Buster Q-smartskärm med Raymarines toppskärpa fiskeekolod

Nyhet för säsongen 2017, Buster Q -smartskärm kompletteras med det toppskärpa CHIRP ekolod, som är speciellt anpassat för fiske och bottenscanning. Ekolodet som framtagits tillsammans med Raymarine visar såväl havsbottnen som fiskarna med fotoliknande skärpa. Buster Q Fishfinder passar både Buster ägare som fiskar aktivt, dyker eller de som bara vill undersöka havsbotten.
Buster Q Fishfinder -fiskeekolodet kan användas över hela skärmen samt på Buster Q:s delade skärm, varvid också en karta alltid är synlig.

Buster Q Fishfinder premiärvisas för allmänheten under Sjøen for alle -mässan i Oslo 22.–26.3.

Buster Q är standardutrustning i alla Buster-modeller  från Buster M-modellen för fem personer och uppåt. Buster Q Fishfinder finns omedelbart som tillval för alla båtar som är utrustade med Buster Q-smartskärmar.

Man får fortfarande också den traditionella Buster Q Sonar vilken visar aktuellt djup och ritar en graf i smartskärmen av havsbottnens djupförändringar.

Nya Buster Q Fishfinder -fiskeekolod kombinerar den nya Buster Q-smartskärmen och Raymarines högklassiga CP100-ekolodsmodul. Fiskeekolodet kan användas över hela skärmen samt på Buster Q:s delade skärm, varvid också en karta alltid är synlig.

Buster Q Fishfinder använder en två-kanalers CHIRP-givare. Givarens lodskott avbildar fiskar och det andra ultrabreda solfjärderformade lodskottet bildar en fotografiskt skarp bild av bottnen. CHIRP-teknologin möjliggör bildens extremt höga kvalitet då den till skillnad från vanliga ekolod sänder ett brett spektrum av signalfrekvenser under varje mätpuls. I traditionella ekolod sänder man endast en frekvens med varje puls.

Fiskeekolodet kan söka av botten och visa fisk ända till ett djup på 270 meter.

Till Buster Q Fishfinder paketet hör Raymarine CP100 DownVision ekolodsmodul samt CPT-100 ekolodsgivare för akterspegelsmontage.

Bilder

Om

Buster Boats is the largest designer and manufacturer of aluminium boats in Europe. The majority of the more than 130,000 aluminium boats we have launched on the world’s waters over the past over 60 years are still in use.

Boats carrying the Buster name have been produced since 1976, but Buster’s history began with the first Kello aluminium boat manufactured in 1955.

The Buster range includes 24 boats, of which the under four-metre Buster Mini and the almost ten-metre Buster Phantom are the smallest and largest, respectively. More than half of all boats manufactured are exported.

The manufacturer of Buster boats, Inha Works Ltd, is a subsidiary of Yamaha Motor Europe. Buster Boats boat production is located in Ähtäri, Finland while the company's headquarters and R&D facilities are located in Raisio, southern Finland.

Buster Boats on Euroopan suurin alumiiniveneiden suunnittelija ja valmistaja. Maailman vesille yli 60 vuoden aikana laskemistamme yli 130 000 alumiiniveneestä suurin osa on edelleen käytössä.

Buster-nimellä veneitä on valmistettu vuodesta 1976 alkaen, mutta Busterin historia alkoi jo vuonna 1955 valmistetuista, suomalaisen alumiiniveneteollisuuden aloittaneista Kello-veneistä.

Buster-mallistoon kuuluu 24 venettä, joista pienin on alle nelimetrinen Buster Mini ja suurin lähes kymmenmetrinen Buster Phantom. Tuotannosta yli puolet menee vientiin.

Buster-veneiden valmistaja, Inhan Tehtaat Oy Ab, on Yamaha Motor Europen tytäryhtiö. Yhtiön pääkonttori sekä tuotekehitystoiminnot sijaitsevat Raisiossa ja tuotanto Ähtärissä.

Följ Buster Boats

Senaste pressmeddelandena från Buster Boats