Demarinuoret: Raiskauslainsäädäntö on uudistettava - Demarinuoret tukee Suostumus 2018 -kampanjaa

Demarinuoret vaatii raiskauksen määritelmän muuttamista jokaisen ihmisten itsemääräämisoikeutta kunnioittavaksi. Suomen lainsäädäntö on edelleen puutteellinen itsemääräämisoikeuden toteutumisen näkökulmasta. Raiskaus on tulevaisuudessa määriteltävä suostumuksen puutteen eikä käytetyn väkivallan tai sen uhan kautta. Demarinuoret antaa täyden tukensa 5.6.2018 alkaneelle Suostumus2018-kansalaiskampanjalle.

“Seksuaalinen itsemääräämisoikeus kuuluu jokaiselle. Nykyinen lainsäädäntö on todella ongelmallinen, koska laki määrittelee raiskauksen käytetyn väkivallan tai sen uhkan kautta eikä suostumuksen puutteen kautta. Lakimuutoksen viesti olisi selkeä: Ilman suostumusta ei pidä olla seksiä. Demarinuoret antaa täyden tukensa tällä viikolla alkaneelle Suostumus2018-kansalaisaloitekampanjalle”, Demarinuorten liittokokous toteaa.

Suostumus2018-kansalaisaloitekampanja tarvitsee 50 000 allekirjoitusta, jotta aloite pääsee eduskuntaan. Demarinuorten liittokokous rohkaisee kaikkia ihmisiä allekirjoittamaan kansalaisaloitteen sekä kampanjoimaan kansalaisaloitteen puolesta.