Caravan Show -messut Turussa 12.-14.1. - Matkailuauto- ja -vaunukaupassa eletään uutta kevättä

Tiedote 12.1.2018. Karavaanareiden unelmareissuille haetaan vauhtia Turun Messukeskuksesta Caravan Show -messuilta 12.-14.1.2018. Messut järjestetään yhteistyössä SF-Caravan ry:n kanssa.

Yvonne ja VW

Matkailuautoja ja -vaunuja on näytteillä messuhalleissa joka lähtöön. Turussa on myös mielenkiintoisia ensiesittelyjä. Hymerin B-klasse SL ja LMC:n Comfort-malliston kolme uutuutta esitellään messuilla. Kaupankäynnin odotetaankin käyvän hyvin, sillä tuoreimmat myyntitilastot osoittavat jopa yli 20 prosentin kasvua ensirekisteröinneissä. Matkailuautoja myytiin 20 prosenttia viime vuotta enemmän ja matkailuvaunuja yli 21 prosenttia enemmän. Alalla on selvää nostetta.

Caravan Show’n erikoisuus on talvitreffialue. SF-Caravan Turku ry:n järjestämä talvileiriytyminen messukeskuksen läheisyyteen on todennäköisesti lajissaan ainoa. Paikalle odotetaan useita satoja vaunu- ja autokuntia.

Turun Messukeskuksen nettisivuilla osoitteessa www.caravanshow.fi voi ensimmäistä kertaa seurata suoria lähetyksiä kahden pariskunnan matkailuvaunuelämästä perjantaina ja lauantaina

SF-Caravan ry:llä on keskeinen rooli tapahtuman ohjelmatuotannossa. Asiantuntijat kertovat kuulijakunnalle mm. Baltian kohteista ja automatkailusta Eurooppaan. Tänä vuonna messuilla palkitaan myös mm. koiraystävällisin leirintäalue. Palkinto luovutetaan messujen avajaispäivänä Koira matkalle mukaan -luennon yhteydessä. Viihdeohjelmasta vastaa Pepe Willberg, joka esiintyy messuyleisölle lauantaina 13.1.

Tällä kertaa messuilla pääsee kokeilemaan sähköavusteisia liikennevälineitä. Johtava asiantuntija Jussi Pohjonen Liikenteen turvallisuusvirasto Trafista myös kertoo aiheesta perjantaina.

Messujen ulkoalueella nähdään huippukuljettajien caramba-ajonäytös. Taitoajossa ajetaan erilaisia ratoja pitkin mahdollisimman nopeasti ja virheettömästi. Suomesta tulevat lajin pohjoismaiden parhaimmat kuljettajat. Innokkaimmat pääsevät myös kokeilemaan ajamista.

Caravan Show -messujen avajaistilaisuus on perjantaina 12.1. kello 15. Messut avaa eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunnan puheenjohtaja Ari Jalonen. Tilaisuudessa kerrotaan myös Vuoden karavaanari, Vuoden Caravan-alueet 2017 ja Vuoden SF-Caravan-yhdistys 2017.

Näytteilleasettajat, merkit ja ohjelma: www.caravanshow.fi

#caravanshow

Tiedote ja kuvat:

Liitteet:

Rekisteröintitilastot (MAT, Bo Karlsson)

Vuoden karavaanari (julkivapaa klo 16)

Vuoden yhdistys (julkivapaa klo 16)

Vuoden leirintäalueet (julkivapaa klo 16)

Vuoden leirintämatkailuvaikuttaja (julkivapaa klo 16)

projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

viestintäpäällikkö Taina Pärkö-Luotonen
taina.parko-luotonen@turunmessukeskus.fi

toiminnanjohtaja Timo Piilonen
timo.piilonen@karavaanarit.fi

SF-Caravan ry:n pj. ja leiripäällikkö Pentti Groth
puh. 0400 824 471

Yvonne ja VW
Caravan Show

Vihersukellus kevääseen maaliskuussa - Piha & Puutarha -messuilla kukkasidontakilpailu16.1.2019 14:15Tiedote

Tiedote 16.1.2019. Piha & Puutarha -messut Turun Messukeskuksessa tarjoavat jälleen aikaisen kevään tuoksuineen, yleiskoristeluineen ja väreineen. Odotettu kevättapahtuma järjestetään 29.-31.3. Järjestelyissä ovat mukana Lounais-Suomen Puutarhayhdistys, Ammattiopisto Livia, Kauppapuutarhaliitto Varsinais-Suomen piiri ja Suomen Kukkakauppiasliitto Varsinais-Suomen piiri. Luvassa on todellinen vihersukellus. Maa, ilma ja vesi ovat kaikki huomioituja puutarhamessujen ilmeessä.

Caravan Show -messuilla aiheina tänä vuonna mm.: Suomalaiset automatkalla maailman ympäri, koiraystävällisin leirintäalue ja kaupankäyntiä11.1.2019 12:00Tiedote

Turun Messukeskuksen pihalle leiriytyneiden matkailuautojen ja -vaunujen ikkunoista loistaa tunnelmallinen valo. Caravan Show kerää paitsi halleihin myös messukentällä runsaan joukon automatkailun harrastajia Caravan-treffeille. Turun Messukeskuksen hallit ovat täynnä nähtävää, sillä alan myynti vetää tällä hetkellä hyvin. Messujen erikoisuutena on jo pitkään ollut suosittu Caravan-treffitapahtuma, joka sijoittuu Turun Messukeskuksen piha-alueelle. Tähän SF-Caravan Turku ry:n junailemaan tapahtumaan odotetaan jälleen satoja vaunu- ja autokuntia viikonlopuksi. Talvisen tapahtuman sosiaalinen ulottuvuus on merkittävässä roolissa tapahtumassa.

Kutsu medialle Caravan Show -messujen infoon perjantaina 11.1.19.12.2018 12:53Kutsu

Caravan Show -messut järjestetään Turun Messukeskuksessa 11.-13.1. Tapahtuman järjestää Turun Messukeskus Oy yhdessä harrastuksen kattojärjestön SF-Caravan ry:n kanssa. Vuoden ensimmäinen automatkailutapahtuma esittelee uudet matkailuautot ja -vaunut sekä tarjoaa mukavan kohtaamispaikan reissaajille talven keskellä. Nähtävää on erityisen paljon, sillä hallit ovat täynnä ja mm. ensiesittelyjäkin on luvassa.

Caravan Show -messuilla matkataan maailman ympäri ja puhutaan myös ilmastonmuutoksesta12.12.2018 09:43Tiedote

Tiedote 12.12.2018. Caravan Show kerää yhteen automatkailun ystävät 11.-13.1. Näytteilleasettajia ja kalustoa on tulossa esille paljon, sillä Turun Messukeskuksen messuhallit ovat käytännössä loppuunmyydyt. Alalla menee tällä hetkellä hyvin ja Turussa nähdään useita ensiesittelyjä. Tammi-marraskuun myyntimäärä 1929 kappaletta on 139 enemmän kuin koko viime vuonna 2017. Toimialan kasvu on lähes 9 %, kertoo Matkailuajoneuvotuojat ry.