Demarinuoret julkaisi eduskuntavaalitavoitteensa: Seuraavan hallituksen rakennettava päästöttömän hyvinvointivaltion perustat!

Demarinuoret julkaisi eduskuntavaaliohjelmansa 4.12. Demarinuorten ja SONK:n glögitilaisuudessa SDP:n puoluetoimistolla Helsingin Ympyrätalossa. Kärkitavoitteiksi seuraavalle hallituskaudelle Demarinuoret nostaa koulutuksen tasa-arvon, ilmastonmuutoksen torjumisen ja sosiaaliturvan uudistamisen Yleisturva-mallin pohjalta.

“Ilmastonmuutos, eriarvoistuminen ja väestörakenteen vinoutuminen vaativat ratkaisuja heti huhtikuussa ja meillä on oltava tavoitteet kirkkaana mielessä. Tulevan hallituksen on rakennettava perustat päästöttömälle hyvinvointivaltiolle nyt, eikä neljän vuoden päästä" linjaa Demarinuorten puheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi.

“On suuri ilo julkaista vaaliohjelma, jonka tekemiseen on osallistunut noin 100 nuorta sosialidemokraattia. Demarinuorten jäsenet pääsivät vaikuttamaan vaaliohjelman kärkitavoitteisiin jäsenkyselyn kautta ja valmistelutyöhön osallistui tiiviisti Demarinuorten työryhmät, liittohallitus ja keskustoimiston työntekijät. Ilmastonmuutos, sosiaaliturva ja koulutus nousivat kyselyn vastauksissa vahvasti esiin. Myös nykyisen hallituksen aiheuttama arvovaje keskeisissä tasa-arvo- ja ihmisoikeuskysymyksissä herätti vakavaa huolta. Ensi hallituksen on ehdottomasti korjattava Suomen linja ihmisoikeuksien kunnioittamisen puolelle” sanoo Näkkäläjärvi.

Demarinuorten eduskuntavaaliohjelman pääsee kokonaisuudessaan lukemaan täältä.