Coxa osti ortopedisten tekonivelleikkausten TEKOSET-rekisteröintijärjestelmän

Tekonivelsairaala Coxa on ostanut omistukseensa ortopedisten tekonivelleikkausten TEKOSET-rekisteröintijärjestelmän. Kaupan tavoitteena on entisestään vahvistaa ja kehittää Coxassa leikattujen tekonivelten seurantaa sekä siihen liittyvää tutkimustyötä, työn suunnittelua ja ohjausta. Järjestelmästä on tarkoitus kehittää myös muille tekonivelkirurgian toimijoille tarjottava seurantaratkaisu.
TEKOSET on tekonivelten seurantaan erikoistunut rekisteröintijärjestelmä, joka tukee tekonivelleikkauksiin liittyvää operatiivista ja tutkimustyötä sekä tehostaa työn suunnittelua ja ohjausta.

TEKOSET tukee kattavaa keskitettyä elämänmittaista tekonivelten määräaikaisseurantaa ollen ainoa puhtaasti tekonivelten seurantaan suunniteltu rekisteröintijärjestelmä, joka laatii myös määräaikaisseurannassa vaadittavat röntgenlähetteet potilaalle automaattisesti. Lisäksi TEKOSET toimii integroidusti THL:n endoproteesirekisterin kanssa tehden asetuksen mukaisen implantointi-ilmoituksen.

– Järjestelmän kautta tekemiemme määräaikaisseurantakyselyiden vastausprosentti on noin 90, mikä on alalla hyvin vaikuttava tulos. Tulemme jatkossa rakentamaan tuotetta entistä käyttäjäystävällisempään muotoon niin potilaan kuin seurantaa suorittavan organisaationkin näkökulmasta. Tavoitteenamme on kyetä kehittämään TEKOSET-tekonivelrekisterijärjestelmää myös muille alan toimijoille sopivaksi. Tämä mahdollistaa keskitetyn määräaikaisseurannan tarjoamisen esimerkiksi pilvipalveluna, mille uskomme löytyvän kysyntää sote-uudistuksen yhteydessä, kertoo Tekonivelsairaala Coxan toimitusjohtaja Tarmo Martikainen.

Lisätietoja:

Tarmo Martikainen
Toimitusjohtaja, Tekonivelsairaala Coxa Oy
tarmo.martikainen@coxa.fi

Jakelu:

STT Info
www.coxa.fi

Tekonivelsairaala Coxa Oy on Suomen ainoa tekonivelleikkauksiin erikoistunut sairaala, joka sijaitsee Tampereella.

Tekonivelsairaala Coxa on Suomen ainoa tekonivelleikkauksiin erikoistunut sairaala. Vuonna 2016 Coxassa leikattiin 3721 potilasta ja Coxassa toimi yhteensä 205 alan huippuosaajaa. Tekonivelsairaala Coxan tärkeimpänä tavoitteena on tarjota potilaille parasta mahdollista hoitoa ja palauttaa heidät yhä nopeammin takaisin toimintakykyiseen arkeen. Coxan potilasturvallisuus on kansainvälisesti tarkasteltuna alansa huippuluokkaa. Tekonivelten uusintaleikkauksissa, joihin vaaditaan kirurgeilta erityisosaamista ja riittävää kokemusta, Coxa on valtakunnallisesti johtava sairaala. Coxan erikoisosaamisaluetta on myös tuumori- ja infektiopotilaiden hoito.