Colosseum Dental Group myy osan liiketoiminnoistaan Hyvinkäällä, Pieksämäellä ja Imatralla Hammasvelho Oy:lle Kilpailu- ja kuluttajaviraston päätöksen mukaisesti

Lehdistötiedote 5.2.2019. Colosseum Dental Group (”Colosseum”) myy Hyvinkäällä (Uudenmaankatu 2) ja Pieksämäellä (Keskuskatu 16) sekä Imatralla (Vuoksenniskantie 83) Oral Hammaslääkärit -brändin alla harjoittamansa liiketoiminnan Hammasvelho Oy:lle 1.2.2019 solmitulla sopimuksella.

Liiketoimintakaupat on tarkoitus panna täytäntöön 1.3.2019. Täytäntöönpanoon saakka myynnin kohteena olevien hammaslääkäriasemien liiketoiminta jatkuu ennallaan osana Oral-ketjua. Hammaslääkäriasemien henkilöstö siirtyy Hammasvelho Oy:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä ja siirtyvä liiketoiminta jatkuu entisissä tiloissa.

Hyvinkään, Pieksämäen ja Imatran hammaslääkäriasemien liiketoimintojen myynti perustuu Med Group Oy:n ONNI hammas - ja Oral-ketjujen yhdistymisen ehdoksi määriteltyyn Kilpailu- ja Kuluttajaviraston (KKV) päätökseen, jossa KKV velvoitti Colosseumin myymään toisen omistamansa hammaslääkäriaseman sekä Hyvinkäällä, Pieksämäellä että Imatralla alueellisen kilpailun takaamiseksi.

Colosseumin omistamat Oral Hammaslääkärit -ketjuun kuuluvat toimipisteet Hyvinkäällä osoitteessa Torikatu 2, Pieksämäellä osoitteessa Keskuskatu 6-10 ja Imatralla osoitteessa Tainionkoskentie 70 jatkavat toimintaansa tarjoten kaikki suunterveydenhoidon palvelut.

Oral Hammaslääkärit Oyj,
Mika Jaatinen, johtaja,
yritysjärjestelyt ja liiketoiminnan kehittäminen
puh: +358 (0)400 458 707
sähköposti: etunimi.sukunimi@oral.fi

Oral Hammaslääkärit Oyj (www.oral.fi) on valtakunnallisesti toimiva suun terveydenhoitopalveluita tuottava yhtiö, jossa työskentelee yli 1600 alan ammattilaista. Yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli 103 miljoonaa euroa. Oral toimii lähes toimipisteessä ympäri Suomea. Konserniin kuuluu myös Oral Hammaslaboratorio Oy.

Oral Hammaslääkärit Oyj:n omistaa Colosseum Dental Group. Sillä on yhteensä yli 300 hammaslääkäriasemaa Suomessa, Iso-Britanniassa, Italiassa, Norjassa, Ruotsissa, Saksassa, Sveitsissä ja Tanskassa. Colosseum Dental Groupin omistaa pääomasijoittajayhtiö Jacobs Holding AG. Sen ainoa edunsaaja on kansainvälinen Jacobs Foundation -hyväntekeväisyyssäätiö, joka tukee lasten ja nuorten kehittymistä.

Jarkko Jokinen Oral Hammaslääkärit Oyj:n liiketoimintajohtajaksi ja varatoimitusjohtajaksi20.2.2019 10:00:00 EETTiedote

Lehdistötiedote 20.2.2019. MBA Jarkko Jokinen on nimitetty Oral Hammaslääkärit Oyj:n (”Oral”) liiketoimintajohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 2.4.2019 alkaen. Jokinen vastaa tehtävässään yhtiön hammaslääkäriasemien verkoston kasvusta ja tuloksesta sekä asiakas- ja henkilöstötyytyväisyydestä. Jokinen toimii myös yhtiön varatoimitusjohtajana ja raportoi tehtävässään Oralin toimitusjohtajalle.