Citec uusii digitaaliset loppukäyttäjäpalvelunsa Fujitsun kanssa

Helsinki, 26.3.2018 – Suunnitteluyritys Citec Oy Ab ja Fujitsu Finland Oy ovat allekirjoittaneet tietotekniikan palvelusopimuksen, joka kattaa yrityksen noin kolmekymmentä toimipistettä 11 maassa. Uusi viisivuotinen sopimus on jatkoa vuonna 2014 käynnistyneelle yhteistyölle.

Citecin laaja digitaalinen loppukäyttäjäpalvelu sisältää käyttäjä- ja työasemapalvelut, O365-palvelut, lähiverkon, kapasiteettipalvelut, käyttöoikeuksien hallinnan sekä tuotetoimitukset esiasennuksineen. Työasemia on yhteensä noin 1 200.

Citec on suomalaisomisteinen suunnitteluyritys, joka on viime vuosien aikana laajentunut maailmalle yritysostojen kautta. Citec tarjoaa monialaisia teknisiä suunnittelu- ja informaationhallintapalveluja energiateollisuudelle sekä muille teknologiasta riippuvaisille aloille. Yrityksen suurimmat toimipisteet ovat Suomen lisäksi Intiassa, Saksassa, Ranskassa ja Ruotsissa. Eniten väkeä on Vaasassa, jossa työskentelee noin 400 ihmistä.

Ulkoistettujen it-palvelujen myötä Citec tavoittelee luotettavuutta ja joustavuutta mutta myös modernia tietoteknistä ympäristöä, joka tukee yrityksen kasvua.

”Tiukkoihin aikatauluihin perustuvassa suunnittelutoiminnassa jokainen hukattu tunti on pois laskutuksesta ja sillä on välitön vaikutus liiketoimintaamme. Tämän vuoksi it-palvelujen saatavuus ja luotettava toiminta ovat meille elinehto. It-infra on järkevää ostaa palveluna, sillä emme pystyisi omin voimin tuottamaan sitä yhtä kustannustehokkaasti. Kansainvälinen läsnäolo eri toimintamaissamme on myös tärkeää. Kaikissa maissa ja toimistoissa pitää olla hyvin toimivat it-tukipalvelut. Lisäksi joustava resursointi tukee kasvustrategiaamme”, toteaa CIO Jaakko Rintala Citecistä.

Citec toteutti ison strategiamuutoksen siirtämällä it-palvelut inhouse-mallista Fujitsulle vuonna 2014.

”Yhteistyö Fujitsun kanssa on toiminut alusta asti myönteisessä hengessä. Olemme olleet tyytyväisiä palveluihin ja yhteiseen haluun korjata esiin tulleet ongelmat sekä löytää tarvittaessa ratkaisuja myös laatikon ulkopuolelta. Kulttuurimuutos oli iso, kun neljä vuotta sitten ulkoistimme it-infran ja koko palvelumallimme siirtyi määrämuotoisiin prosesseihin. Saimme tietotekniikkamme ajanmukaiseksi ja sitä ryhdyttiin kehittämään johdonmukaisesti. Myös resursointi ja osaamisenhallinta ovat parantuneet selvästi”, Rintala jatkaa.

”Yhteistyömme Citecin kanssa on ollut miellyttävää ja kiinnostavaa. On hienoa, että se saa nyt jatkoa. Saamme heiltä jatkuvaa ja kehittävää palautetta, joka pitää meidät varpaillamme. Samalla pystymme kehittämään palvelujamme vastaamaan paremmin kaikkien asiakkaidemme vaatimuksia ja tarpeita. Pyrimme jatkossakin tukemaan Citeciä parhaan kykymme mukaan, kun he digitalisoivat ja automatisoivat it-prosessejaan”, sanoo Fujitsu Finlandin toimitusjohtaja Simo Leisti.

-           Kuvapankki: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.php

-           Fujitsu-uutishuone: http://www.fujitsu.com/fi/about/resources/

-           Blogi: http://blogi.fujitsu.fi

-           Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_FI

-           LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/fujitsu-finland/

-          Facebook: https://www.facebook.com/FujitsuSuomi

Fujitsu Finland, viestintäjohtaja Satu Pelttari

satu.pelttari@fi.fujitsu.com, p. 045 7880 9624

Kuvat

Fujitsu Finlandin toimitusjohtaja Simo Leisti ja Citecin CIO Jaakko Rintala (kuvassa oikealla).

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 132 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,0 triljoonaa jeniä (36 miljardia USD) 31.3.2019 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu tehostaa meriurakoitsija Van Oordin tietoturvaa24.5.2019 10:45:35 EESTTiedote

Fujitsu on tehnyt kolmivuotisen sopimuksen meriurakoitsija Van Oordin kanssa sen globaalin liiketoiminnan tietoturvan tehostamiseksi. Yhtiön kyky osoittaa toimintansa vaatimustenmukaisuus avaa sille mahdollisuuksia osallistua suurten kansainvälisten sopimusten kilpailutuksiin uudella tavalla. Fujitsu tuo yritykseen valikoiman hallittuja tietoturvapalveluja, joihin kuuluu turvallinen tiedon ja tapahtumien hallinta palveluna (Security Information and Event Management as a Service (SIEMaaS) sekä konsultointia turvavalvonnan parhaista käytännöistä. World Economic Forumin mukaan kyberhyökkäykset ja tietovuodot ovat kymmenen suurimman uhan joukossa yrityksille ja yhteiskunnalle kaikkialla maailmassa. Neljä uutta haittaohjelmaa luodaan joka sekunti. Suuriin yrityksiin kohdistuvien hyökkäysten kasvava määrä on tuonut organisaatioihin jatkuvuussuunnitelmat, joilla vahvistetaan niiden järjestelmiä kyberhyökkäyksiä vastaan. Van Oord valitsi Fujitsun kumppanikseen nostaakseen kybersuojauksensa tas

Fujitsun selvitys: Yrityksillä ei ole varaa jäädä odottamaan kvanttitietokoneita22.5.2019 11:22:33 EESTTiedote