Carl Pettersson aloitti Elon toimitusjohtajana

Carl Pettersson aloitti työnsä työeläkeyhtiö Elon toimitusjohtajana torstaina 7.10.2021.

Carl Pettersson, Elon toimitusjohtaja. Kuvaaja Karoliina Paatos

– Carl Petterssonilla on vahva työeläkealan osaaminen sekä näyttöjä tuloksekkaasta johtamisesta. Hän aloittaa tehtävässään tilanteessa, jossa Elon toimintaa kehitetään voimakkaasti vastaamaan niin toimintaympäristön muutoksiin kuin asiakkaiden odotuksiin, Elon hallituksen puheenjohtaja Antti Aho kertoo.

– Olen odottanut innolla, että pääsen tutustumaan elolaisiin ja perehtymään Elon toimintaan sisältäpäin. Suuret yhteiskuntaamme vaikuttavat muutostekijät, kuten työn tekemisen ja yrittäjyyden murros, väestön ikääntyminen ja syntyvyyden lasku sekä pitkään jatkunut matalien korkojen aika, vaikuttavat merkittävästi työeläkejärjestelmämme toimintaan. Tämä edellyttää meiltä huolellista toimintaympäristön analyysia ja jatkuvaa kehittämistä. Niin Elossa kuin muualla työeläkealalla tehdään jatkuvasti hartiavoimin töitä nykyisten ja tulevien eläkeläissukupolvien toimeentulon turvaamiseksi. On upeaa päästä luotsaamaan Elon ammattilaisten joukkoa, Carl Pettersson sanoo.

Pettersson on aiemmin toiminut Veritas Eläkevakuutuksen toimitusjohtajana vuodesta 2017 kevääseen 2021 sekä ennen sitä Aktiassa.

Väliaikaisena toimitusjohtajana toiminut Hanna Hiidenpalo on nimitetty toimitusjohtajan sijaiseksi 7.10.2021 alkaen.

– Haluan kiittää lämpimästi Hanna Hiidenpaloa, jonka johdolla Elon toiminta on edennyt vakaasti ja Elossa on viety eteenpäin hallinnon kehittämistoimia hyvässä yhteistyössä hallituksen sekä Finanssivalvonnan ja asiamiehen kanssa, Antti Aho toteaa.

Carl Pettersson, Elon toimitusjohtaja. Kuvaaja Karoliina Paatos

Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä noin 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastaamme noin puolen miljoonan työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 244 000 eläkkeensaajasta ja noin 28 miljardin euron sijoitusomaisuudesta.

Elo syntyi 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Nuoret miettivät tulevien eläke-eurojensa riittävyyttä6.8.2021 09:37:00 EEST | Tiedote

Työeläkeyhtiö Elo kysyi nuorilta, mitä ajatuksia työeläke ja työeläkeote heissä herättävät. Elon kyselyyn vastanneista nuorista moni on huolissaan tulevan eläkkeensä määrästä. Kyselyn perusteella nuorilla ei ole riittävästi tietoa eläkkeistä. Työeläkeotteelta saatava tieto hälventäisi pelkoa tulevaisuuden turvasta ja lisäisi tietämystä, mutta valtaosa kyselyyn vastanneista ei muista tarkistaneensa työeläkeotettaan tai tiedä, onko siitä saatava tieto tarpeellista.

Kiinnostus tulevan eläkkeen määrään on kasvanut – edelleenkin vain 70 % tiedustelee etukäteen eläke-eurojensa määrän1.7.2021 07:30:51 EEST | Tiedote

Ihmisten kiinnostus tulevan eläkkeensä määrästä on kasvanut viime vuosina. Silti iso osa jättää selvittelyt edelleen kokonaan tekemättä. Työeläkeyhtiö Elossa vakuutetuista työntekijöistä vain 70 prosenttia selvittää etukäteen tulevan vanhuuseläkkeensä tason. Selvittelyt tehdään usein viime metreillä eli vain muutama kuukausi ennen eläkkeen alkua.