Christian Rönnbackan uusi dekkarisarja alkaa keväällä 2022

Suuren suosion saaneesta Antti Hautalehto -dekkarisarjastaan tunnettu Christian Rönnbacka kirjoittaa parhaillaan uutta rikosromaanisarjaa. Ensimmäinen Henna Björk -dekkari ilmestyy toukokuussa 2022.

Kirjailija Christian Rönnbacka (kuva: Nauska)

Elokuvamaisen visuaalisen ja nopeakäänteisen dekkarisarjan päätähtenä loistaa nuori, Ruotsissa asunut irakilaissuomalainen poliisi Henna Björk. Sarjan aloittavassa romaanissa Henna Björk: Isku Suojelupoliisi rekrytoi riveihinsä tämän göteborgilaislähiöiden kovissa liemissä keitetyn jengiväkivallan asiantuntijan. Björkin ensimmäisenä tehtävänä on pelastaa entinen lapsisotilas Suomeen todistajaksi tapauksessa, joka liittyy Sierra Leonen kansanmurhaan ja veritimantteihin.

Poliisitaustainen Christian Rönnbacka on tullut tunnetuksi porvoolaiskomisario Antti Hautalehdosta kertovasta dekkarisarjastaan, jossa on ilmestynyt tähän mennessä yhdeksän romaania. Hautalehto-fanit pääsivät tutustumaan Henna Björkiin jo edellisessä Antti Hautalehto -dekkarissa Tulen aika, joka ilmestyi kesäkuussa 2021. Hautalehto-sarjan neljännestä osasta Kylmä syli on tehty myös kahdeksanosainen tv-sarja, joka alkaa suoratoistopalvelu C Moressa joulukuun 2021 alussa.

Christian Rönnbackan kirjoja on myyty jo yli 300 000 kappaletta. Vuonna 2020 äänikirjapalvelu BookBeat palkitsi kuuntelijadataan perustuen Rönnbackan Vuoden kotimainen dekkaristi -tunnustuksella. Hän on ehdolla palkinnon saajaksi myös tänä vuonna.

Lisätiedot: kustantaja Markus Lähdesniemi, markus@bazarkustannus.fi

Kirjailija Christian Rönnbacka (kuva: Nauska)

Bazar Kustannus on vuonna 2002 perustettu yleiskustantamo, joka on osa Werner Söderström Osakeyhtiötä. Bazar julkaisee vuosittain noin 60 uutta kotimaista ja käännettyä kauno- ja tietokirjaa.

Bazarin kevään 2022 uutuuskirjojen luettelo on julkaistu3.11.2021 09:10:00 EET | Tiedote

Tänään ilmestyvä Bazar Kustannuksen kevätluettelo sisältää jälleen monipuolisen valikoiman kotimaista ja suomennettua kauno- ja tietokirjallisuutta. Kevään kiinnostaviin kaunokirjoihin kuuluu muun muassa kolme kotimaista esikoisromaania, Christian Rönnbackan uuden dekkarisarjan aloitusosa, kaksi uutta romaania menestyskirjailija Lucinda Rileylta sekä Hillary Rodham Clintonin ja Louise Pennyn poliittinen trilleri. Lenita Airisto kannustaa uutuuskirjassaan kaikkia naisia raivaamaan rohkeasti tietään kohti tasa-arvoisempaa elämää. Ajankohtaisten tietokirjojen aiheina ovat myös muun muassa Aleksei Navalnyi, QAnon-kultti, Alicia Keys sekä hyvinvointi etä- ja hybriditöissä. Kevään 2022 julkaisuluettelo kattaa tammi–kesäkuussa ilmestyvät uutuuskirjat, e-kirjat, äänikirjat ja pokkarit. Katalogi on julkaistu myös Issuu-palvelussa.

Juha Vuorinen siirtyy Bazarin kirjailijaksi – DikDek-kirjasarja saa jatkoa 202226.10.2021 11:40:36 EEST | Tiedote

Yli 30 kirjaa oman kustantamonsa kautta julkaisseesta Juha Vuorisesta tulee Bazar Kustannuksen kirjailija. Bazar julkaisee Vuorisen seuraavat DikDek-romaanit, joista ensimmäinen ilmestyy kesällä 2022. DikDek-sarjaa lähdetään viemään myös Saksan markkinoille äänikirjoina. Tehdyn sopimuksen myötä koko Vuorisen aiempi kirjallinen tuotanto siirtyy Diktaattori Oy:ltä Werner Söderström Osakeyhtiön omistamalle Bazarille.