Creator Awards Finland -gaala palkitsee vaikuttavimpia tubettajia ensimmäistä kertaa

Suomen ensimmäinen punaisen maton YouTube-gaala Creator Awards Finland palkitsee vuoden 2020 kiinnostavimpia, vaikuttavimpia ja puhutuimpia tubettajia. Gaala järjestetään Helsingissä 28. elokuuta. Suoraa lähetystä gaalahumusta voi seurata striimin kautta.
Tubettaja Tuomas "Tume" Kukkonen on ehdolla Creator Awards Finland -gaalassa vuoden vaikuttaja-, vuoden sarja- ja vuoden vlogikanava -kategorioissa.

Tubettajia palkitaan kaiken kaikkiaan 21 kategoriassa. Palkintoja jaetaan muun muassa vuoden tulokkaalle, vuoden vaikuttajalle, vuoden esiintyjälle, vuoden vientikanavalle, vuoden huumorikanavalle ja yleisön suosikille. Gaalan järjestää Maukas Media.

"Palkintoja ei tapahtumissa ole päästy viime aikoina liiemmin jakamaan, joten halusimme luoda yksinomaan tubettajia juhlistavan kunnon punaisen maton gaalan, jonka alati ammattimaistuvat YouTube-tähdet ehdottomasti ansaitsevat. Tapahtuman missiona on kehittää suomalaista YouTube-ekosysteemiä ja tuoda esiin suurimpien tähtien lisäksi YouTuben moninaisuutta. Creator Awards Finland yhdistelee parhaita puolia perinteisistä gaaloista ja YouTube-sisällöstä”, Oskari Tempakka, Maukas Median toimitusjohtaja ja yksi tapahtuman päätuottajista toteaa.

Kuka tahansa on voinut ehdottaa gaalaan omia suosikkitubettajiaan. Kaikkien ehdotusten joukosta Creator Awards Finlandin viisihenkinen asiantuntijaraati on valinnut kunkin kategorian finalistit. Esimerkiksi Vuoden vaikuttaja -kategoriassa ovat ehdolla Miisa Pukkila-Rotonen (Mmiisas), Roni Back ja Tuomas Kukkonen (Tume).

Viisihenkiseen asiantuntijaraatiin kuuluu Fament-manageritoimiston Emmi Lehtomaa, YouTube-tähtien manageri Mika Tolvanen,YouTuben maailmassa työskennellyt Esko Asikainen, A-lehtien nuorten medioiden liiketoimintajohtaja Anni Lintula ja videokuvaaja ja leikkaaja Jesse Braun.

Roni Back lahjoittaa stipendin vuoden tulokkaalle

Gaalassa halutaan antaa tunnustusta suurten vaikuttajien lisäksi tulokkaille ja pienemmille tubettajille. Esimerkiksi Vuoden tulokkaan tittelistä kisaavat Ella ja Helmi, Andreas Tolonen, Cars with Robert, Väinö Mäkelä ja Käytöskymppi. Kategorian voittaja saa 1 000 euron arvoisen stipendin, jonka lahjoittaa ja jakaa Roni Back.

Helsingin Korjaamolla järjestettävän gaalan juontajina toimivat Alma Hätönen ja Tommi Manninen sekä Shirly Karvinen ja Jaakko Parkkali. Gaalavieraita viihdyttää myös Seksikäs-Suklaa. Tilaisuudessa esiintyvät F, Vilma Alina ja Alex Mattson. Palkintoja ovat jakamassa muun muassa Isac Elliot ja Veronica Verho.

”Vallitsevan tilanteen vuoksi gaala järjestetään tällä kertaa pienelle porukalle, mutta Creator Awards Finlandista on tarkoitus tehdä myöhemmin vuosittainen iso yleisötapahtuma”, Tempakka sanoo.

Creator Awards Finland -gaala järjestetään Kulttuuritehdas Korjaamolla perjantaina 28.8. kello 20.00. Gaala alkaa punaisen maton osuudella kello 18.00. Yleisö voi seurata gaalaa striimin kautta täältä.

Oskari Tempakka
Tuottaja, Creators Awards Finland
oskari@maukasmedia.fi

Median ilmoittautumiset ja haastattelupyynnöt:
Anniina Nissinen
anniina@mellakkahelsinki.fi

Creator Awards Finland -gaalassa palkitaan tubettajia 21 kategoriassa.