David R. Hawkinsin viimeiseksi jäänyt teos nyt suomeksi!

Kansainvälisesti arvostettu ja moninkertaisesti palkittu psykiatri, tietoisuuden tutkija ja henkinen opettaja piti elämäntehtävänään inhimillisen kärsimyksen lievittämistä.

”Irti päästämisen taito” (Basam Books 2021)

Irti päästämisen taito (engl. Letting Go: The Pathway of Surrender) on yhdysvaltalaisen lääketieteen ja filosofian tohtori David R. Hawkinsin viimeiseksi jäänyt teos, joka tiivistää tiedemiehen ja kliinikon elämänkokemuksen yksinkertaiseksi ja tehokkaaksi metodiksi, jolla voitetaan valaistumisen esteet.

Teoksen lempeästi ja älykkäästi opettama menetelmä vapauttaa ihmistietoisuuden kärsimyksestä, jota negatiivisiin tunteisiin ja tuskallisiin tapahtumiin juurtuminen aiheuttaa. Hawkinsin ammatillinen ja omakohtainen kokemus todistavat, että sisäinen eheytyminen värähtelee parantavana koko maailmaan ja ehdottoman rakkauden energia kohottaa nousuveden tavoin ”kaikkia laivoja”.

”Irti päästämisen prosessi lähtee käyntiin automaattisesti, sillä mieli etsii luonnostaan vapautusta kivusta ja kärsimyksestä ja haluaa kokea suurempaa onnea.”

Hawkins yhdistää kirjoituksessaan tieteen ja spiritualiteetin, joka sisältää maailman suurten hengellisten perinteiden ydinopetukset: ystävyyden ja myötätunnon kaikkia kohtaan, vaatimattomuuden, anteeksiannon, elämän kunnioittamisen ja Jumalalle antautumisen.

David R. Hawkins oli yhdysvaltalainen lääketieteen ja filosofian tohtori, joka piti elämäntehtävänään inhimillisen kärsimyksen lievittämistä. Hawkins nautti uransa aikana kansainvälistä arvostusta ja hänet palkittiin monesti psykiatrian alalla.

Tuomas Lapatto
tuomas.lapatto@basambooks.fi

”Irti päästämisen taito” (Basam Books 2021)

Syksyn uutuuskirja Ekotrippi antaa kyytiä synkän syyllistäville ilmastotarinoille – ”Mustalla huumorilla voi parantaa maailmaa.”9.9.2021 10:45:00 EEST | Tiedote

Esikoiskirjailija Piia Heikkinen haluaa tarjota romaanillaan vertaistukea ympäristöahdistukseen ja armollisempaa asennetta ilmastokeskusteluun. Heikkisen viesti kansainvälisen ilmastolakon (24.9.) lähestyessä on: ”Nyt jos koskaan tarvitaan empatiaa ennakkoluulojen tilalle, onnellisia loppuja dystopioiden sijaan. Vihreällä on monia eri sävyjä.”