CMX: AD NAUSEAM – legendaarisen Kysy-palstan parhaat nyt kirjana

Uutuuskirja CMX: Ad nauseam kokoaa yksiin kansiin CMX-yhtyeen vuonna 2015 hakkeroidun legendaarisen Kysy-palstan parhaat, hauskimmat ja pirullisimmat kysymykset ja vastaukset vuodesta 2009 lähtien. CMX vastaa ainoastaan tämän kirjan sivuilla myös uusiin, fanien vuonna 2018 lähettämiin kysymyksiin. Lisäksi kirja sisältää studiopäiväkirjan Iäti-albumin levytyksestä ja useita kiertuepäiväkirjoja, joita ei enää löydy netistä.

Kestosuosikki, tänäkin vuonna 16. albumillaan Alkuteos listaykköseksi noussut rock-yhtye CMX menetti vuonna 2015 hakkeroinnin seurauksena verkkosivunsa. Sivujen mukana katosi paitsi bändin hardcorefaneja, myös muita nettiaktiiveja hauskuuttanut ja välillä kauhistuttanutkin Kysy-palsta. Vuodesta 1995 asti toimineella huippusuositulla palstalla yhtyeen jäsenet vastasivat tuhansiin mielikuvituksellisiin kysymyksiin, keskustelun aiheet vaihtelivat musiikista politiikkaan ja elämän tarkoituksesta yleiseen haistatteluun.

Jokaisen CMX-fanin kirjahyllyyn kuuluvan Ad nauseamin ovat Kysy-palstan säilyneiltä varmuuskopioilta ja muilta tiedostoilta koonneet CMX:n laulaja-basisti A.W. Yrjänä, kitaristi Janne Halmkrona sekä toimittaja-kirjailija Tuukka Hämäläinen.

Milla Palovaara
Tuottaja
Like Kustannus/Kustannusosakeyhtiö Otava Oy
milla.palovaara@like.fi