CHAOS Architects

CHAOS vie ihmiskeskeisen datan Tanskan kiinteistömarkkinoille

Kiinteistöalan kolme tärkeintä asiaa ovat vanhan mantran mukaan sijainti, sijainti ja sijainti. Tämä pätee niin vähittäiskauppaan, gryndaukseen, kuin kiinteistö- ja kaupunkikehitykseen yleisestikin. Mutta mistä tietää, onko sijainti hyvä vai ei?
CHAOS yhdistää ihmis- ja  kiinteistödatan täysin uudenlaisella tavalla.
CHAOS yhdistää ihmis- ja kiinteistödatan täysin uudenlaisella tavalla.

CHAOS Architects on mullistanut Suomen kiinteistöalan ja sijaintianalyytiikan toimintatapoja vuodesta 2017 ja nyt yritys laajentaa toimintaansa Tanskaan. Ensi vaiheessa CHAOS auttaa sikäläisiä vähittäismyyntiketjuja löytämään toimipisteilleen aidosti parhaat sijainnit ihmis- ja kiinteistödataa älykkäästi jalostavalla työkalullaan.

”On hämmästyttävää, miten pohjoismaissakin jopa suuret ja tunnetut toimijat saattavat tehdä päätöksiä uusien kiinteistökohteiden tai toimipisteiden sijoittamisesta mutu-tuntumalla eikä faktapohjaisesti”, taustoittaa kaupunkikehityksen ennustamisen asiantuntijayritys CHAOSin toimitusjohtaja ja perustaja Natalia Rincón.

Ihmisten ymmärtäminen ratkaisee

Kiinteistöalalla päätöksenteossa käytetään tukena tyypillisimmin korkeintaan tietoa jonkun tietyn alueen tonteista, kiinteistöistä ja kaavoituksesta. Onnistumiselle ratkaisevaa on kuitenkin ymmärtää, millaisia ihmisiä jollain tietyllä alueella on, ja miten he toimivat ja liikkuvat nyt ja tulevaisuudessa.

Nämä kaksi tasoa yhdistyvät ainutlaatuisesti CHAOSin tekoälyä ja koneoppimista hyödyntävässä ratkaisussa, jossa anonymisoitua väestödataa, ihmisten liikkumisesta kertovaa ns. footfall dataa ja palveludataa yhdistetään perinteisemmin käytettyyn kiinteistödataan. CHAOSin erottava tekijä onkin tuottaa ennusteita ja syvää liiketoimintaymmärrystä tuottavaa tietoa uuden teknologian, kuten koneoppimisen keinoin.

Esimerkiksi palvelukarttaan CHAOS on kehittänyt oman datakerroksen, joka kertoo palveluiden saavutettavuudesta 5, 10, 15 tai 20 minuutin matka-ajalla - esimerkiksi autolla, bussilla tai kävellen. Lisäksi CHAOS tarjoaa tietoa alueelta puuttuvista palveluista, joita lisäämällä alueen toimivuus ja viihtyvyys paranee.

”Käytämme lähteitä, joita muut eivät käytä, yhdistämme niistä saadun datan toisin kuin muut ja jalostamme tämän eteenpäin. Tämän elegantin toimintamallin ansiosta kykenemme tarjoamaan asiakkaillemme ylivertaista palvelua ja asiakkaamme saavat aidosti liiketoimintaymmärrystä lisäävää tietoa”, toteaa Rincón.

Suomessa CHAOS on jo vakiinnuttanut asemansa innovatiivisena edelläkävijänä ja seuraavaksi yritys suuntaa siis Tanskaan.

”Data ja datalähteet ovat aina paikallisia ja eri aloilla vaaditaan erityyppistä dataa. Ensi alkuun tarjoamme palveluita sikäläisille vähittäismyyntiketjuille, jotka etsivät toimipisteilleen tai myymälöilleen uusia paikkoja”, Rincón kertoo.

Natalia Rincón
toimitusjohtaja ja perustajapartneri
p. +358 40 935 9824
natalia.rincon@chaosarchitects.com

Siiri Fagerlund
markkinointipäällikkö
p. +358 44 984 5370
siiri@chaosarchitects.com

CHAOS yhdistää ihmis- ja  kiinteistödatan täysin uudenlaisella tavalla.
CHAOS yhdistää ihmis- ja kiinteistödatan täysin uudenlaisella tavalla.
Natalia Rincon, toimitusjohtaja, CHAOS

CHAOS Architects
Pursimiehenkatu 26C

CHAOS Architects - Kiinteistöalaa mullistavia älykkäitä sijaintitietoja vastuullisten liiketoimintapäätösten tueksi

Me CHAOSilla uskomme, että viihtyisten ja toimivampien kaupunkien kehitys ja talouskasvu vaativat tietoisia, ihmiskeskeisiä päätöksiä. CHAOS tuottaa liiketoimintaa edistäviä näkemyksiä kaupunkikehittämisen sidosryhmille sekä näiden sidosryhmien välisestä vuorovaikutuksesta syntyville yrityksille ja palveluille.

Tuotteemme yhdistää strukturoimatonta ja paikkatietopohjaista dataa tieteellisillä menetelmillä ja koneoppimisella helppokäyttöiseksi, visuaalisesksi alustaksi. Alustan vertailuarvoilla ja oivalluksilla luodaan kestävämpiä ja parempia kaupunkeja ja yrityksiä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta CHAOS Architects