Dekkarifestivaali kasvaa ja siirtyy uusiin tiloihin – syksyn kattauksessa jälleen kansainvälisiä tähtivieraita

Jatkuvasti suosiotaan kasvattava Dekkarifestivaali kokoaa ensi syksynä yhteen dekkarifanit ja kiinnostavimmat rikoskirjailijat jo viidennen kerran. Tänä vuonna tapahtuma saa uudet ja aiempaa suuremmat puitteet Paasitornissa. 21.9.2019 järjestettävän festivaalin ensimmäiset vieraat ovat jo varmistuneet: kotimaisen rikoskirjallisuuden kovimpien nimien lisäksi festivaalin vieraiksi saapuvat ruotsalaiset David Lagercrantz ja dekkaripari Cilla ja Rolf Börjlind.

Lagercrantzin ja Börjlindien lisäksi festivaalilavalle nousevat mm. tapahtuman suojelijanakin toimiva kirjailija Leena Lehtolainen, suomalaisten trilleristien kärkikastiin kuuluva Max Seeck, psykologisen rikosromaanin taitaja Arttu Tuominen ja elokuvakäsikirjoittajanakin tutuksi tullut Petri Karra. Lavalla nähdään myös Hankoon sijoittuvista dekkareistaan tunnettu Matti Remes ja rikostoimittajana suomalaisille tutuksi tullut kirjailija Jarkko Sipilä sekä Viktor Kärppä -kirjoistaan tunnettu Matti Rönkä. Esiintyjäkaarti täydentyy kevään mittaan.

Festivaalin päiväohjelma koostuu kirjailijoiden haastatteluista ja kiinnostavista keskusteluista sekä eksklusiivisesta oheisohjelmasta. Koko festivaalipäivä huipentuu yhdessä tapahtuman kirjailijoiden kanssa nautittavaan ohjelmalliseen illalliseen.

Festivaalin järjestää tänäkin vuonna Tammi ja tapahtuman ohjelmajohtajana toimii tuttuun tapaan Tammen kustannusjohtaja Outi Mäkinen. Festivaalin päälavalle omat dekkaritähtensä marssittavat mm. Tammi, WSOY, Gummerus ja S&S. Tapahtumassa mukana ovat myös luku- ja kuunteluaikapalvelu Storytel sekä Suomen dekkariseura.

Liput

Lipunmyynti Dekkarifestivaalille aukeaa 1.3.2019 Tiketissä. 30.4. mennessä lippunsa ostaneet saavat Dekkarifestivaalin tuotekassin. Kasseja on rajallinen määrä.

Kokopäivälippu tapahtumaan sisältää päiväohjelman lisäksi ohjelmallisen kolmen ruokalajin illallisen. Myynnissä on myös päivälippuja, jotka sisältävät sisäänpääsyn festivaalin päiväohjelmaan.

Dekkarifestivaali lauantaina 21.9.2019

Tapahtumapaikka Paasitorni, Paasivuorenkatu 5 A, Helsinki

Helsingin työväentalo eli Paasitorni on Hakaniemen Siltasaaressa sijaitseva rakennustaiteellisesti ja kulttuurihistoriallisesti arvokas kokous- sekä kongressikeskus.

Dekkarifestivaalin virallinen kotisivu löytyy osoitteesta www.dekkarifestivaali.fi

Ohjelmajohtaja Outi Mäkinen
outi.makinen@tammi.fi | 040 8344 404

Tammi julkaisee teini-ikäisen ilmastoaktivisti Greta Thunbergin tarinan12.2.2019 08:00:00 EETTiedote

Syksyllä 2019 ilmestyy Tammen julkaisemana ruotsalaisen Greta Thunbergin ja hänen perheensä uskomaton tarina Sydämen asioita – perhe ja planeetta kriisissä. Kirja kertoo tositarinan perheestä, joka käsittelee henkilökohtaista kriisiään ryhtymällä taisteluun ilmastonmuutosta vastaan. 16-vuotias Greta tunnetaan ympäri maailman koululakostaan ja inspiroivista esiintymisistään, joilla hän yrittää saada päättäjät ryhtymään toimiin ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi. Kirja kertoo koskettavasti Gretan perheen poikkeuksellisesta taustasta.

Timo Parvelan kirjasarjat valloittavat Kiinan – myös Maukka ja Väykkä loikkaavat maan kirjamarkkinoille23.1.2019 08:00:00 EETTiedote

Suomen suosituimpiin kirjailijoihin lukeutuvan Timo Parvelan kirjat valloittavat Kiinan kirjamarkkinoita. Ylen joulukalenteristakin tutut Maukka ja Väykkä tulevat tutuiksi myös kiinalaislapsille vuoden kuluttua, kun maassa julkaistaan kirjasarjan kuusi ensimmäistä osaa. Jo tänä vuonna Kiinassa julkaistaan kymmenen Timo Parvelan Ella ja kaverit -kirjasarjan kirjaa sekä Parvelan yhdessä norjalaisen Bjorn Sortlandin kanssa kirjoittama ja Pasi Pitkäsen kuvittama Kepler 62 -sarjan ensimmäinen tuotantokausi. Kaikkiaan Timo Parvelan kirjoja on nyt myyty eri puolilla maailmaa jo yli kaksi miljoonaa kappaletta.

Pelimaailman todellisuus houkuttelee lapsia lukemaan10.1.2019 09:57:10 EETTiedote

Tammi ja kolme suomalaista peliyhtiötä lahjoittavat koululaisille 900 tietokirjailija Elina Lappalaisen pelimaailmaan sukeltavaa Nyt pelittää! – Miten pelejä tehdään? -lastentietokirjaa Oulussa, Kotkassa ja Tampereella. Lisäksi Elina Lappalainen ja pelifirmojen edustajat vierailevat kouluissa kertomassa pelien tekemisestä, pelituotannon taustoista ja pelien tekemisestä mahdollisena tulevaisuuden ammattina.