Citec uusii digitaaliset loppukäyttäjäpalvelunsa Fujitsun kanssa

Helsinki, 26.3.2018 – Suunnitteluyritys Citec Oy Ab ja Fujitsu Finland Oy ovat allekirjoittaneet tietotekniikan palvelusopimuksen, joka kattaa yrityksen noin kolmekymmentä toimipistettä 11 maassa. Uusi viisivuotinen sopimus on jatkoa vuonna 2014 käynnistyneelle yhteistyölle.

Citecin laaja digitaalinen loppukäyttäjäpalvelu sisältää käyttäjä- ja työasemapalvelut, O365-palvelut, lähiverkon, kapasiteettipalvelut, käyttöoikeuksien hallinnan sekä tuotetoimitukset esiasennuksineen. Työasemia on yhteensä noin 1 200.

Citec on suomalaisomisteinen suunnitteluyritys, joka on viime vuosien aikana laajentunut maailmalle yritysostojen kautta. Citec tarjoaa monialaisia teknisiä suunnittelu- ja informaationhallintapalveluja energiateollisuudelle sekä muille teknologiasta riippuvaisille aloille. Yrityksen suurimmat toimipisteet ovat Suomen lisäksi Intiassa, Saksassa, Ranskassa ja Ruotsissa. Eniten väkeä on Vaasassa, jossa työskentelee noin 400 ihmistä.

Ulkoistettujen it-palvelujen myötä Citec tavoittelee luotettavuutta ja joustavuutta mutta myös modernia tietoteknistä ympäristöä, joka tukee yrityksen kasvua.

”Tiukkoihin aikatauluihin perustuvassa suunnittelutoiminnassa jokainen hukattu tunti on pois laskutuksesta ja sillä on välitön vaikutus liiketoimintaamme. Tämän vuoksi it-palvelujen saatavuus ja luotettava toiminta ovat meille elinehto. It-infra on järkevää ostaa palveluna, sillä emme pystyisi omin voimin tuottamaan sitä yhtä kustannustehokkaasti. Kansainvälinen läsnäolo eri toimintamaissamme on myös tärkeää. Kaikissa maissa ja toimistoissa pitää olla hyvin toimivat it-tukipalvelut. Lisäksi joustava resursointi tukee kasvustrategiaamme”, toteaa CIO Jaakko Rintala Citecistä.

Citec toteutti ison strategiamuutoksen siirtämällä it-palvelut inhouse-mallista Fujitsulle vuonna 2014.

”Yhteistyö Fujitsun kanssa on toiminut alusta asti myönteisessä hengessä. Olemme olleet tyytyväisiä palveluihin ja yhteiseen haluun korjata esiin tulleet ongelmat sekä löytää tarvittaessa ratkaisuja myös laatikon ulkopuolelta. Kulttuurimuutos oli iso, kun neljä vuotta sitten ulkoistimme it-infran ja koko palvelumallimme siirtyi määrämuotoisiin prosesseihin. Saimme tietotekniikkamme ajanmukaiseksi ja sitä ryhdyttiin kehittämään johdonmukaisesti. Myös resursointi ja osaamisenhallinta ovat parantuneet selvästi”, Rintala jatkaa.

”Yhteistyömme Citecin kanssa on ollut miellyttävää ja kiinnostavaa. On hienoa, että se saa nyt jatkoa. Saamme heiltä jatkuvaa ja kehittävää palautetta, joka pitää meidät varpaillamme. Samalla pystymme kehittämään palvelujamme vastaamaan paremmin kaikkien asiakkaidemme vaatimuksia ja tarpeita. Pyrimme jatkossakin tukemaan Citeciä parhaan kykymme mukaan, kun he digitalisoivat ja automatisoivat it-prosessejaan”, sanoo Fujitsu Finlandin toimitusjohtaja Simo Leisti.

-           Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php

-           Fujitsu-uutishuone: http://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

-           Blogi: http://blogi.fujitsu.fi

-           Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI

-           LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/fujitsu-finland/

-          Facebook: https://www.facebook.com/FujitsuSuomi

Fujitsu Finland, viestintäjohtaja Satu Pelttari

satu.pelttari@fi.fujitsu.com, p. 045 7880 9624

Kuvat

Fujitsu Finlandin toimitusjohtaja Simo Leisti ja Citecin CIO Jaakko Rintala (kuvassa oikealla).

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 140 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,1 triljoonaa jeniä (39 miljardia USD) 31.3.2018 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu tarjoaa kaupoille lisää tehokkuutta tekoälyllä16.1.2019 13:00Tiedote

Fujitsu on esitellyt uusia ratkaisuja vähittäiskaupan alan NRF-tapahtumassa New Yorkissa. Uutuusratkaisut hyödyntävät tekoälyä ja ratkaisevat vähittäiskauppiaiden vaikeimpia haasteita. Fujitsun nopeasti käyttöönotettavat teknologiat parantavat asiakaskokemusta ja alentavat kustannuksia, ja ne sopivat monille vähittäiskaupoille päivittäistavarakaupoista muotikauppaan. Fujitsu haluaa auttaa kaupan alan asiakkaitaan hyödyntämään konkreettisesti tekoälyratkaisuja ja tekemään niillä läpimurtoja. Vähentämällä perinteisen kaupan ja verkkokaupan eroja voidaan optimoida monikanavainen ostokokemus, jota asiakkaat nykyisin odottavat. Uudet, tekoälyyn pohjautuvat ratkaisut antavat mahdollisuuden luoda markkinaa muuttavia innovaatioita ja parantavat näin ostokokemusta kaupoissa. Tekoäly auttaa myös vähentämään hävikkiä itsepalvelukassoilla häiritsemättä asiakkaita. “Tekoäly on nyt kypsä jättämään taakseen maineensa ylimainostettuna teknologiana ja muuttamaan aidosti asiakaskokemusta myymälöissä. Tä

Fujitsu selvitti: suuryritykset ennakoivat DevOps-toimintamallin olevan valtavirtaa viiden vuoden kuluessa15.1.2019 13:00Tiedote