Danske Bank yhteistyöhön Innovation House Finlandin kanssa

Danske Bank ja Innovation House Finland ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Danske Bank liittyy osaksi Innovation Housen tukijaverkostoa sen virallisena pankkipartnerina. Lisäväriä yhteistyöhön tuo se, että Innovation House Finland ja Danske Bank ovat molemmat aktiivisesti mukana mahdollistamassa suomalaisten startupien matkaa Aasian markkinoille.

– Haluamme jatkossa olla entistä tiiviimmin sekä aktiivisemmin läsnä suomalaisten startupien arjessa ja mukana olo Innovation House Finlandin verkostossa tarjoaa meille mahdollisuuden kehittää palveluitamme yhdessä maan eturivin yritysten kanssa, kertoo Danske Bankin startup-yhteistyöstä vastaava johtaja Teppo Havo.

– Danske Bank avasi startup-yrityksille suunnatut yhteistyöhankkeensa viime vuonna julkaistulla theHub.fi -portaalilla, joka tarjoaa elinkaarensa alkumetreillä oleville yrityksille laajan valikoiman ilmaisia palveluita työntekijöiden rekrytoinnista tapahtumiin ja pääoman hankintaan. TheHub onkin nopeasti kasvanut Suomen johtavaksi startup-yritysten rekrytointikanavaksi.

Mahdollisuuksia Aasian markkinoilla

Mielenkiintoisen kulman Danske Bankin ja Innovation House Finlandin yhteistyöhön tarjoaa nope-asti kasvava Aasian markkina. Innovation House Finland on juuri avannut uuden toimipisteen Singaporeen ja Danske Bank on käynnistänyt yhteistyön norjalais-kiinalaisen nHack-yrityskiihdyttämön kanssa.

– Innovation House Finland Asian unelmana on auttaa pohjoismaisia yrityksiä Aasian markkinoille ja toimia Singaporessa pehmeän laskun alustana. Haluamme kerätä yhteen pohjoismaalaisia innovaatiota ja herättää Aasian markkinoilla kiinnostus pohjoismaista osaamista ja innovaatioita kohtaan. Tarjoamme asiakkaillemme tilat, osoitteet, yhteisön ja paikallisen verkoston tuen. Meille on myös hyvin tärkeää huolehtia yrittäjien työhyvinvoinnista ja tulemme myös Singaporessa tarjoamaan työkykyä tukevia palveluita jäsenillemme, kertoo Innovation House Finlandin toimitusjohtaja Petra Erätuli-Kola.

– Yhteistyömme nHackin kanssa pyrkii tarjoamaan pohjoismaisille startupeille väylän jättimäisille mutta haastaville Kiinan markkinoille. Tämä yhdistettynä Innovation House Finlandin toimintojen laajentumiseen Aasiaan antaa meille verkostona monipuoliset mahdollisuudet tukea suomalaisyritysten kasvua ja kansainvälistymistä myös startup-sektorilla, Havo täydentää.

Lisätietoja:

Teppo Havo, startup-yhteistyöstä vastaava johtaja, Danske Bank, puh. 050 3798 062
Petra Erätuli-Kola, toimitusjohtaja, Innovation House Finland, puh.

theHub: https://thehub.fi/
Lisää tietoa Danske Bankin ja nHackin yhteistyöstä: https://hub.no/funding/accelerators/nhack-ventures

Innovation Hub Finland http://ihf.fi

Danske Bank on Suomen kolmanneksi suurin pankki, joka tarjoaa noin miljoonalle suomalaiselle kotitaloudelle, yritykselle ja instituutiolle palveluita laajan asiantuntemuksen sekä innovatiivisten digitaalisten ratkaisujen avulla. Tavoitteemme on tulla tunnetuksi luotetuimpana taloudellisena kumppanina, ja haluamme tuottaa pitkäaikaista arvoa asiakkaillemme, sijoittajille sekä yhteisöille joiden osana toimimme. Danske Bank Oyj on osa pohjoismaista Danske Bank -konsernia. www.danskebank.fi