Kustannusosakeyhtiö Tammi

Dekkarifestivaalin ohjelma on valmis

7.8.2017 10:47 | Kustannusosakeyhtiö Tammi

Syyskuussa järjestettävän kolmannen Dekkarifestivaalin ohjelma on täydentynyt toisella ulkomaisella tähtivieraalla. Elly Griffithsin lisäksi festivaalille saapuu myös ruotsalainen Arne Dahl. Kotimaisista kirjailijoista festivaalilla tavataan muun muassa Leena Lehtolainen, Max Seeck, Jarkko Sipilä, Samuel Davidkin sekä Mikko Porvali. Dekkarifestivaali järjestetään lauantaina 16.9.2017 Helsingin Pörssitalolla.

Dekkarifanit ja kiinnostavimmat rikoskirjailijat yhteen kokoavan Dekkarifestivaalin ohjelma on valmis. Ulkomaisina kirjailijavieraina festivaalilla tavataan brittiläinen Elly Griffiths ja ruotsalainen Arne Dahl. Kotimaisista kirjailijoista lavalle nousevat Leena Lehtolainen, Max Seeck, Jarkko Sipilä, Samuel Davidkin, Perttu Häkkinen, Pedro Avila, Marko Erola, Jouni Ranta, Eva Frantz, Jari Järvelä, Mikko Porvali, Ari Räty, Juha Ruusuvuori, Ulla Ylisirniö-Ruusuvuori, Pauliina Susi, Heikki Valkama ja Ville Kaarnakari.

Festivaalin lipunmyynti on käynnissä Tiketissä. Ensimmäiset 200 lipun ostanutta saavat myös Dekkarifestivaalin tuotekassin, jonka arvo on yli 50 euroa.

Keskusteluiden ja haastatteluiden lisäksi ohjelmaan kuuluu rikostoimittaja ja dekkarikirjailija Jarkko Sipilän huippusuosittu rikoskävely sekä dekkarikirjailijoiden kanssa yhdessä nautittava kolmen ruokalajin illallinen. Iltaohjelmasta vastaa muun muassa Murhamysteeri-illallisistaan tunnettu elämystoimisto Tuoni Studiot. Lisätietoa tapahtumasta löytyy osoitteesta www.dekkarifestivaali.fi ja Facebookista.

Festivaalin ohjelmajohtajana toimii Kustannusosakeyhtiö Tammen johtaja Outi Mäkinen ja suojelijana kirjailija Leena Lehtolainen. Yhteistyössä mukana ovat Atena Kustannus, Into Kustannus, Johnny Kniga, Schildts & Söderströms, Tammi, WSOY ja Suomen dekkariseura.

Dekkarifestivaali
Pörssitalo, Fabianinkatu 14, Helsinki
Lauantaina 16.9.2017
Verkkosivut: www.dekkarifestivaali.fi