bill Gatesin suosikkiohjelma, Aidan McCullenin juontama The Innovation Show lähetetään BusinessFM:llä tuoreeltaan. BusinessFM:n Yrittäjäradio-ohjelma tarkastelee yrittäjien elämää kannustavien tarinoiden kautta ja esittelee myös konkreettisia yrittäjyyttä haittaavia tekijöitä.

Reijo Karhulahti, BusinessFM / Businessradio Finland Oy
+358 400 444 300, reijo.karhulahti@businessfm.fi
Juha Kakkuri, ohjelmajohtaja, BusinessFM
+358 40 510 2566, juha.kakkuri@businessfm.fi

"Meitä kuuntelevat ne, joita kiinnostaa oman taloutensa ja arkensa tehokas ja tuloksellinenkin pyörittäminen”, kertoo BusinessFM:n perustaja Reijo Karhulahti.
BusinessFM:n ohjelmapäällikkö Juha Kakkuri juontaa arkisin myös kanavan iltapäivälähetystä.

Fredman Group ostaa osuuden ruokahävikin vähentämiseen erikoistuneesta start-up yhtiö Biovaaka Oy:stä11.12.2018 10:01Tiedote

Ravintoloiden digitaalisiin omavalvonta- ja johtamispalveluihin erikoistunut kotimainen perheyhtiö Fredman Group on ostanut 19,5 % lappeenrantalaisen startup-yhtiö Biovaaka Oy:n osakkeista. Saimaan ammattikorkeakoulussa kehitetty älykäs biovaaka vähentää ravintola-asiakkaiden jättämää jätettä ja auttaa ravintoloita toimimaan kustannustehokkaammin. Kaupan myötä Fredman Group toteuttaa strategiaansa kasvaa foodtech-alan johtavaksi kansainväliseksi toimijaksi.

MTV:n kaupalliseksi johtajaksi Sanoma Media Finlandin Kari Mononen3.12.2018 15:01Tiedote

MTV on valinnut kaupalliseksi johtajakseen Ilta-Sanomien kaupallisen johtajan Kari Monosen. Sanoma Media Finlandilla 17-vuotisen työuran tehnyt Mononen siirtyy MTV:lle tilanteessa, jossa yhtiö on vahvistanut asemaansa Suomen kaupallisen television ylivoimaisena markkinajohtajana ja uudistanut organisaatiotaan, jakelukanaviaan ja mainosratkaisujaan vastaamaan entistä paremmin tulevaisuuden kuluttajan ja asiakkaan tarpeisiin. MTV:n uusi kaupallinen johtaja tulee työssään keskittymään mainostajien ratkaisukeskeisen palvelun varmistamiseen ja syventämään yhteistyötä myös mediatoimistojen kanssa.