Consti Oyj

Consti Talotekniikka toteuttaa Jorvin sairaalan uuden osastorakennuksen LVI- ja sprinklerityöt

Consti Talotekniikka Oy on valittu Jorvin sairaalan uuden osastorakennuksen toteutusvaiheen allianssiin.

Consti Talotekniikka Oy on valittu Jorvin sairaalan uuden osastorakennuksen toteutusvaiheen allianssiin ja toteuttaa sairaalarakennuksen LVI- ja sprinklerityöt. Constin osuus kehitysvaihe mukaan lukien on noin 30 miljoonaa euroa.

Jorvin sairaalan uuden osastorakennuksen allianssihanke on jaettu kehitys- ja toteutusvaiheisiin. Kehitysvaihe alkoi kesällä 2022 ja päättyi vuoden 2022 lopussa. Kehitysvaiheen jälkeen tilaaja teki erillisen päätöksentammikuussa 2023 alkavan toteutusvaiheen käynnistämisestä. Talotekniset työt painottuvat vuosille 2024­­–2025. Uusi osastorakennus otetaan käyttöön vuonna 2026.

Jorvin sairaala-alueelle nousevan uuden osastorakennukseen kokonaispinta-ala on noin 50 000 brm2. Rakennukseen tulevat sijoittumaan synnytysosasto, lasten ja nuorten sairauksien poliklinikka, diagnostiikkakeskus sekä vuodeosastoja.

Ratkaisuissa on huomioitu erityisesti tilojen käyttäjät, minkä lisäksi suunnitelmia on ohjannut tavoite HUSin ympäristöohjelman mukaisesta energiatehokkuudesta. Energiataloudellisuuteen pyritään muun muassa ilmanvaihtokoneiden tehokkaalla lämmöntalteenotolla, järjestelmien energiatehokkuudella sekä mahdollisuudella mitata energian kulutusta.

Hankkeen allianssin muodostavat HUS, SRV ja hankkeen suunnittelijat sekä talotekniikkatoimijat.

Hanke tullaan kirjaamaan Constin vuoden 2022 tilauskantaan.

Consti Oyj
Valimotie 16

010 288 6000http://www.consti.fi

Consti on yksi Suomen johtavista korjausrakentamiseen ja taloteknisiin palveluihin keskittyneistä yhtiöistä. Consti tarjoaa kattavasti korjausrakentamisen ja talotekniikan sekä valikoidusti uudisrakentamisen palveluita taloyhtiöille, yrityksille ja sijoittajille sekä julkiselle sektorille Suomen kasvukeskuksissa. Yhtiöllä on neljä toimialaa: Taloyhtiöt, Yritykset, Julkiset ja Talotekniikka. Vuonna 2021 Consti-konsernin liikevaihto oli 289 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 1000 korjausrakentamisen ja talotekniikan ammattilaista.

Consti Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla, ja sen kaupankäyntitunnus on CONSTI. www.consti.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Consti Oyj