Cimcorpin myyntiosastoa vahvistetaan kasvustrategian tukemiseksi

Täydet tilauskirjat, tilausten keskikoon kasvaminen ja lupaavat tulevaisuudennäkymät ovat johtaneet Cimcorpin myyntiorganisaation rakennemuutokseen. Jatkossa rengasteollisuuden ja jakeluliiketoiminnan myyntiyksiköt on eriytetty ja niiden tueksi on luotu uusi yksikkö myytävien ratkaisujen kilpailukyvyn parantamiseksi.

Cimcorpin järjestelmämyynnin organisaatiomuutoksen tarkoituksena on vahvistaa ydinliiketoiminta-alueita sekä edistää standardisoitujen järjestelmien kehittämistä. Kesäkuun alussa voimaan astunut organisaatiomalli tukee yrityksen vahvaa kasvua ja liiketoiminnan kansainvälistä kehittämistä sekä myyntiorganisaation globaalia yhdenmukaistamista.

Kai Tuomisaari (Vice President, Sales), kertoo muutoksen taustoista: ”Tahdomme varmistaa, että pystymme jatkossakin vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin. Rengasteollisuuden ja jakeluliiketoiminnan automaatiohaasteet ja -tarpeet ovat erilaisia. Uskomme, että tämä organisaatiomuutos varmistaa sen, että palvelu säilyy henkilökohtaisena ja tehokkaana, vaikka asiakasmäärämme ja yksittäisten kauppojen koko kasvavat.”

Kolme uutta johtajaa nimitetty

Organisaatiomuutoksen myötä kolme myyntipäällikköä on nimitetty nyt luotujen uusien yksikköjen johtajaksi. Rengasteollisuuden myyntiyksikön johtajaksi nimitetty Veli-Matti Hakala (Director, Tire Industry Sales) kommentoi muutosta: “Uuden organisaation myötä voimme keskittyä entistä paremmin rengasteollisuuden asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin, sillä yksikköön on koottu myyntiorganisaatiomme rengaspuolen parhaat asiantuntijat. Heillä on vahva osaaminen juuri rengasteollisuudesta. Olen vakuuttunut, että pystymme nyt ja jatkossa vastaamaan entistä nopeammin asiakkaidemme haasteisiin ja sitä kautta entisestään vankennettua Cimcorpin kattavaa tarjontaa rengasteollisuuden integraattorina.”

Jakeluliiketoiminnan myyntiyksikön johtajaksi on nimitetty Kari Miikkulainen (Director, Warehouse & Distribution Industry Sales). ”Tämä on tärkeä ja mielenkiintoinen muutos. Markkinaosuutemme jakeluautomaation toimittajana on kasvanut, kun useat eurooppalaiset supermarketketjut ovat löytäneet tuoretuotteiden käsittelyyn suunnitellun ratkaisumme. Uudet myyntiosastomme pystyvät jatkossa keskittymään enemmän omiin osaamisalueisiinsa sekä kehittämään palveluitamme asiakaslähtöisesti.”

Samanaikaisesti myytävien ratkaisujen kilpailukyvyn parantamiseksi on perustettu yksikkö, jonka johtajaksi on nimitetty Jarno Honkanen (Director, Solution Management). ”Tärkein tehtäväni on varmistaa, että ratkaisumme vastaavat kilpailukykyisesti asiakkaidemme muuttuviin tarpeisiin molemmilla Cimcorpin ydinliiketoiminta-alueilla. Siksi Solution management –osasto tekee tiivistä yhteistyötä sekä rengasteollisuuden että jakeluliiketoiminnan myyntiyksiköiden kanssa, sekä työskentelee tuotekehityksen kanssa tiiviissa yhteistyössä niin Cimcorpissa kuin emoyhtiö Murata Machineryssä.”

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Yritysvideo

Director, Corporate marketing & communications

Cimcorp on rengasteollisuuden automaatiojärjestelmien johtavia toimittajia koko maailmassa. Yrityksellä on myös vahva asema elintarviketeollisuuden ja vähittäiskaupan jakelun keräilyjärjestelmien sekä postinlajittelun automaation toimittajana. Ulvilassa pääkonttoriaan pitävä Cimcorp on toimittanut robottijärjestelmiä yli 40 maahan kuuteen maanosaan ja kuuluu japanilaiseen Murata Machintery, Ltd. (Muratec) -konserniin. Tiivis yhteistyö Muratecin kanssa sekä omat tytäryhtiöt ja edustajat eri maissa mahdollistavat laajan kansainvälisen palveluverkoston. Kotimaassa huoltoa tarjoavat toimipisteet Helsingissä, Lahdessa ja Jyväskylässä.