BusinessRakentamo ja Vihdin Nuorkauppakamari käynnistävät etätyötilavuokrauksen yrittäjille Nummelassa

Etätyön määrä on lisääntynyt Covid-19-pandemian aikana valtavasti ja samalla tarve erilaisille ratkaisuille tehdä työtä on kasvanut. Moni kotona töitä tekevä on haaveillut mahdollisuudesta tehdä työtä rauhallisessa ympäristössä lähellä kotia. BusinessRakentamo ja Vihdin Nuorkauppakamari ovat päättäneet vastata tarpeeseen yhteistyökuviolla, jossa tarjotaan coworking-työtilaa pienyrittäjien työskentelyyn Vihdin Nummelassa.

Etätyötilan varaaminen on helppoa sähköisen kalenterin kautta

Etätyötiloille on tarvetta

”BusinessRakentamo on kehittänyt erilaisia tapoja tukea pienyrittäjyyttä jo vuodesta 2018 lähtien ja kun toimintaa laajennettiin pienyrittäjien toimistohotelliin, muokattiin samalla myös neuvottelu-, koulutus- ja coworking-tilat BusinessRakentamon Nummelan toimipisteeseen. Nyt etätyötilat avataan pienyrittäjien käyttöön ja ne ovat varattavissa helposti sähköisen kalenterin kautta. Halutessaan koko tilan voi varata myös yhden henkilön käyttöön. Olemme innoissamme yhteisestä projektista BusinessRakentamon ja Vihdin Nuorkauppakamarin välillä, sillä se mahdollistaa tehokkaamman etätyön tekemisen alueellamme sekä tehokkaan viestinnän aiheeseen liittyen”, kertoo Sanya Saarinen, joka on yksi BusinessRakentamon perustajista sekä Vihdin Nuorkauppakamari ry:n jäsen.

Coworking-tilaan voi mennä työskentelemään tarpeen vaatiessa esimerkiksi palaverin ajaksi tai vuokrata sen itselleen koko päiväksi. Samalla tila voi toimia myös etätyöntekijöiden kohtauspaikkana”, kertoo hankkeen projektipäällikkö Joonas Kairajärvi Vihdin Nuorkauppakamari ry:stä.

Vihdin Nuorkauppakamari selvitti etätyötilan tarvetta keväällä yhteistyössä Vihdin kunnan kanssa toteutetulla kyselyllä. Kyselyn perusteella kävi nopeasti ilmi, että työtilalle on kysyntää.

”Työtilalta kaivataan erityisesti rauhallista paikkaa keskittyä työhön sekä toimiston tekniikkaa ja ergonomiaa, jota harvalta löytyy kotitoimistolta”, Kairajärvi vetää yhteen kyselyn tuloksia.

Tehokasta työskentelyä etätyötilassa

Coworking-tilassa on tällä hetkellä varattavissa kaksi viihtyisää ja valoisaa työpistettä. Molemmat työpisteet voi myös varata kerralla käyttöön, joka mahdollistaa työskentelyn esimerkiksi kollegan kanssa tai keskittymistä vaativissa tehtävissä koko huoneen voi varata itselleen. Tilassa on käytössä langaton verkko, tulostin, paperisilppuri sekä yhteinen taukotila, jossa on hyvin varusteltu keittiö. Tiloissa on toistaiseksi kasvomaskisuositus ja tilan käyttäjiä pyydetään huolehtimaan erityisen hyvin käsihygieniasta.

”Tila on aluksi varattavissa 1-9 hlöä työllistäville mikroyrityksille. Seuraamme tilojen kysyntää ja niistä saatua palautetta, joiden perusteella konseptia voidaan kehittää jatkossa”, kertoo Kairajärvi.

Yhteisöllisyyttä pienyrittäjille

Tulevaisuudessa coworking-tiloilta kaivataan enemmän myös yhteisöllisyyttä ja verkostoitumismahdollisuuksia.

”Yhteinen etätyötila mahdollistaa tehokkaan yhteistyön eri yrittäjien välillä, kun yhteistila työskentelyyn on helppo varata netistä mihin vuorokauden aikaan tahansa. Tauoilla voi vaikkapa keskustella yrittäjyydestä muiden yrittäjien tai eri alojen asiantuntijoiden kanssa. BusinessRakentamon asiantuntijaverkosto ja hallitus koostuu pienyrittäjistä, joilla on vahva halu auttaa muita menestymään. On etenkin yksinyrittäjille tärkeä juttu löytää uusia yhteistyökumppaneita ja keskustelukavereita oman toiminnan kehittämiseksi.”, kertoo Sanya Saarinen, joka on itsekin yksinyrittäjä sekä yksi BusinessRakentamon asiantuntijajäsenistä. Myös Saarisen oman yrityksen (#Someleontti) toimistotilat sijaitsevat toimistohotellissa ja paikan päällä on myös muiden BusinessRakentamon asiantuntijoiden toimitiloja.

Nummelan etätyöpisteet ovat varattavissa sähköisen kalenterin kautta:

Coworking -tilahankkeen takana yhteistyössä kaksi aktiivista yhteisöä

BusinessRakentamo ry:n tavoitteena on olla Suomen ketterin ja laadukkain mikroyritysten kehitysyhteisö. Monialainen asiantuntijaverkosto varmistaa kehitysprojekteissa ammattitaitoisen avun ja asiantuntemuksen asiakkaan tarpeiden pohjalta. Verkoston erityisosaamista ovat yrityskehitys, yritysneuvonta sekä pienyrittäjyyttä tukevat palvelut ja koulutukset. Yhdistys aloitti toimintansa YritysVihti ry nimellä vuonna 2017 ja voittoa tavoittelematon yhdistys on täysin pienyrittäjävetoinen. BusinessRakentamon asiantuntijat auttavat yrittäjiä yrityksen elinkaaren kaikissa vaiheissa ja sijainnista riippumatta.

Nuorkauppakamari on kansainvälinen alle 40-vuotiaiden jäsentensä kehittymis- ja kouluttamisjärjestö sekä kontaktiverkosto. Vihdin Nuorkauppakamari ry eli JCI Vihti tunnetaan aktiivisena paikallisena toimijana, joka haluaa vaikuttaa positiivisesti kotikuntamme toimintaan ja kehittymiseen. Projektejamme ovat etätyöprojektin lisäksi esimerkiksi Vuoden Positiivisin Vihtiläinen, Wappukarnevaali, Businessilta sekä Vihdin palvelukartta.

Lisätietoja etätyötä edistävästä projektista antavat:

Sanya Saarinen, BusinessRakentamo ry:n viestintäpäällikkö, 050-4396710, sanya.saarinen@businessrakentamo.fi

Joonas Kairajärvi, Vihdin Nuorkauppakamari ry, 040-0536992, joonas.kairajarvi@jci.fi

Etätyötilan varaaminen on helppoa sähköisen kalenterin kautta
Etätyötilassa on kaksi valoisaa työpistettä ja langaton netti BusinessRakentamon Nummelan tiloissa Vihdissä. Tarvittaessa tilan saa varattua kokonaan itselleen.

Nuorkauppakamari on kansainvälinen alle 40-vuotiaiden jäsentensä kehittymis- ja kouluttamisjärjestö sekä kontaktiverkosto. Vihdin Nuorkauppakamari ry eli JCI Vihti tunnetaan aktiivisena paikallisena toimijana, joka haluaa vaikuttaa positiivisesti kotikuntamme toimintaan ja kehittymiseen. Projektejamme ovat etätyöprojektin lisäksi esimerkiksi Vuoden Positiivisin Vihtiläinen, Wappukarnevaali, Businessilta sekä Vihdin palvelukartta.

Vuodenkierron perinnejuhlia Nuuksion sydämessä16.10.2021 09:41:59 EEST | Tiedote

Nuuksion Taika on saanut Opetus- ja Kulttuuriministeriön 2-vuotisen kulttuurimatkailu rahoituksen Vuodenkierto-hankkeeseen. Vanhan perinnetiedon pohjalta Vuodenkierto kehittää tapahtumia, joissa taiteen keinoin herätetään perinteet eloon ja tuodaan tähän aikaa. Vuodenkierto-hanke alkaa Kekrijuhlasta ja jatkuu Karhunvuoden ja Aurinkovuoden juhliin. Ensimmäisen vuoden juhlat toteutetaan Nuuksion Wäinölässä, toisena vuonna niitä viedään eri puolille Suomea. Vuodenkierron tapahtumien keskiössä on vastuullisuus, inklusiivisuus, osallistaminen, sekä ihmisen luontosuhde.

Onnistuneempia yrityskauppoja proaktiivisella valmistautumisella – Suomen Yrityskaupat Oy ja ELY:n kehityspalvelujen konsultit uudenlaiseen yhteistyöhön27.9.2021 08:45:00 EEST | Tiedote

Suomen yrityskaupat Oy on Suomen suurin yritysvälittäjä, ja vuosittain mukana satojen yritysten omistajan- ja sukupolvenvaihdoksissa. Vuosien kokemuksen myötä yrityksessä havaittiin selkeä tarve nykyistä harkitumpaan ja aikaisemmin aloitettavaan yrityskauppoihin valmistautumiseen. Yhteistyössä ELY:n kehityspalvelujen konsulttien kanssa onkin luotu nyt täysin uudenlainen asiamieskonsepti, jossa yritystoiminnasta luopuvia yrittäjiä sparrataan eri aihealueiden tiimoilta jo 2–5 vuotta ennen suunniteltua myyntiä. Uudistuksen myötä tavoitteena on valmistella yritys mahdollisimman hyvään myyntikuntoon sekä sujuvoittaa toiminnan jatkumista myös uuden omistajan osalta. Näin voidaan palvella jatkossa entistä paremmin sekä myyjiä että ostajia, ja valjastaa konsulttien tarjoama näkemys ja kehitysosaaminen yritystoiminnan jatkumisen – ja kiihdyttämisen – tueksi.

Kasvava PR- ja markkinointitoimisto tekee rohkean pelinavauksen – lanseerattava oma biisi kiteyttää toiminnan arvot ja ytimen24.9.2021 14:26:26 EEST | Tiedote

Espoolainen PR- ja markkinointitoimisto Primaq on koko toimintansa ajan uskonut vahvaan tekemisen meininkiin intohimoisella otteella. Yritys haluaa olla oman alansa edelläkävijä ja onkin raivannut rohkeasti tietään some- ja tapahtumamarkkinoinnin eturintamaan. Toimintafilosofian kiteytyessä uudistumiseen, kokeiluun ja riskinottoon, heitettiin ilmoille uusi ja uskalias idea omasta biisistä, jossa kulminoituisi yrityksen olemus ja arvot – rohkeus, yhteistyö ja kestävyys. Perisuomalaisesti saunasta kummunnut idea lähti todelliseen lentoon, ja eri tahojen upealla yhteistyöllä syntyi tänään julkaistu kappale ja musiikkivideo ”Siellä Missä Tapahtuu”. Vaikka idea saattoi aluksi kuulostaa absurdilta, se vietiin päättäväisesti maaliin yritykselle tyypillisellä tarmolla – lopputuloksen ollessa parempi kuin kukaan osasi odottaa.

BusinessRakentamo muuttaa yritysneuvonnan prosessit – palvelut saatavilla maanlaajuisesti, välittömästi ja 24/721.9.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Toimintamalli on ajan kuluessa jalostunut paikallisesta maanlaajuiseksi ja nyt yhdistyksen jäsenistöön kuuluu runsaslukuinen joukko yrittäjiä sekä kymmeniä asiantuntijajäseniä ympäri Suomen. Yhdistyksen jäsenkunnalle tarjotaan monipuolista apua yhdistyksen järjestämien neuvonta- ja tukipalveluiden kautta sekä korkeatasoisia koulutuksia. Yrittäjät voivat myös hyödyntää verkoston laajaa osaamista laajoissakin kehitysprojekteissa. Yhdistyksen toiminnan ytimessä on tarjota mikroyrityksille ketteriä ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen – pienyrittäjän näkökulmaa läheisesti ymmärtäen. Voimakas digitalisaatioon panostaminen on tuonut palvelut nyt aika- ja paikkariippumattomasti jokaisen suomalaisen pienyrittäjän saataville.

Käsityöyrittäjä toteutti unelmansa koronasta huolimatta15.9.2021 11:33:38 EEST | Tiedote

Tapahtumien peruuntuminen on ollut monelle pienyrittäjälle suuri haaste, sillä monet pienyritykset jäivät täysin ilman perinteisistä tapahtumista tulevia myyntituloja. Vihtiläisen Käsinetorin yrittäjä Niina Leppänen päätti, että haasteista huolimatta nyt kehitetään toimintaa. Käsinetorin toiminta perustuu kotimaisen käsityöperinteen vaalimiseen ja värikkäiden nahkakäsineiden valmistamiseen Suomessa. Yritykselle myönnettiin hiljattain myös Avainlippu-merkki. Aiempina vuosina myynti on keskittynyt syksyn ja talven erilaisiin tapahtumiin, mutta koronan myötä oli aika kehittää uusia ideoita. Tärkeimmät uudistukset liiketoiminnassa olivat digitaalisten kanavien haltuunotto, uusi verkkokauppa ja rohkea panostus uuteen myymälään Nummelassa. Auttaakseen ahdingossa olevia yrittäjäkollegoitaan, Leppänen haluaa nyt rohkaista muita omalla esimerkillään.