EMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern Art

Children’s Museum Festival takes over WeeGee Exhibition Centre with swinging Traffic Jam

The Children’s Museum Festival is taking place on 30–31 March. The weekend for the whole family is packed with activities and a festive atmosphere. This year’s theme is Traffic Jam, so choose your set of wheels, hit the gas and head out to WeeGee!

Lasten museofestarit Näyttelykeskus WeeGeellä 30.–31.3.

Only the imagination is the limit, as the weekend-long workshops set out to shape a car course, build a city of the future out of giant pieces and design vehicles of one’s dreams. Children get to take the wheel at Finnish Toy Museum Hevosenkenkä car wash, and there are also spots for relaxation available in the midst of the swinging traffic. Traffic park constables Maltti and Valtti will maintain a lively order while Vilunki 3000 takes you on a speedy soundscape ride. Bands from Espoo Music Institute’s pop & jazz department Ebeli and Juvenalia Music Institute will also hit the stage.

The Children’s Museum Festival is an event for the whole family, organised together by the museums operating at WeeGee. Entry is free for those under 18 and over 70, others can enter for the price of the museum ticket. WeeGee Exhibition Centre accepts Museum Card.

The event is organised by WeeGee Exhibition Centre, EMMA – Espoo Museum of Modern Art, KAMU Espoo City Museum, Finnish Museum of Horology and Finnish Toy Museum Hevosenkenkä.

In collaboration with: Espoo School of Art, Arkki School of Architecture for Children and Youth and the Finnish Road Safety Council

Sponsor: Vahanen Oy

Children’s Museum Festival: Traffic Jam
Sat-Sun 30–31 March at 10 am – 5 pm
WeeGee Exhibition Centre, Ahertajantie 5, Tapiola
#lastenmuseofestarit

Lasten museofestarit Näyttelykeskus WeeGeellä 30.–31.3.
Maltti ja Valtti. Kuva: Lisa Karling

EMMA – Espoon modernin taiteen museon kokoelma- ja näyttelytoiminta profiloituu kotimaiseen ja kansainväliseen modernismiin, nykytaiteeseen sekä designiin. EMMA sijaitsee Espoon Tapiolassa, professori Aarno Ruusuvuoren suunnittelemassa betoniarkkitehtuuria edustavassa Näyttelykeskus WeeGeessä. Näyttelytilat ovat pinta-alaltaan Suomen suurimmat, ja pelkistetty moderni arkkitehtuuri tukee EMMAn, Saastamoisen säätiön ja Tapio Wirkkala Rut Bryk Säätiön kokoelmien sekä vaihtuvien näyttelyiden kokemuksellista esittämistä. EMMA on Vuoden museo 2018. Tervetuloa!