Demarinuoret: Turkin laiton tunkeutuminen Afriniin ja systemaattinen väkivalta on tuomittava

Demarinuoret vaatii Suomen ulkopoliittista johtoa tuomitsemaan Turkin laittomat toimet ja systemaattisen väkivallan Afrinissa. Turkki aloitti 20. päivä tammikuuta 2018 hyökkäyksen ja sotatoimet Syyrian Afrinissa. Aluetta on pommitettu säälimättömästi kaksi kuukautta ja sunnuntaina turkkilaiset joukot ottivat Afrinin kaupungin hallintaan Syyrian pohjoisosissa. Hyökkäykset ovat pakottaneet kymmeniä tuhansia ihmisiä pakenemaan ja satoja siviilejä on tapettu iskuissa.

“On päivänselvää, että Turkin aggressio Syyrian Afrinissa on kansainvälisen oikeuden vastaista.  Länsimainen yhteisö on käsittämättömällä tavalla kääntänyt selkänsä hätää kärsiville kurdeille. Rajojen väkivaltaista siirtelyä ei voi hyväksyä missään - ei, vaikka sen tekijä olisi kuka. Nämäkö on niitä yhteisiä arvoja, jotka ulkoministeri Soinin (sin.) mukaan Suomi ja Turkki jakavat? On korkea aika puuttua Turkin ja yksinvaltaisen presidentti Erdoğanin toimiin ja osoittaa solidaarisuutta kurdeille”, painottaa Demarinuorten puheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi.

Lauantaina 24. maaliskuuta kello 16.00 järjestetään kansainvälinen Afrin-päivä, jossa osoitetaan solidaarisuutta Afriniin. Suomessa tapahtumiin voi osallistua Helsingissä Senaatintorilla. Demarinuoret tukee tapahtumaa ja haluaa näyttää, että Afrin ei ole yksin ja demokraattisia arvoja puolustetaan maailmanlaajuisesti.

Euroopan Demarinuorten liittokokous Suomeen keväällä 201925.11.2018 12:36Tiedote

Euroopan Demarinuorten valtuusto päätti lauantaina kokouksessaan Itävallassa, että Euroopan Demarinuorten seuraava liittokokous järjestetään Helsingissä. 29.-30.3.2019 Suomeen saapuu yli 250 nuorta sosialidemokraattia lähes 40 eri maasta. Kokous on suurin Suomessa pidettävä kansainvälinen poliittisen nuorisojärjestön tapahtuma 2010-luvulla. “On suuri kunnia saada yli 250 eurooppalaista kollegaa Suomeen keskustelemaan Euroopan tulevaisuudesta juuri eurovaalien alla. Vuosi 2019 on todellinen Eurooppa-politiikan supervuosi, koska eurovaalien lisäksi järjestetään eduskuntavaalit, joissa päätetään Suomen Eurooppa-politiikan suunta ja heinäkuusta 2019 Suomi aloittaa EU-puheenjohtajamaana. Suomella ja SDP:lla on loistava tilaisuus ottaa johtajuus siitä, että Euroopasta tehdään ilmastonmuutoksen torjumisen suurvalta ja voimakas demokratian puolestapuhuja”, Demarinuorten puheenjohtaja Mikkel Näkkäläjärvi toteaa. “Euroopan suurimpana puoluepoliittisena nuorisojärjestönä olemme aktiivinen osa Eur

Demarinuoret: Perintövero on Suomen parhaita veroja ja sitä tarvitaan jatkossakin!11.10.2018 14:33Tiedote

Eduskunnassa keskustellaan tänään kansalaisaloitteesta perintö- ja lahjaveron poistamiseksi. Demarinuoret eivät kannata kansalaisaloitetta ja kehottavat eduskuntaa äänestämään kansalaisaloitteen hylkäämisen puolesta. Perintöveroa pitäisi sen sijaan korottaa hillitysti enimmillään 40 %:iin, lisätä perintöveron progressiivisuutta sekä poistaa perintöveron sukupolvenvaihdoshuojennus. Perintöveron maksuaikoja on myös paikallaan joustavoittaa.