Demarinuorten Perholehto: Sosiaali- ja terveyspalveluille yhden luukun taktiikka

SDP julkaisi tänään aluevaaliohjelmansa. Demarinuorten puheenjohtaja Pinja Perholehto kiittää puoluetta sitoutumisesta hoitotakuun toteuttamiseen.

- Nuorten kohdalla käsillämme on akuutti mielenterveyskriisi, joka johtuu osin siitä, että hoitoon pääsy on pitkittynyt kohtuuttomasti. Jatkossa niin fyysisissä kuin myös psyykkisissä terveysongelmissa hoidon tarve on arvioitava samana päivänä kun asiakas ottaa yhteyttä, ja hoitoon on päästävä seitsemässä vuorokaudessa hoidontarpeen arvioinnista. Hoitolupauksen toteutuminen on varmistettava jokaisella hyvinvointialueella, Pinja Perholehto kommentoi.

Perholehto kuitenkin muistuttaa, että myöskään sosiaalipuoli ei saa unohtua uusia hyvinvointialueita kehitettäessä. Sosiaaliset haasteet ajavat pahimmillaan syvään kierteeseen, jolloin apua on saatava useampaan ongelmaan kerrallaan. Demarinuoret esittää, että tarvittavat sosiaali- ja terveyspalvelut tulee saada yhdeltä luukulta vuoteen 2023 mennessä.

- Ihminen ei saa hukkua koneiston rattaisiin. Samalla kun apua on saatava nopeammin, on sen piiriin myös päästävä helpommin. Siksi sosiaali- ja terveyspalveluiden saatavuutta on parannettava siten, että huoltoasemilta tuttu yhden luukun taktiikka kantaa myös läpi soten ja ihmisen elämän, Perholehto linjaa.

Demarinuoret - Sosialidemokraattiset Nuoret ry on poliittinen nuorisojärjestö, joka on perustettu vuonna 1906. Demarinuoret toimii kansallisesti ja kansainvälisesti.

Poliittiset nuorisojärjestöt seisovat yhdessä Ukrainan tukena – We Stand with Ukraine –mielenosoitus lauantaina23.2.2022 15:17:19 EET | Tiedote

Eduskuntapuolueiden nuorisojärjestöt järjestävät yhdessä mielenosoituksen We Stand with Ukraine lauantaina 26.2.2022 Helsingissä. Mielenosoituksen tarkoituksena on osoittaa suomalaisen nuorison tuki Ukrainalle ja sen kansalaisille sekä vaatia Venäjän hallintoa palauttamaan rauha Eurooppaan. Tapahtuman järjestäjinä ovat Demarinuoret, Keskustanuoret, Kokoomusnuoret, Kristillisdemokraattiset Nuoret, Liike Nyt Nuoret, Perussuomalainen nuoriso, RKP-nuoret, Vasemmistonuoret sekä Vihreät nuoret. Rauhanmielenosoitus alkaa lauantaina kello 12 Esplanadin puistosta, josta siirrytään kello 13 Tehtaankadulle Venäjän suurlähetystön läheisyyteen.

Demarinuorten Perholehto: Huumeiden käyttäjien kuolemilta suljetaan silmät - käyttöhuoneiden pilotointiin annettava lupa31.1.2022 13:17:43 EET | Tiedote

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL julkaisi 31.1. uuden huumekuolemien vähentämiseen tähtäävän mallin. THL:n mukaan huumekuolemien ehkäisyyn tulisi suhtautua yhtä painokkaasti kuin liikennekuolemiin, sillä huumeisiin kuolee vuosittain enemmän ihmisiä kuin tieliikenteessä. Demarinuorten puheenjohtaja Pinja Perholehto pitää THL:n suosituksia vakavana viestinä, jonka tulisi johtaa Suomessa välittömiin toimiin päihdepolitiikan uudistamiseksi.