Danske Bank tarjoaa osakesäästötilin kumppaniensa jäsenille ilman kiinteää kuukausimaksua – koskee noin 600 000 suomalaista

Danske Bankin kanssa yhteistyösopimuksen tehneiden Akavan jäsenliittojen ja Osakesäästäjien jäsenet saavat Danske Bankilta osakesäästötilin käyttöönsä ilman hallinnointikuluja ja maksavat siten vain käymästään kaupasta. Danske Bank on solminut tänä syksynä sopimuksen Osakesäästäjien kanssa laajasta yhteistyöstä.

Danske Bankin tuore yhteistyö Osakesäästäjät Ry:n kanssa pitää sisällään useita etuja Osakesäästäjien nykyisille ja tuleville jäsenille. Yhteistyön myötä osakesäästäjät saavat etuja sijoituspalveluiden lisäksi peruspankkipalveluista ja lainoista.

Danske Bankin henkilöasiakkaista vastaavan johtajan Riikka Laine-Tolosen mukaan yhteistyö on osa Danske Bankin pyrkimystä madaltaa suomalaisten kynnystä säästämiseen ja sijoittamiseen.

”Joka toinen suomalainen ei usko mahdollisuuksiinsa vaurastua. Sijoittaminen on varallisuuden kasvattamisen keino, jonka uskomme olevan avainasemassa suomalaisten vaurastumisessa asuntolainan lyhentämisen rinnalla. ”Tarjoamalla enemmän mahdollisuuksia vaurastua, mahdollistamme myös sen, että suomalaisten taloudellinen mielenrauha paranee”.

Osakesäästäjien puheenjohtaja Timo Rothoviuksen mukaan yhteistyö Danske Bankin kanssa tuo jäsenille etuja ja tekee Osakesäästäjistä entistä houkuttelevamman yhteisön suomalaisille sijoittajille.

”Tavoitteenamme on kasvattaa suomalaisten sijoitusintoa ja vaurastumista. Tavoitteemme ovat siis tässä suhteessa Danske Bankin kanssa yhteiset. Toivomme, että uudet edut kasvattavat Osakesäästäjien jäsenmäärää entisestään.”

Osakesäästötili ilman hallinnointikulua noin 600 000 suomalaiselle

Ajankohtainen etu on maksuton osakesäästötili. Osakesäästäjien jäsenet saavat Danske Bankin sijoituspalvelut maksuttomasti. Osana sijoituspalveluita Osakesäästäjien jäsenet saavat ilman hallinnointikulua käyttöönsä osakesäästötilin ja maksavat vain kaupankäyntikustannukset tekemistään kaupoista.

Osakesäästäjien jäsenten lisäksi myös Danske Bankin kanssa yhteistyössä olevien Akavan liittojen jäsenet saavat osakesäästötilin käyttöönsä suunnitelmien mukaan ilman hallinnointimaksua. Osakesäästäjien ja Akavan jäsenliittojen jäsenet saavat myös madalletut kaupankäyntimaksut.

Yhteensä noin 600 000 suomalaista saa siis osakesäästötilin ilman hallinnointikustannuksia Danske Bankista.

”Osakesäästötili on hyvä lisä säästämis- ja sijoittamismahdollisuuksiin Suomessa. Danske Bank suunnittelee lanseeraavansa tuotteen heti, kun laki sen mahdollistaa, eli vuoden vaihteessa. Danske Bankin palveluiden avulla osakesäästötiliä voi hajauttaa helposti, sillä kustannuksemme ovat samat kaikille markkinoille”, Laine-Tolonen sanoo.

Danske Bank suunnittelee tuovansa osakesäästötilin asiakkailleen heti tammikuun alussa. Osakesäästötili mahdollistaa sijoittamisen osakkeisiin ilman suoria veroseuraamuksia, kun osakkeita myydään tai yhtiöt maksavat osinkoa. Suomessa osakesäästötilin yläraja on 50 000 euroa.

”Toivomme, että osakesäästötili saa laajemman joukon suomalaisia miettimään sijoittamista. Se mahdollistaa uudenlaisen sijoittamisen jo osakkeisiin sijoittaville, mutta madaltaa kynnystä myös muille. Yksi iso osa pelkoon sijoittamista kohtaan on tiedon puute, ja siksi uskomme, että neuvonannon rooli tulee olemaan tärkeää uusille sijoittajille”.

Tietoa Danske Bankin ja Osakesäästäjien yhteistyöstä

Osakesäästäjien sijoittamisen edut Danske Bankissa

Alennetut kaupankäyntipalkkiot

Kaupankäyntipalkkiosi on enintään 0,12 %/min. 5€, sekä kotimaisilla että ulkomaisilla osakkeilla ja ETF:llä Danske Kaupankäynti Online -palvelussa.

Maksuton kaupankäyntipalvelu ja osakkeiden säilytys

Danske Kaupankäynti Online -palvelu osakekauppaa ja kotimaisten ja ulkomaisten osakkeiden säilytystä varten.

Maksuton Reaaliaikapalvelu

Reaaliaikaiset pohjoismaiset pörssikurssit ja reaaliaikaiset Kauppalehden ja Dow Jonesin uutiset.

Maksuton Suomen Osakesäästäjien jäsenyys kahdeksi vuodeksi*

*Asiakkaille joilla ei ole ennestään sijoituksia Danske Bankissa, mutta avaavat sellaisen. Ensimmäinen vuosi on maksuton ilman rajoituksia. Toinen vuosi on maksuton, kun käyt vähintään neljä osakekauppaa ensimmäisen vuoden aikana. Uudet Suomen Osakesäästäjien jäsenet saavat digijäsenyyden. Nykyisten Osakesäästäjien jäsenyys säilyy ennallaan.

Salkkulimiitti - joustava rahoitusratkaisu sijoittajalle

Sinulta ei peritä salkkulimiitin vuosipalkkiota sopimuksen ensimmäiseltä kahdelta vuodelta.

Maksuton tili ja verkkopankkitunnukset sijoitusten hoitamista varten

Lehdistöpäällikkö Josi Tikkanen, Danske Bank, josi.tikkanen@danskebank.fi, 050 32 69701

Puheenjohtaja Timo Rothovius, Osakesäästäjät, timo.rothovius@osakeliitto.fi