Demarinuoret julkaisi eduskuntavaalitavoitteensa: Seuraavan hallituksen rakennettava päästöttömän hyvinvointivaltion perustat!

Demarinuoret julkaisi eduskuntavaaliohjelmansa 4.12. Demarinuorten ja SONK:n glögitilaisuudessa SDP:n puoluetoimistolla Helsingin Ympyrätalossa. Kärkitavoitteiksi seuraavalle hallituskaudelle Demarinuoret nostaa koulutuksen tasa-arvon, ilmastonmuutoksen torjumisen ja sosiaaliturvan uudistamisen Yleisturva-mallin pohjalta.

“Ilmastonmuutos, eriarvoistuminen ja väestörakenteen vinoutuminen vaativat ratkaisuja heti huhtikuussa ja meillä on oltava tavoitteet kirkkaana mielessä. Tulevan hallituksen on rakennettava perustat päästöttömälle hyvinvointivaltiolle nyt, eikä neljän vuoden päästä" linjaa Demarinuorten puheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi.

“On suuri ilo julkaista vaaliohjelma, jonka tekemiseen on osallistunut noin 100 nuorta sosialidemokraattia. Demarinuorten jäsenet pääsivät vaikuttamaan vaaliohjelman kärkitavoitteisiin jäsenkyselyn kautta ja valmistelutyöhön osallistui tiiviisti Demarinuorten työryhmät, liittohallitus ja keskustoimiston työntekijät. Ilmastonmuutos, sosiaaliturva ja koulutus nousivat kyselyn vastauksissa vahvasti esiin. Myös nykyisen hallituksen aiheuttama arvovaje keskeisissä tasa-arvo- ja ihmisoikeuskysymyksissä herätti vakavaa huolta. Ensi hallituksen on ehdottomasti korjattava Suomen linja ihmisoikeuksien kunnioittamisen puolelle” sanoo Näkkäläjärvi.

Demarinuorten eduskuntavaaliohjelman pääsee kokonaisuudessaan lukemaan täältä.

Euroopan Demarinuorten liittokokous Suomeen keväällä 201925.11.2018 12:36:44 EETTiedote

Euroopan Demarinuorten valtuusto päätti lauantaina kokouksessaan Itävallassa, että Euroopan Demarinuorten seuraava liittokokous järjestetään Helsingissä. 29.-30.3.2019 Suomeen saapuu yli 250 nuorta sosialidemokraattia lähes 40 eri maasta. Kokous on suurin Suomessa pidettävä kansainvälinen poliittisen nuorisojärjestön tapahtuma 2010-luvulla. “On suuri kunnia saada yli 250 eurooppalaista kollegaa Suomeen keskustelemaan Euroopan tulevaisuudesta juuri eurovaalien alla. Vuosi 2019 on todellinen Eurooppa-politiikan supervuosi, koska eurovaalien lisäksi järjestetään eduskuntavaalit, joissa päätetään Suomen Eurooppa-politiikan suunta ja heinäkuusta 2019 Suomi aloittaa EU-puheenjohtajamaana. Suomella ja SDP:lla on loistava tilaisuus ottaa johtajuus siitä, että Euroopasta tehdään ilmastonmuutoksen torjumisen suurvalta ja voimakas demokratian puolestapuhuja”, Demarinuorten puheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi toteaa. “Euroopan suurimpana puoluepoliittisena nuorisojärjestönä olemme aktiivinen osa Eur