Caverion Suomi Oy, Coor Service Management Oy, Lassila & Tikanoja Oyj ja N-Clean Oy hoitamaan Osuuskauppa Arinan kiinteistöpalveluja

Osuuskauppa Arina, Caverion Suomi Oy, Coor Service Management Oy, Lassila & Tikanoja Oyj ja N-Clean Oy ovat allekirjoittaneet sopimukset Arinan kiinteistöpalvelujen hoitamisesta. Sopimusten myötä Arina ostaa kiinteistöpalveluja vuositasolla n. 7 Milj. eurolla, työllistäen välillisesti pohjoissuomalaisia kiinteistöalan ammattilaisia. Sopimusten työllistämisvaikutus on n. 100 henkilötyövuotta kokoaikaisiksi muutettuna.

Sale Linnakangas, Kempele. Kuvaaja: Anna Viro

Alueelliset ratkaisut varmistamaan onnistunutta asiakaskokemusta Arinan omistajille

Nykyisen sopimuksen päättyessä kesällä 2021, Arinan Kiinteistöt Oy kilpailutti kiinteistöpalveluiden sopimuksen. Tarjouspyyntö lähetettiin kaikille alan suurille toimijoille Pohjois-Suomessa, jotka pystyvät laadukkaasti toimittamaan palvelut koko Arinan laajalla toimialueella. Saatujen tarjousten määrä ja laatu yllätti Arinan positiivisesti.

– Tavoitteena oli selvittää, löytyykö alueelta toimijoita, jotka voisivat tarjota paikallisesti laadukasta ja hyvää palvelua. Halusimme tehdä parannuksia sopimuksellisesti mm. reagointiaikoihin ja laatuun, sekä lisätä ketteryyttä olemassa oleviin toimintamalleihin. Valitut toimijat vakuuttivat meidät alueellisilla resursseilla, osaamisella ja kustannustehokkuudella, kertoo Arinan Kiinteistöt Oy:n kiinteistöjohtaja Seppo Jakola.

– Onnistunut kiinteistöpalveluiden hoito näkyy suoraan omistajillemme turvallisena ja asiointia helpottavana palveluna. Pihat on kolattu, jäät hiekoitettu, siivous pelaa ja viat korjataan nopeasti, Jakola lisää.

– Olen iloinen, että yhteistyömme Arinan kanssa laajenee ja syvenee. Olen vakuuttunut, että pystymme kiinteistöjen hyvällä ylläpidolla sekä luomaan hyvät olosuhteet kiinteistöjen käyttäjille että tehostamaan kiinteistöjen energiankäyttöä ja pienentämään niiden hiilijalanjälkeä. Vastuullisuus ja konkreettiset teot kohti hiilineutraaliutta ovat meidän molempien tavoitteena ja olemme yhdessä kehittämässä ratkaisuja uutta älykästä teknologiaa hyödyntämällä, sanoo Caverion Suomen divisioonajohtaja Ville Tamminen.

– Odotamme innolla tulevaa yhteistyötä kumppanin kanssa, joka jakaa meille tärkeät arvot, kuten vastuullisuus, laatu ja toiminnan jatkuva kehittäminen. Iloitsemme siitä, että läsnäolomme Pohjois-Suomen alueella vahvistuu entisestään. Yhdessä Arinan kanssa tulemme varmistamaan kiinteistöjen käyttäjille viihtyisän, turvallisen ja laadukkaan käyttäjäkokemuksen, toteaa Coor Service Management Oy:n liiketoimintajohtaja Anja Alila.

– Me L&T:llä olemme todella innoissamme alkavasta yhteistyöstä. Tahdomme palvelujemme avulla varmistaa, että Arinan kiinteistöjen olosuhteet ja siisteys pysyvät korkealla tasolla. Panostamme tekemisessämme erityisesti vastuullisuuden ja energiatehokkuuden toteutumiseen, kiertotaloutta unohtamatta, kertoo Arina-kumppanuudesta vastaava L&T:n asiakkuusjohtaja Seija Silvennoinen.

– Olemme erittäin iloisia alkavasta yhteistyöstä Osuuskauppa Arinan uutena kumppanina. Suomalaisena perheyrityksenä toimimme arvojemme mukaisesti lähellä asiakasta, ihmiseltä ihmiselle. Arvojemme mukainen toiminta on siivittänyt meitä kasvuun ja työllistämme jo n. 1 400 ammattilaista ympäri Suomen ja nyt alkavan yhteistyön myötä myös Arinan alueella merkittävää henkilömäärää. Kiitämme Osuuskauppa Arinaa luottamuksesta ja yhdessä rakennamme toimintaamme raikkauden ja puhtauden sekä kehittämisen merkeissä, N-Clean Oy:n omistaja ja toimitusjohtaja Rauno Nurmi kiittelee.

Osuuskauppa Arina kiittää ISS Suomea pitkästä yhteistyöstä ja toivottaa uudet toimijat tervetulleeksi. Uudet toimijat aloittavat kohteissa 1.7.2021. Nyt solmitut sopimukset ovat kestoltaan 3 + 2 vuotta.

Caverion Suomi Oy, divisioonajohtaja Ville Tamminen, +358 50 390 0129, ville.tamminen@caverion.com

Coor Service Management Oy, liiketoimintajohtaja Anja Alila, Itä- ja Pohjois-Suomi, +358
50 430 1172, anja.alila@coor.com

Lassila & Tikanoja Oyj, asiakkuusjohtaja Seija Silvennoinen, +358 50 385 3907, seija.silvennoinen@lassila-tikanoja.fi

N-Clean Oy, myyntijohtaja Katarina Katajainen, +358 40 480 2682, katarina.katajainen@nclean.fi

Arinan Kiinteistöt Oy, kiinteistöjohtaja Seppo Jakola, +358 50 337 5890, seppo.jakola@sok.fi

Sale Linnakangas, Kempele. Kuvaaja: Anna Viro

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 174 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

S-Chef -palkinto arinalaiselle neljättä kertaa peräkkäin – S-ravintolat palkitsi huippuosaajiaan16.4.2021 13:58:55 EEST | Tiedote

Rovaniemeläinen keittiömestari Sini Vähäkari palkittiin S-ryhmän ravintoloiden vuoden S-Chefinä. Lisäksi Amarillo Rovaniemi palkittiin ”Vuoden Amarillona” ja Grill It! Oulu jo kolmannen kerran peräkkäin ”Vuoden Grill It! -ravintolana”. S-ravintolat palkitsi ravintola-alan ammattilaisiaan jokavuotisessa gaalassa, jota juhlittiin tällä kertaa virtuaalisesti. Tänä vuonna palkintokriteereissä näkyi vahvasti tekijöiden saavutukset asiakastyytyväisyyden kasvun osalta. S-ravintoloiden asiakastyytyväisyys onkin kasvanut viimeisen vuoden aikana ennätyslukemiin.

Kauppakeskus Valkea muuttaa aukiolojaan 8.3. alkaen – vuokralaiset voivat päättää omista aukioloistaan1.3.2021 16:30:00 EET | Tiedote

Suomen hallituksen torstaina 25.2. tekemän linjauksen johdosta ja helpottaakseen vuokralaistensa tukalaa tilannetta koronavirusepidemian aiheuttamissa poikkeusoloissa, Kauppakeskus Valkea siirtyy käyttämään kaikkia liikkeitä ja ravintoloita velvoittavien yhteisten aukioloaikojen sijasta suositusaukioloaikoja 8.3. alkaen. Tämän muutoksen myötä Kauppakeskus Valkean toimijoilla on mahdollisuus määritellä aukioloaikansa vapaasti tai sulkea liikkeensä. Aukioloaikojen vapautus on voimassa toistaiseksi. Asiakkaillemme tämä tarkoittaa, että jokaisen palvelun aukiolo kannattaa tarkistaa kauppakeskusvalkea.fi:n aukioloaikojen koontisivulta tai yrityskohtaisilta alasivuilta. Kauppakeskus Valkea on parhaan kykynsä mukaan läpi epidemia-ajan pyrkinyt helpottamaan vuokralaistensa tilannetta. Aukioloaikoja vapautettiin myös vuosi sitten maaliskuussa, jolloin vuokralaisilla oli mahdollisuus määritellä itse aukioloaikansa. 28.12. alkaen Valkea on toiminut supistetuin, mutta kaikkia velvoittavin yhteisin