Demarinuoret: Pinja Perholehto ja Wille Jäntti Demarinuorten uusiksi varapuheenjohtajiksi

Sosialidemokraattiset Nuoret ry:n XXVII:n liittokokous on valinnut liiton uusiksi varapuheenjohtajiksi Pinja Perholehdon ja Wille Jäntin. Perholehto valittiin Demarinuorten 1. varapuheenjohtajaksi 81,5 äänellä ja Jäntti järjestön 2. varapuheenjohtajaksi 58 äänellä. Sara Holappa sai vaalissa 40 ääntä ja Eetu Kinnunen 32 ääntä.

Pinja Perholehto ja Wille Jäntti, kuva: Pekko Korvuo

Pinja Perholehto on 21-vuotias hyvinkääläinen kaupunginvaltuutettu. Perholehto opiskelee johdon assistenttityön ja kielten koulutusohjelmassa Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa. Kuluneella liittokokouskaudella hän on ollut asiantuntijajäsenenä Demarinuorten toisen asteen koulutuspoliittisessa työryhmässä ja toiminut aiemmin esimerkiksi Hyvinkään Demarinuorten puheenjohtajana.

Wille Jäntti on 23-vuotias turkulainen opiskelija. Jäntti opiskelee Turun yliopistossa matematiikan opettajaksi kolmatta vuotta. Demarinuorissa hän on toiminut kahden eri piirin piirihallituksissa ja kaksi vuotta Turun Demarinuorten hallituksessa. Jäntti toimii myös puolueen puolella Turun kunnallisjärjestön hallituksessa ja puolueosastonsa puheenjohtajana.

“Minulle on tärkeää, että Demarinuorissa tehdään jäsenten näköistä toimintaa ja tähän yksi keino on piirien toiminnan tukeminen. Liiton tulee jatkossakin kasvattaa nuorista yhteiskunnallisia vaikuttajia toimien samalla vahvana yhteiskunnallisena keskustelijana. Meillä on edessämme suuria haasteita ympäristömme suojelemisessa ja siinä keskustelussa meidän on kyettävä puhumaan isoistakin päätöksistä emmekä voi keskittyä vain pieniin yksityiskohtiin. Siksikin on tärkeää, että tulevaisuuden Demarinuoret on yhä vaikutusvaltaisempi nuorisojärjestö”, sanoo järjestön 1. varapuheenjohtaja Pinja Perholehto.

“Sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen asemaa on parannettu, mutta paljon tehtävää on vielä jäljellä. Translakiin on tehtävä kokonaisuudistus seuraavalla hallituskaudella. Tähän kuuluu ehdottomasti pakkosterilisaatiosta luopumisen lisäksi myös esimerkiksi se, että juridisesti tulisi voida valita sukupuoleksi myös vaihtoehto “muu”. Jokainen on erilainen, mutta aina samanarvoinen. Demarinuorissa jokainen saa olla oma itsensä eikä kenenkään tarvitse pelätä ilmaista itseään ja ajatuksiaan”, sanoo 2. varapuheenjohtaja Wille Jäntti.

Lisätiedot:
pinja.perholehto@outlook.com

Wille Jäntti
wille.jantti@hotmail.com

Pinja Perholehto ja Wille Jäntti, kuva: Pekko Korvuo

Euroopan Demarinuorten liittokokous Suomeen keväällä 201925.11.2018 12:36Tiedote

Euroopan Demarinuorten valtuusto päätti lauantaina kokouksessaan Itävallassa, että Euroopan Demarinuorten seuraava liittokokous järjestetään Helsingissä. 29.-30.3.2019 Suomeen saapuu yli 250 nuorta sosialidemokraattia lähes 40 eri maasta. Kokous on suurin Suomessa pidettävä kansainvälinen poliittisen nuorisojärjestön tapahtuma 2010-luvulla. “On suuri kunnia saada yli 250 eurooppalaista kollegaa Suomeen keskustelemaan Euroopan tulevaisuudesta juuri eurovaalien alla. Vuosi 2019 on todellinen Eurooppa-politiikan supervuosi, koska eurovaalien lisäksi järjestetään eduskuntavaalit, joissa päätetään Suomen Eurooppa-politiikan suunta ja heinäkuusta 2019 Suomi aloittaa EU-puheenjohtajamaana. Suomella ja SDP:lla on loistava tilaisuus ottaa johtajuus siitä, että Euroopasta tehdään ilmastonmuutoksen torjumisen suurvalta ja voimakas demokratian puolestapuhuja”, Demarinuorten puheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi toteaa. “Euroopan suurimpana puoluepoliittisena nuorisojärjestönä olemme aktiivinen osa Eur

Demarinuoret: Perintövero on Suomen parhaita veroja ja sitä tarvitaan jatkossakin!11.10.2018 14:33Tiedote

Eduskunnassa keskustellaan tänään kansalaisaloitteesta perintö- ja lahjaveron poistamiseksi. Demarinuoret eivät kannata kansalaisaloitetta ja kehottavat eduskuntaa äänestämään kansalaisaloitteen hylkäämisen puolesta. Perintöveroa pitäisi sen sijaan korottaa hillitysti enimmillään 40 %:iin, lisätä perintöveron progressiivisuutta sekä poistaa perintöveron sukupolvenvaihdoshuojennus. Perintöveron maksuaikoja on myös paikallaan joustavoittaa.