DACHSER Finland Air & Sea Logistics Oy

Dachser laajentaa yhteiskunnallista sitoutumistaan terre des hommes -järjestön kautta

Kempten, 26.11.2015. Lasten oikeudet, peruskoulutus, ammatillinen koulutus, luonnonvarojen suojelu: Jatkaessaan kymmenvuotista yhteistyötään Uttar Predeshissa, Intiassa, lastenavun terre des hommes -järjestön kanssa Dachser laajentaa sitoutumistaan uusille alueille Intiassa, Nepasissa, Brasiliassa ja Namibiassa. Seuraavien viiden vuoden aikana Dachser investoi yli 1,1 milj. euroa paikallisiin avustusprojekteihin tuodakseen pysyviä parannuksia ihmisten elämään auttamalla heitä auttamaan itse itseään.

“Logistiikka tuo ihmisiä, markkinoita ja tuotantoa lähemmäs toisiaan. Globaalina yrityksenä velvollisuutemme on toimia parempien elinolosuhteiden puolestapuhujina niiden puolesta, jotka eivät hyödy tasapuolisesti globalisaatiosta,” selitää Dachserin pääjohtaja Bernhard Simon. ”Kestävien vaikutusten aikaansaaminen vaatii kärsivällisyyttä ja pitkän aikavälin näkemystä. Siksi jatkamme paikallisten terre des hommes -projektikumppanien tukemista Intiassa, ja samanaikaisesti suuntaamme katseemme muihin maihin ja mantereihin.”

Koulutuksesta kestävään kehitykseen

Viime vuosikymmenten projektien tulokset osoittavat, että lasten ja teini-ikäisten elinolot ovat pysyvästi parantuneet 136 kylässä Pohjois-Intian köyhtyneessä osavaltiossa Uttar Pradeshissa.

- Lähes 17 000 lasta ja naista valistettiin heidän oikeuksistaan ja opastettiin aktiivisesti peräämään niitä Intian demokraattisessa yhteiskunnassa

- Yli 15 300 lasta hyödynsi peruskoulutusmahdollisuuksia. Noin 60 % kävi myöhemminkin joko valtion tai yksityistä koulua. Keskeyttäneiden määrä väheni 40 %.

- Noin 4 700 lasta – pääasiassa tyttöä – osallistui ammatilliseen koulutukseen ja kävi tietokone- tai käsityökursseja.

- Lapset ja teinit istuttivat yli 14 200 puuta projektipaikoissa; 117 kompostiyksikköä ja 112 biokaasujärjestelmää asennettiiin; 100 perhettä sai aurinkoenergialamput, jotta lapset pystyivät opiskelemaan iltaisin.

- 97 koulua sai erityiset juomavesisäiliöt ja saniteettitilat.

Dachser tukee tällä hetkellä seuraavia terre des hommes -projekteja kolmella mantereella:

Intia, Nepali:

Uttar Predeshissa Dachser ja paikalliset terre des hommes –yhteistyöorganisaatiot suunnittelevat jatkavansa menestyksellistä työtään ainakin vuodeen 2020 asti. Yhteistyö käsittää opastusta ihmisoikeuksista ja lasten oikeuksista, nuoriso- ja naisorganisaatioiden tukemista, koulutusta ja valmennusta, ja lisäksi sekä luonnonvarojen säilyttämistä ja lisäämistä 50 kylässä. Uusi projekti omistetaan Musaharien elinolojen parantamiseen. Musaharit ovat lähellä Nepalin rajaa elävä intialainen etninen ryhmä, joka kärsii äärimmäisestä syrjinnästä ja taloudellisista vaikeuksista.

Puhdas vesi, paremmat saniteettiolosuhteet, koulutus ja vahvemmat naisten oikeudet ovat tavoitteena kolmannessa projektissa, joka hyödyttää kolmea nepalilaista kylää. Lopuksi terre des hommes auttaa nuoria Mangolpurissa, yhdessä New Delhin suurimmista slummeista, palaamaan kouluun tai saavuttamaan jonkin ammatillisen pätevyyden verkko-opintojen avulla.

Brasilia:

Vuodesta 2015 ainakin vuoteen 2017 Dachser tukee lasten oikeuksien keskuksen (Children’s Rights Center) työtä Limeirassa, joka on osa Campinaksen metropolialuetta São Paulossa. Keskuksen työ keskittyy tarjoamaan lapsille ja nuorille tien ulos rikosten ja huumeiden kyllästämästä elämästä. Tämän saavuttamiseksi keskus tarjoaa opetusta kouluissa tai vaihtoehtoisesti koulun jälkeistä ohjelmaa sekä seminaareja lasten oikeuksista kansalaisyhteiskunnan edustajille ja hallituksen virkamiehille.

Namibia:

Namibiassa terre des hommes ja Dachser työskentelevät yhteisessä projektissa aina vuoteen 2017 asti parantaakseen tulevaisuuden mahdollisuuksia sanien eli bušmannien lapsilla. Eteläisen Afrikan vanhimpana etnisenä ryhmänä he elävät kovassa köyhyydessä suurten farmien ympärillä tai hökkelikylissä pienten kaupunkien liepeillä. Projekti keskittyy varhaiskasvatukseen ja jatkuvaan kannustamiseen osallistua säännöllisesti peruskouluopetukseen. Myös ammatillista koulutusta tarjotaan, erityisesti tytöille valmistamaan heitä työskentelemään esim. hotelleissa, mutta myös opettamaan heille käsityötaitoja.

Tietoa Dachserista:

Dachser on yksi Euroopan johtavista logistiikka-alan yrityksistä. Tämä perheyritys toimii maailmanlaajuisesti ja sen pääkonttori on Kemptenissä, Saksassa.

Dachser tarjoaa kattavaa kuljetuslogistiikkaa, varastointia ja asiakaskohtaisia palveluita kahdella liiketoiminta-alueella: Dachser Air & Sea Logistics ja Dachser Road Logistics. Jälkimmäinen on jaettu kahteen liiketoimintalinjaan, Dachser European Logistics ja Dachser Food Logistics. Yhtiön tarjontaan kuuluvat kattavat sopimuslogistiikkapalvelut ja toimialakohtaiset ratkaisut. Saumaton liikenneverkosto - sekä Euroopassa että muilla mantereilla - ja tietotekniikka, joka on täysin integroitu kaikkiin sen järjestelmiin, tarjoavat älykkäitä logistiikkaratkaisuja maailmanlaajuisesti.

Henkilöstön määrä on noin 25000 työntekijää 437 toimipisteessä ympäri maailmaa, Dachserin liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2014. Logistiikkayrityskuljetti yhteensä73,7 milj. lähetystä, jotkapainoivat yhteensä 35,4 milj. tonnia. Dachserilla on oma organisaatio 42 maassa.
Lisätietoja Dachserista osoitteessa www.dachser.de.

Suomessa Dachser toimii kahdella eri yritysnimellä:

Dachser Finland Air & Sea Logistics Oy hoitaa lento- ja merikuljetuksia (Dachser Air & Sea Logistics). Toimitusjohtaja Juha Isohanni, puh. 040 125 7525.

Dachser Finland Oy hoitaa maantiekuljetuksia (Dachser European Logistics). Toimitusjohtaja Tuomas Leimio, puh. 040 015 1560.

DACHSER Finland Air & Sea Logistics Oy
Muuntotie 3 C

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta DACHSER Finland Air & Sea Logistics Oy

Dachser kasvattaa liiketoimintaansa toimialakohtaisilla ratkaisuilla - Uusi Corporate Unit kokoaa yhteen logistiikkayrityksen tutkimus- ja kehitystoiminnot25.2.2016 12:01Tiedote

Kempten 25.2.2016. Dachser on muodostanut uuden yksikön, Corporate Solutions, Research & Development, edistääkseen globaalien toimialakohtaisten logistiikkaratkaisujen liiketoimintaansa sekä kootakseen yhteen tutkimus- ja kehitystoimintonsa. Stefan Hohm, kokenut Dachser-johtaja, tulee luotsaamaan uutta Corporate Unitia. Viimeiset seitsemän vuotta hän on johtanut logistiikkakeskusta Hofissa.

Dachser kasvaa globaalien toimitusketjujen myötä14.4.2015 15:30Tiedote

Konsernin liikevaihto kasvaa 5,2 % 5,3 miljardiin euroon 73,7 milj. lähetystä , kasvua 4,4 % 35,4 milj. tonnia, kasvua 5,1 % Kempten, München. 14.4.2015. Tilikaudella 2014 Dachser kasvattaa liikevaihtoa 5,2 %. Konsernitasolla liiketoiminta-alueet* Road Logistics ja Air & Sea Logistics kasvoivat 5,0 % ja 8,0 %. "Vilkasta kevättä seurasi poikkeuksellisen menestyksellinen syksy", Dachserin pääjohtaja Bernhard Simon kiteyttää vuoden tapahtumia. "Erityisesti suuntaus ulkoistaa kansainvälisesti monimutkaisia logistiikan tehtäviä on edesauttanut orgaanista kasvua." Simon katsoo monikansallisille asiakkaille suunnattujen integroitujen toimitusketjuratkaisujen olevan yksi tärkeimmistä kasvun lähteistä lähivuosina: "Tehokkaan Euroopan kappaletavaraverkostomme, Euroopassa, Aasiassa ja Yhdysvalloissa toimivien räätälöityjen sopimuslogistiikkaratkaisujen sekä oman lento- ja merirahtiverkostomme avulla voimme luoda täydellisiä toimitusketjuja." Simonin mukaan kasvu verkostoja laajentamalla on tehty