Colosseum Dental Group myy ONNI hampaan Porvoon toimipisteen Terveystalolle

Lehdistötiedote 25.10.2018. Colosseum Dental Group AS (”Colosseum”) myy ONNI hampaan liiketoiminnan Porvoossa Terveystalolle 24.10.2018 allekirjoitetulla sopimuksella. ONNI hampaan toimipiste sijaitsee Porvoossa osoitteessa Aleksanterinkatu 20. Hammaslääkäriaseman henkilöstö siirtyy Terveystaloon vanhoina työntekijöinä ja siirtyvä liiketoiminta jatkuu entisissä tiloissa.

ONNI hampaan toimipisteen liiketoiminnan myynti perustuu Med Group Oy:n ONNI hampaan ja Oral Hammaslääkärit -ketjun yhdistymisen ehdoksi määriteltyyn Kilpailu- ja Kuluttajaviraston (KKV) päätökseen, jossa KKV velvoitti Colosseumin myymään toisen omistamansa hammaslääkäriaseman Porvoossa alueellisen kilpailun takaamiseksi.

Colosseum omistaa Suomessa myös Oral Hammaslääkärit Oyj:n (”Oral”). Oralin Porvoon toimipiste jatkaa toimintaansa osoitteessa Näsin koulukatu 2 tarjoten kaikki suunterveydenhoidon palvelut.

Oral Hammaslääkärit Oyj, Mika Jaatinen
Johtaja, Yritysjärjestelyt ja liiketoiminnan kehittäminen
puh: +358 (0)400 458 707, sähköposti: etunimi.sukunimi@oral.fi

Oral Hammaslääkärit Oyj (www.oral.fi) on valtakunnallisesti toimiva suun terveydenhoitopalveluita tuottava yhtiö, jossa työskentelee yli 1600 alan ammattilaista. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 88,5 miljoonaa euroa. Oral toimii yli 80 toimipisteessä ympäri Suomea. Konserniin kuuluu myös Oral Hammaslaboratorio Oy.

Oral Hammaslääkärit Oyj:n omistaa Colosseum Dental Group. Sillä on yhteensä yli 300 hammaslääkäriasemaa Suomessa, Iso-Britanniassa, Italiassa, Norjassa, Ruotsissa, Saksassa, Sveitsissä ja Tanskassa. Colosseum Dental Groupin omistaa pääomasijoittajayhtiö Jacobs Holding AG. Sen ainoa edunsaaja on kansainvälinen Jacobs Foundation -hyväntekeväisyyssäätiö, joka tukee lasten ja nuorten kehittymistä.