Colosseum Dental Group panostaa suomalaiseen suun terveydenhuoltoon ostamalla Med Group Hammaslääkärit Oy:n suun terveydenhoidon liiketoiminnot

Lehdistötiedote 20.2.2018. Colosseum Dental Group (”Colosseum”) on yhdessä Tradeka Yhtiöt Oy:n kanssa allekirjoittanut sopimuksen Med Groupin koko osakekannan ostamisesta. Med Groupin enemmistöomistaja on pääomasijoittaja Adelis Equity Partners. Tradeka ostaa Med Groupin Kotiin vietävien palveluiden, ensihoidon ja julkisen terveydenhuollon palveluihin liittyvät toiminnot ja Colosseum puolestaan Med Groupin yksityisen suun terveydenhuollon liiketoiminnot. Colosseum ostaa Med Groupin suunterveyden toiminnan Renideo Holding Oy:n kautta, joka omistaa myös Oral Hammaslääkärit Oyj:n (”Oral”).

Colosseum Dental Group panostaa suomalaiseen suunterveydenhuoltoon ja ostaa Med Groupin ONNI hammas -brändillä toimivan suunterveyden toiminnan.

ONNI hammas -brändillä toimivalla Med Group Hammaslääkärit Oy:llä on Suomessa 22 hammaslääkäriasemaa 15 paikkakunnalla. Kaupan toteuduttua Colosseumin liikevaihto nousee Suomessa noin 125 MEuroon. Kaupan vahvistuminen edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää. Kaupan myötä yksityisen suun terveydenhuollon liiketoiminta yhdistyy Oral Hammaslääkäreiden kanssa.

“Colosseum on iloinen, että ONNI hammas siirtyy osaksi Euroopan laajuista suun terveydenhoidon kokonaisuutta. Kun ONNI hammas ja Oral yhdistävät Suomessa voimansa saamme uutta osaamista ja vaativan erikoishammaslääkäritieteen ammattilaisia. Yhdistämme molempien yhtiöiden parhaat käytännöt ja hyödynnämme muilta Euroopan markkinoilta saatua osaamista tarjotaksemme parasta lisäarvoa asiakkaille, hammaslääkäreillemme ja muille työntekijöille. Olemme varmoja, että toimintamme vahvistaminen Suomessa edistää kaikkien sidosryhmiemme etua”, kertoo Patrick De Maeseneire, Colosseum Dental Groupin hallituksen puheenjohtaja.

”Olemme innoissamme siitä, että ONNI hammas ja Oral yhdistävät voimansa. Saamme kaupan myötä lisää kliinistä osaamista eri palvelualueilla sekä erinomaisen yrityskulttuurin omaavat uudet asemat ja henkilöstön. Yhdessä ONNI hampaan kanssa haluamme kehittää toimintatapojamme jakamalla osaamisemme ja molempien yhtiöiden parhaat käytännöt. Tavoitteenamme on rakentaa näistä kahdesta erinomaisesta yhtiöstä suunterveydenhoidon paras työpaikka”, kertoo Oral Hammaslääkärit Oyj:n uusi toimitusjohtaja Jarno Huurinainen. Jarno Huurinainen jatkaa Colosseumin Suomen suun terveydenhoidosta vastaavana maajohtajana kaupan toteutumisen jälkeen.

”Kahden suuren vahvan toimijan osaamisen yhdistäminen mahdollistaa entistä kattavamman ja korkealaatuisemman palvelutarjonnan koko Suomessa. Med Groupilla on erittäin vahva asema Suomessa ja yhdessä pystymme kehittämään teknologisesti edistyksellistä hammashoitoa sekä tuomaan näitä palveluita kaikkien ulottuville. Med Groupin ja Oralin huippuluokan osaamisella voimme rakentaa yhdessä Suomen ja Euroopan johtavan hammaslääkäriketjun”, kertoo Med Groupin ONNI hampaan liiketoimintajohtaja Anders Gylling.

Jarno Huurinainen
puh: +358 (0)50 344 5232
sähköposti: etunimi.sukunimi@oral.fi

Med Group Hammaslääkärit Oy
liiketoimintajohtaja Anders Gylling
puh: +358 (0)46 851 5868
sähköposti: etunimi.sukunimi@medgroup.fi

Colosseum Dental Groupilla on yhteensä lähes 300 hammaslääkäriasemaa Suomessa, Iso-Britanniassa, Italiassa, Norjassa, Ruotsissa, Sveitsissä ja Tanskassa. Colosseum Dental Groupin omistaa pääomasijoittajayhtiö Jacobs Holding AG. Sen ainoa edunsaaja on kansainvälinen Jacobs Foundation -hyväntekeväisyyssäätiö, joka tukee lasten ja nuorten kehittymistä. Colosseum Dental Group omistaa Oral Hammaslääkärit Oyj:n.

Oral Hammaslääkärit Oyj (www.oral.fi) on valtakunnallisesti toimiva suun terveydenhoitopalveluita tuottava yhtiö, jossa työskentelee yli 1300 alan ammattilaista. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 88,5 miljoonaa euroa. Oral toimii 60 toimipisteessä ympäri Suomea. Konserniin kuuluu myös Oral Hammaslaboratorio Oy.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto hyväksyi ehdollisena Tradekan ja Colosseum Dental Groupin Med Group -yrityskaupan13.7.2018 14:30Tiedote

Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) on hyväksynyt ehdollisena yrityskaupan, jossa Tradeka-Yhtiöt Oy ja Colosseum Dental Group AS ostavat Med Group Oy:n. Tradeka-Yhtiöt Oy ostaa Med Group Oy:n kotiin vietävät hoivapalvelut sekä ensihoidon ja julkisen terveydenhuollon palveluihin liittyvät toiminnot. Colosseum Dental Group hankkii Med Group Hammaslääkärit Oy:n ja sen yksityiset suun terveydenhuollon toiminnot. Colosseum Dental Group omistaa Suomessa myös Oral Hammaslääkärit Oyj:n. Med Groupin enemmistöomistaja on ollut pääomasijoittaja Adelis Equity Partners.