Caravan Show -messut Turussa 12.-14.1. - Matkailuauto- ja -vaunukaupassa eletään uutta kevättä

Tiedote 12.1.2018. Karavaanareiden unelmareissuille haetaan vauhtia Turun Messukeskuksesta Caravan Show -messuilta 12.-14.1.2018. Messut järjestetään yhteistyössä SF-Caravan ry:n kanssa.

Yvonne ja VW

Matkailuautoja ja -vaunuja on näytteillä messuhalleissa joka lähtöön. Turussa on myös mielenkiintoisia ensiesittelyjä. Hymerin B-klasse SL ja LMC:n Comfort-malliston kolme uutuutta esitellään messuilla. Kaupankäynnin odotetaankin käyvän hyvin, sillä tuoreimmat myyntitilastot osoittavat jopa yli 20 prosentin kasvua ensirekisteröinneissä. Matkailuautoja myytiin 20 prosenttia viime vuotta enemmän ja matkailuvaunuja yli 21 prosenttia enemmän. Alalla on selvää nostetta.

Caravan Show’n erikoisuus on talvitreffialue. SF-Caravan Turku ry:n järjestämä talvileiriytyminen messukeskuksen läheisyyteen on todennäköisesti lajissaan ainoa. Paikalle odotetaan useita satoja vaunu- ja autokuntia.

Turun Messukeskuksen nettisivuilla osoitteessa www.caravanshow.fi voi ensimmäistä kertaa seurata suoria lähetyksiä kahden pariskunnan matkailuvaunuelämästä perjantaina ja lauantaina

SF-Caravan ry:llä on keskeinen rooli tapahtuman ohjelmatuotannossa. Asiantuntijat kertovat kuulijakunnalle mm. Baltian kohteista ja automatkailusta Eurooppaan. Tänä vuonna messuilla palkitaan myös mm. koiraystävällisin leirintäalue. Palkinto luovutetaan messujen avajaispäivänä Koira matkalle mukaan -luennon yhteydessä. Viihdeohjelmasta vastaa Pepe Willberg, joka esiintyy messuyleisölle lauantaina 13.1.

Tällä kertaa messuilla pääsee kokeilemaan sähköavusteisia liikennevälineitä. Johtava asiantuntija Jussi Pohjonen Liikenteen turvallisuusvirasto Trafista myös kertoo aiheesta perjantaina.

Messujen ulkoalueella nähdään huippukuljettajien caramba-ajonäytös. Taitoajossa ajetaan erilaisia ratoja pitkin mahdollisimman nopeasti ja virheettömästi. Suomesta tulevat lajin pohjoismaiden parhaimmat kuljettajat. Innokkaimmat pääsevät myös kokeilemaan ajamista.

Caravan Show -messujen avajaistilaisuus on perjantaina 12.1. kello 15. Messut avaa eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtaja Ari Jalonen. Tilaisuudessa kerrotaan myös Vuoden karavaanari, Vuoden Caravan-alueet 2017 ja Vuoden SF-Caravan-yhdistys 2017.

Näytteilleasettajat, merkit ja ohjelma: www.caravanshow.fi

#caravanshow

Tiedote ja kuvat:

Liitteet:

Rekisteröintitilastot (MAT, Bo Karlsson)

Vuoden karavaanari (julkivapaa klo 16)

Vuoden yhdistys (julkivapaa klo 16)

Vuoden leirintäalueet (julkivapaa klo 16)

Vuoden leirintämatkailuvaikuttaja (julkivapaa klo 16)

projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

viestintäpäällikkö Taina Pärkö-Luotonen
taina.parko-luotonen@turunmessukeskus.fi

toiminnanjohtaja Timo Piilonen
timo.piilonen@karavaanarit.fi

SF-Caravan ry:n pj. ja leiripäällikkö Pentti Groth
puh. 0400 824 471

Yvonne ja VW
Caravan Show

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Vuoden Puutarhuri 2018: Mari Helin5.4.2018 14:22Tiedote

Tiedote 5.4.2018. Lounais-Suomen Puutarhayhdistys on valinnut vuoden 2018 Vuoden Puutarhuriksi hortonomi Mari Helinin. Hän on ollut Turun kaupungin palveluksessa vuodesta 1999 ja toimii tällä hetkellä kaupungin infran ylläpitopäällikkönä. Vajaan 20 vuoden aikana Mari on noussut puistosuunnittelijasta kaupungin ympäristöstä vastaavaksi henkilöksi, jonka vastuulla on viheralueiden lisäksi kaiken muunkin yleisten alueiden kuten katujen, metsien ja viljelyalueiden sekä saariston toimivuus ja kehittäminen. Turussa onkin saatu näin yhdistettyä kaikki ihmisten ympäristöön vaikuttavat sektorit saumattomaan yhteistyöhön, mikä alentaa kustannuksia hyvän arkiympäristön luomisessa. Valinta julkistettiin Piha & Puutarha -messujen tiedotustilaisuudessa Turun Messukeskuksessa.

Messukävijät tähyävät urbaaniin puumajaan29.3.2018 09:54Tiedote

Piha & Puutarha -messuilla Turun Messukeskuksessa kurkistetaan kevääseen ja tulevaan kesään 6.-8.4. Messuilla on esillä mm. pioneja, joista kuullaan mm. Luonnonvarakeskuksen esityksiä. Pionien Koti myy messuilla mm. harvinaisempia pionilajikkeita. Messuilla tutustutaan ensimmäistä kertaa myrkkykasveihin ja puutarhan tuholaisiin. Mielenkiintoista kuultavaa on luvassa herbalisti Henriette Kressiltä. Hänen aiheenaan on puutarhakasvien käyttö rohtona ja villivihanneksena.

Kutsu toimituksille Piha & Puutarha -messujen ja Mökki & Meri -messujen infoon 5.4.28.3.2018 13:08Kutsu

Kevät! Turun Messukeskus virittäytyy jo kevääseen ja kesään. Suosittu Piha & Puutarha -messut yhdessä Mökki & Meri -messujen kanssa avautuu 6.-8.4. Tällä kertaa yleisö yllätetään mm. urbaanilla puumajalla, vihreällä puutarhalla ja variksenpelättimillä. Messujen tähtinä ovat mm. pionit. Mökki & Meri -kokonaisuudessa teemana on kalastus, ja luvassa on mm. ajankohtainen kuhaseminaari. Tervetuloa mediainfoon, joka on viimeisenä rakennuspäivänä torstaina 5.4. kello 11 – n. 12.15 kokoustilassa 4 (Turun Messukeskus 2. krs).