Citroën ja Peugeot tuovat Suomeen ensimmäiset kevytautot

Citroën ja Peugeot tuovat Suomen markkinoille valmiiksi esiasennetut kevytautot. Kaikki automallit ovat EuroNCAP-testattuja, turvatyynyillä, ABS-jarruilla ja ESP-ajovakaudenhallintajärjestelmällä varustettuja henkilöautoja, jotka on muutettu esiasennetulla nopeusrajoittimella kevytautoiksi. Nopeusrajoittimen voi poistaa, kun kuljettaja on täysi-ikäinen ja suorittanut ajokortin.

”Halusimme tuoda suomalaisille perheille turvallisen kevytauton, jolla perheen nuoret voivat huoletta kulkea harrastuksiin, jotka ovat yhä useammin kaukana kotipihasta. Annamme sadalle ensimmäiselle mykevytauto.fi -kampanjasivun kautta auton tilanneelle 350 euron arvosta henkilökohtaista ajo-opetusta Suomen Autokoululiiton jäsenautokouluissa koko Suomessa”, Auto-Bon Oy:n toimitusjohtaja Markus Vuolle sanoo.

Lahjakorttia voi käyttää kevytautojen kuljettamiseen vaadittavan AM-kortin suorittamiseen tarvittavaan ajo-opetukseen. Kortin lisäksi kuljettajalta edellytetään vähintään 15 vuoden ikää.

Kevytautot tulevat mopoautojen rinnalle 1.11.2019 alkaen. Uudet henkilöautot voi muuttaa kevytautoksi nopeusrajoittimella, joka mahdollistaa autoille enintään 60 km/h nopeuden. Autot voidaan muuttaa takaisin henkilöautoiksi, kun kuljettaja on täysi-ikäinen ja suorittanut ajokortin.

”Kevytautot tarjoavat entistä turvallisemman vaihtoehdon 15-18-vuotiaiden liikkumiseen. On tärkeää, että vanhemmat panostavat myös lastensa ajo-opetukseen. Se on investointi, joka kantaa pitkälle tulevaisuuteen”, Autokoululiiton puheenjohtaja Jukka Kiviniemi sanoo.

Lisätietoja:
Markus Vuolle, toimitusjohtaja, Auto-Bon Oy, p. 044 015 11 00
Jukka Kiviniemi, puheenjohtaja, Autokoululiitto, p. 040 548 54 16

N2 Comms
Pursimiehenkatu 29–31 A

+358 50 492 4192http://www.n2.fi

N2 Comms on nopean ajattelun viestintätoimisto. Integroimme strategian, ideat ja käytännön toimenpiteet, koska kaikki, mitä organisaatio tekee, on viestintää.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta N2 Comms