Cross-veneisiin Cross Q -infotainment-järjestelmä vakiona 2020

Kauden 2020 Yamarin Cross-veneet on varustettu edistyksellisellä Cross Q-infotainment-järjestelmällä, jonka suuri ja helppokäyttöinen kosketusnäyttö yhdistää elektroniset kartat, ajotietokoneen ja viihdejärjestelmän osaksi moottoriveneen perusvarustusta. Ensimmäiset Q-järjestelmällä varustetut Cross-veneet esitellään Helsingin Uivassa venenäyttelyssä 15.–18.8.2019.

Cross Q on helppokäyttöinen laite, joka poistaa esimerkiksi tarpeen erillisen karttaplotterin tai kaikulaitteen hankkimisesta. Myös ohjauspisteen ulkonäkö ja ergonomia paranevat, kun erillisiä moottoritietoja välittäviä pikkunäyttöjä ei tarvita. Oppia on otettu autoteollisuudesta ja tablettivalmistajista ja Q-laitteistoista on saatu erittäin hyvää kokemusta Buster Q- ja Yamarin Q -järjestelmien kautta jo usean vuoden ajan.

”Cross Q-järjestelmä tuo veneilyyn tämän päivän veneilijöiden odottamaa helppoutta: kaikki tarvittava kartoista ja moottorin tiedoista paikallissäähän sekä veneen käsikirjoista erilaisiin veneilyn opetusvideoihin löytyy yhdestä paikasta. Tämä on osoittautunut menestykseksi Bustereissa ja Yamarineissa, ja luonnollisesti haluamme tarjota saman käyttökokemuksen myös uusien Cross-veneiden käyttäjille”, kertoo myynti- ja markkinointijohtaja Artturi Niittynen Buster-, Yamarin- ja Cross-veneitä valmistavasta Inhan Tehtaat Oy:stä.

Cross Q-järjestelmä 10-tuumaisella näytöllä on vakiovaruste vuoden 2020 Cross-veneissä. Cross Q-varusteltuja veneitä on saatavana jälleenmyyjiltä syyskuusta 2019 alkaen.

Vakiona mm. verkkoyhteys, merikartat, moottorin mittarit sekä wifi-hotspot

Cross Q-järjestelmä sisältää vakiovarusteena internet-yhteyden, C-Mapin merikartat, Yamaha-perämoottoreiden hallinta- ja mittarijärjestelmän, oman alueen säätiedot ja wifi-hotspotin, jonka kautta Cross Q-järjestelmän verkkoyhteyden voi jakaa myös muille laitteille.

Musiikin jakaminen onnistuu sovelluksia käyttäen langattomaan musiikin toistoon. FM- ja DAB-radio ovat helposti käytettävissä. Edistyksellisillä langattomilla toiminallisuuksilla Cross Q on myös sähkönkulutukseltaan taloudellinen, joten musiikista vesillä voi nauttia vaikka koko päivän.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Yamarin Cross