Demarinuorten Perholehto: Aluevaltuustoissa ei päätetä maahanmuutosta

Perussuomalaiset julkaisi aluevaaliohjelmansa tänään. Demarinuorten puheenjohtaja Pinja Perholehto pitää valitettavana, että vaaliohjelmassa keskitytään maahanmuuton vastustamiseen ja viedään tilaa sosiaali- ja terveyspalveluiden ongelmien ratkaisemiseen tähtäävältä keskustelulta.

– Koko ohjelma on populismia puhtaimmillaan: riittää kun syyttää maahanmuuttoa lähes kaikista soten ongelmista. Aluevaaliohjelman maahanmuuttovastainen retoriikka keskittyy syyttämiseen ja halventamiseen, eikä esitä väitteiden tueksi lainkaan faktoja, huokaa Perholehto.

Perholehto huomauttaa, että esimerkiksi maahanmuutosta leikkaaminen tai valtion veropolitiikka eivät ole aluevaltuustojen päätettävissä. Perholehto toivookin, että puolueet toimisivat vastuullisesti vaalikeskusteluissa, eivätkä veisi huomiota sivuraiteille.

– Jokaisella meistä on toki oikeus vastustaa tai puolustaa erilaisia politiikkatoimia. Ainoa vastuullinen tapa käydä vaaleja olisi kuitenkin keskustella sellaisista asioista, joista aluevaltuustot todella päättävät. Päästövähennystoimet, kannabiksen laillistaminen tai liiemmin verotuskaan, eivät ole sellaisia. On demokratian ja äänestäjien oikeusturvan kannalta erittäin ongelmallista antaa ymmärtää toisin, päättää Perholehto.

Demarinuoret - Sosialidemokraattiset Nuoret ry on poliittinen nuorisojärjestö, joka on perustettu vuonna 1906. Demarinuoret toimii kansallisesti ja kansainvälisesti.

Demarinuorten Perholehto: Huumeiden käyttäjien kuolemilta suljetaan silmät - käyttöhuoneiden pilotointiin annettava lupa31.1.2022 13:17:43 EET | Tiedote

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL julkaisi 31.1. uuden huumekuolemien vähentämiseen tähtäävän mallin. THL:n mukaan huumekuolemien ehkäisyyn tulisi suhtautua yhtä painokkaasti kuin liikennekuolemiin, sillä huumeisiin kuolee vuosittain enemmän ihmisiä kuin tieliikenteessä. Demarinuorten puheenjohtaja Pinja Perholehto pitää THL:n suosituksia vakavana viestinä, jonka tulisi johtaa Suomessa välittömiin toimiin päihdepolitiikan uudistamiseksi.