Cross-veneisiin Cross Q -infotainment-järjestelmä vakiona 2020

Kauden 2020 Yamarin Cross-veneet on varustettu edistyksellisellä Cross Q-infotainment-järjestelmällä, jonka suuri ja helppokäyttöinen kosketusnäyttö yhdistää elektroniset kartat, ajotietokoneen ja viihdejärjestelmän osaksi moottoriveneen perusvarustusta. Ensimmäiset Q-järjestelmällä varustetut Cross-veneet esitellään Helsingin Uivassa venenäyttelyssä 15.–18.8.2019.

Cross Q on helppokäyttöinen laite, joka poistaa esimerkiksi tarpeen erillisen karttaplotterin tai kaikulaitteen hankkimisesta. Myös ohjauspisteen ulkonäkö ja ergonomia paranevat, kun erillisiä moottoritietoja välittäviä pikkunäyttöjä ei tarvita. Oppia on otettu autoteollisuudesta ja tablettivalmistajista ja Q-laitteistoista on saatu erittäin hyvää kokemusta Buster Q- ja Yamarin Q -järjestelmien kautta jo usean vuoden ajan.

”Cross Q-järjestelmä tuo veneilyyn tämän päivän veneilijöiden odottamaa helppoutta: kaikki tarvittava kartoista ja moottorin tiedoista paikallissäähän sekä veneen käsikirjoista erilaisiin veneilyn opetusvideoihin löytyy yhdestä paikasta. Tämä on osoittautunut menestykseksi Bustereissa ja Yamarineissa, ja luonnollisesti haluamme tarjota saman käyttökokemuksen myös uusien Cross-veneiden käyttäjille”, kertoo myynti- ja markkinointijohtaja Artturi Niittynen Buster-, Yamarin- ja Cross-veneitä valmistavasta Inhan Tehtaat Oy:stä.

Cross Q-järjestelmä 10-tuumaisella näytöllä on vakiovaruste vuoden 2020 Cross-veneissä. Cross Q-varusteltuja veneitä on saatavana jälleenmyyjiltä syyskuusta 2019 alkaen.

Vakiona mm. verkkoyhteys, merikartat, moottorin mittarit sekä wifi-hotspot

Cross Q-järjestelmä sisältää vakiovarusteena internet-yhteyden, C-Mapin merikartat, Yamaha-perämoottoreiden hallinta- ja mittarijärjestelmän, oman alueen säätiedot ja wifi-hotspotin, jonka kautta Cross Q-järjestelmän verkkoyhteyden voi jakaa myös muille laitteille.

Musiikin jakaminen onnistuu sovelluksia käyttäen langattomaan musiikin toistoon. FM- ja DAB-radio ovat helposti käytettävissä. Edistyksellisillä langattomilla toiminallisuuksilla Cross Q on myös sähkönkulutukseltaan taloudellinen, joten musiikista vesillä voi nauttia vaikka koko päivän.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Yamarin Cross

Skipperin kaupunkivenepalvelu laajenee voimakkaasti ja kansainvälistyy kaudella 2020 – Yamaha ja Yamarin kumppanina yli sadalla uudella veneellä31.10.2019 18:00:00 EETTiedote

Pääkaupunkiseudulla vuonna 2019 pilotoitu Skipperi Kaupunkivene -yhteiskäyttöpalvelu laajenee kaudella 2020 lukuisille uusille paikkakunnille Suomessa sekä lisäksi Tukholman ja Oslon alueille. Skipperi, Yamaha Motor Europe ja Inhan Tehtaat ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Yamarin ja Cross-veneiden valmistaja Inhan Tehtaat toimittaa Skipperille noin 120 uutta moottorivenettä kaudelle 2020.

Skipperi’s city boat service is expanding intensely and going international in the 2020 season – partnerships with Yamaha and Yamarin involve over 100 new boats31.10.2019 18:00:00 EETPress release

Skipperis City Boat tjänst expanderar kraftigt och internationaliseras under 2020 – som Yamahas och Yamarins partner med över hundra nya båtar31.10.2019 18:00:00 EETTiedote

Skipperi City Boats, tjänsten för båtdelning som lanserades för första gången i Finland år 2019, expanderar under 2020 till ett flertal nya orter i Finland samt även till Stockholm och Oslo. Skipperi, Yamaha Motor Europe och Inha Bruk har slutit ett samarbetsavtal, genom vilket Inha Bruk, tillverkaren av Yamarin- och Cross-båtar, levererar cirka 120 nya motorbåtar åt Skipperi för säsongen 2020.