Kustannusosakeyhtiö Tammi

Dekkarifestivaalin ohjelma on valmis

Syyskuussa järjestettävän kolmannen Dekkarifestivaalin ohjelma on täydentynyt toisella ulkomaisella tähtivieraalla. Elly Griffithsin lisäksi festivaalille saapuu myös ruotsalainen Arne Dahl. Kotimaisista kirjailijoista festivaalilla tavataan muun muassa Leena Lehtolainen, Max Seeck, Jarkko Sipilä, Samuel Davidkin sekä Mikko Porvali. Dekkarifestivaali järjestetään lauantaina 16.9.2017 Helsingin Pörssitalolla.

Dekkarifanit ja kiinnostavimmat rikoskirjailijat yhteen kokoavan Dekkarifestivaalin ohjelma on valmis. Ulkomaisina kirjailijavieraina festivaalilla tavataan brittiläinen Elly Griffiths ja ruotsalainen Arne Dahl. Kotimaisista kirjailijoista lavalle nousevat Leena Lehtolainen, Max Seeck, Jarkko Sipilä, Samuel Davidkin, Perttu Häkkinen, Pedro Avila, Marko Erola, Jouni Ranta, Eva Frantz, Jari Järvelä, Mikko Porvali, Ari Räty, Juha Ruusuvuori, Ulla Ylisirniö-Ruusuvuori, Pauliina Susi, Heikki Valkama ja Ville Kaarnakari.

Festivaalin lipunmyynti on käynnissä Tiketissä. Ensimmäiset 200 lipun ostanutta saavat myös Dekkarifestivaalin tuotekassin, jonka arvo on yli 50 euroa.

Keskusteluiden ja haastatteluiden lisäksi ohjelmaan kuuluu rikostoimittaja ja dekkarikirjailija Jarkko Sipilän huippusuosittu rikoskävely sekä dekkarikirjailijoiden kanssa yhdessä nautittava kolmen ruokalajin illallinen. Iltaohjelmasta vastaa muun muassa Murhamysteeri-illallisistaan tunnettu elämystoimisto Tuoni Studiot. Lisätietoa tapahtumasta löytyy osoitteesta www.dekkarifestivaali.fi ja Facebookista.

Festivaalin ohjelmajohtajana toimii Kustannusosakeyhtiö Tammen johtaja Outi Mäkinen ja suojelijana kirjailija Leena Lehtolainen. Yhteistyössä mukana ovat Atena Kustannus, Into Kustannus, Johnny Kniga, Schildts & Söderströms, Tammi, WSOY ja Suomen dekkariseura.

Dekkarifestivaali
Pörssitalo, Fabianinkatu 14, Helsinki
Lauantaina 16.9.2017
Verkkosivut: www.dekkarifestivaali.fi
Facebook: https://www.facebook.com/events/1152880211483222

Liput:
Päivälippu 15 € (sis. palvelumaksun)
Illallislippu 75 € (sis. päivälipun, kolmen ruokalajin illallisen, illan ohjelman ja palvelumaksun)
Ennakot: www.tiketti.fi

Lisätiedot:
Ohjelmajohtaja Outi Mäkinen
outi.makinen@tammi.fi

Kustannusosakeyhtiö Tammi

Lue lisää julkaisijalta Kustannusosakeyhtiö Tammi

Hel-YA! kokoaa maamme kiinnostavimmat young adult -kirjailijat ja nuoret lukijat Gloriaan31.5.2018 09:30Tiedote

Suomen ensimmäinen ja ainoa nuorten aikuisten kirjallisuuteen keskittyvä tapahtuma Hel-YA! järjestetään toisen kerran 29.9.2018 Gloriassa. Esiintyjinä nähdään muun muassa Salla Simukka, Elina Rouhiainen, Aleksi Delikouras, Magdalena Hai, Erika Vik sekä Karri ”Paleface” Miettinen ja Kaisa Happonen. Trilleristi Max Seeck kirjoittaa tapahtuman aikana yleisön avustuksella somessa julkaistavan live-romaanin.

Neljännen Dekkarifestivaalin kansainvälisinä tähtivieraina Jonas Bonnier, Jens Henrik Jensen, Arne Dahl ja Martin Österdahl29.5.2018 14:00Tiedote

Dekkarifanit ja kiinnostavimmat rikoskirjailijat yhteen kokoava Dekkarifestivaali järjestetään tulevana syksynä jo neljännen kerran. Mukana on jopa neljä kansainvälistä tähtivierasta, kun kotimaisen rikoskirjallisuuden kovimpien nimien lisäksi festivaalin vieraaksi saapuvat ruotsalaiset Jonas Bonnier, Arne Dahl ja Martin Österdahl sekä tanskalainen Jens Henrik Jensen. Tänä vuonna festivaalilauantaina järjestetään myös ensimmäinen Lasten dekkarifestivaali yhteistyössä Kallion kirjaston kanssa.

Kaunokirjallisuuden suuret naiset keskiössä Tammen 75-vuotisjuhlaseminaarissa28.3.2018 14:27Tiedote

Kustannusosakeyhtiö Tammi juhlii 75-vuotista taivaltaan juhlaseminaarilla. Tammen perustamispäivänä 6. toukokuuta järjestettävässä kaikille avoimessa seminaarissa lavalle nousevat Tammen suuret naiskirjailijat, muun muassa Kaari Utrio, Märta Tikkanen ja Saara Turunen. Juhlavuoden aikana luvassa on myös ulkomaisia kirjailijavieraita, joista keväällä Suomeen saapuvat Marian Keyes ja Kim Leine.