Call For Code kutsuu koodarit ja keksijät taistelemaan puhtaan veden puolesta ja nälänhädän torjumiseksi

ARMONK, N.Y., – 26.3.2021: Kansainvälinen Call For Code -kilpailu kutsuu jo neljättä kertaa peräkkäin koodareita ja keksijöitä ympäri maailman kehittämään ratkaisua ilmastomuutoksen aiheuttamiin haasteisiin. Tämän vuoden haaste nivoituu kolmen pääteeman ympärille ja tiimien on hyödynnettävä ratkaisuissaan avoimen lähdekoodin teknologioita. Myös Call For Code -ekosysteemi kasvattaa muskeleitaan uusilla jäsenillä torjuakseen tehokkaammin ilmastonmuutosta. Ekosysteemissä on tällä hetkellä mukana yli 400 000 sovelluskehittäjää 179 maasta ja he ovat tähän mennessä kehittäneet yli 15 000 sovellusta ilmastonmuutoksen haasteisiin.

Tänä vuonna kilpailu keskittyy kolmeen teemaan, jotka ovat avainasemassa ilmastonmuutoksen torjunnassa: 1) puhdas vesi ja jätehuolto, 2) nälänhädän torjunta sekä 3) vastuullinen tuotanto ja kuluttaminen. Voittajatiimi saa palkintona 200 000 dollaria ja ehdotus viedään oikeasti ja isosti tuotantoon. Lisäksi voittajatiimi saa tukea Call for Code -ekosysteemin jäseniltä ja IBM Service Corpsilta keksimänsä ratkaisun saattamiseksi valmiiksi ja tuomiseksi kaikkien saataville.

Tänä vuonna Call For Code -ekosysteemi kasvaa jälleen uusilla yhteistyökumppaneilla. Yksi uusista tulokkaista on Heifer International -hyväntekeväisyysjärjestö, joka auttaa paikallisia viljelijöitä ja heidän yhteisöjään tarjoamalla esimerkiksi maatalous- ja arvopohjaista koulutusta nälän ja köyhyyden lievittämiseksi.

"Pienviljelijät tuottavat suurimman osan maailman ruoasta ja ovat ilmastokriisin eturintamassa. Kun viljelijöille annetaan koulutusta ja työtä helpottavia teknologioita, niin he voivat tehdä entistä enemmän tietoon perustuvia päätöksiä siitä, mitä kasvattaa ja milloin. Näin he voivat tehostaa viljelyä ja saada paremman tuoton työlleen", sanoo Heifer Internationalin teknologiainnovaatioiden johtaja David Gill. "Olemme iloisia voidessamme liittyä ekosysteemiin, joka kehittää ratkaisuja, joiden avulla voidaan parantaa veden ja ruoan saatavuutta ympäri maailman."

Tämän vuoden Call for Code haasteen järjestävät yhdessä IBM, David Cark Cause -säätiö, YK ja Linux Foundation. Tarkemmat tiedot haasteesta ja ohjeet osallistumiseen löytyvät tämän linkin takaa: https://callforcode.org/challenge/.

Voit myös olla yhteydessä IBM:n yhteiskunta- ja yliopistosuhteista vastaavaan Maarit Paloon (maarit.palo@fi.ibm.com) kilpailuun liittyvissä kysymyksissä.

IBM Viestintä

Maarit Palo
IBM
Yhteiskunta- ja yliopistosuhteiden johtaja