Caravan Show -messut Turussa 12.-14.1. - Matkailuauto- ja -vaunukaupassa eletään uutta kevättä

Tiedote 12.1.2018. Karavaanareiden unelmareissuille haetaan vauhtia Turun Messukeskuksesta Caravan Show -messuilta 12.-14.1.2018. Messut järjestetään yhteistyössä SF-Caravan ry:n kanssa.

Yvonne ja VW

Matkailuautoja ja -vaunuja on näytteillä messuhalleissa joka lähtöön. Turussa on myös mielenkiintoisia ensiesittelyjä. Hymerin B-klasse SL ja LMC:n Comfort-malliston kolme uutuutta esitellään messuilla. Kaupankäynnin odotetaankin käyvän hyvin, sillä tuoreimmat myyntitilastot osoittavat jopa yli 20 prosentin kasvua ensirekisteröinneissä. Matkailuautoja myytiin 20 prosenttia viime vuotta enemmän ja matkailuvaunuja yli 21 prosenttia enemmän. Alalla on selvää nostetta.

Caravan Show’n erikoisuus on talvitreffialue. SF-Caravan Turku ry:n järjestämä talvileiriytyminen messukeskuksen läheisyyteen on todennäköisesti lajissaan ainoa. Paikalle odotetaan useita satoja vaunu- ja autokuntia.

Turun Messukeskuksen nettisivuilla osoitteessa www.caravanshow.fi voi ensimmäistä kertaa seurata suoria lähetyksiä kahden pariskunnan matkailuvaunuelämästä perjantaina ja lauantaina

SF-Caravan ry:llä on keskeinen rooli tapahtuman ohjelmatuotannossa. Asiantuntijat kertovat kuulijakunnalle mm. Baltian kohteista ja automatkailusta Eurooppaan. Tänä vuonna messuilla palkitaan myös mm. koiraystävällisin leirintäalue. Palkinto luovutetaan messujen avajaispäivänä Koira matkalle mukaan -luennon yhteydessä. Viihdeohjelmasta vastaa Pepe Willberg, joka esiintyy messuyleisölle lauantaina 13.1.

Tällä kertaa messuilla pääsee kokeilemaan sähköavusteisia liikennevälineitä. Johtava asiantuntija Jussi Pohjonen Liikenteen turvallisuusvirasto Trafista myös kertoo aiheesta perjantaina.

Messujen ulkoalueella nähdään huippukuljettajien caramba-ajonäytös. Taitoajossa ajetaan erilaisia ratoja pitkin mahdollisimman nopeasti ja virheettömästi. Suomesta tulevat lajin pohjoismaiden parhaimmat kuljettajat. Innokkaimmat pääsevät myös kokeilemaan ajamista.

Caravan Show -messujen avajaistilaisuus on perjantaina 12.1. kello 15. Messut avaa eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtaja Ari Jalonen. Tilaisuudessa kerrotaan myös Vuoden karavaanari, Vuoden Caravan-alueet 2017 ja Vuoden SF-Caravan-yhdistys 2017.

Näytteilleasettajat, merkit ja ohjelma: www.caravanshow.fi

#caravanshow

Tiedote ja kuvat:

Liitteet:

Rekisteröintitilastot (MAT, Bo Karlsson)

Vuoden karavaanari (julkivapaa klo 16)

Vuoden yhdistys (julkivapaa klo 16)

Vuoden leirintäalueet (julkivapaa klo 16)

Vuoden leirintämatkailuvaikuttaja (julkivapaa klo 16)

projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

viestintäpäällikkö Taina Pärkö-Luotonen
taina.parko-luotonen@turunmessukeskus.fi

toiminnanjohtaja Timo Piilonen
timo.piilonen@karavaanarit.fi

SF-Caravan ry:n pj. ja leiripäällikkö Pentti Groth
puh. 0400 824 471

Yvonne ja VW
Caravan Show

Kansainvälinen Life Science Live -tapahtuma Suomeen19.6.2018 12:10Tiedote

Life Science Live on uusi, kansainvälinen lääketieteen ja terveydenhoidon ammattitapahtuma. Kokonaisuus järjestetään Turun Messukeskuksessa 15.-16.5.2019. Life Science Live -tapahtuman sisällöstä vastaavat Turun yliopisto, Åbo Akademi ja Turun ammattikorkeakoulu ja Turku Science Park Oy osana HealthTurku-kärkialan kehitystyötä. Turku Science Park Oy järjestää perinteisen HealthBIO-tapahtumansa Life Science Live -tapahtuman yhteyteen. Osana tapahtumakokonaisuutta on myös kaksipäiväinen i-HD (Improved Health Data) konferenssi.

Tiedote ja kutsu: Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Meriteollisuuden ja -logistiikan tulevaisuus esillä Navigate-messuilla14.5.2018 13:36Kutsu

Noin 20 maata on edustettuna Navigate-messuilla, Turussa 16.-17.5. Kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen järjestetään joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa. Tapahtuma on kasvussa ja mukana noin 200 alan yritystä. Messuille on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Etelä-Koreasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Viron nykykirjallisuus ja mm. lastenkirjallisuuden tuoreet suomennokset esillä Turun Kirjamessuilla8.5.2018 13:12Tiedote

Turun Kirjamessujen teemana on 100-vuotisjuhlavuottaan viettävä Viro. Turun Messukeskuksessa 5.–7.10.2018 nähdään maan nykykirjailijoita laajalta rintamalta. Mukana ovat esimerkiksi Kai Aareleid, Paavo Matsin, Valdur Mikita ja Andrei Ivanov. Ohjelmaa tuottavat Viro-instituutti Suomessa, Viron Suomen-suurlähetystö, Tuglas-seura ja Suomen Viro-yhdistysten liitto. Viro-teemakokonaisuuden suunnittelussa on mukana Jenni Haukio.