Den minsta Bustern omformas till den sportiga Buster Mini Sport

Mini Sport är certifierad med en Yamaha F9.9-motor med imponerande vridmoment, som ger den lilla båten en fart på drygt 20 knop.

Den vanliga Buster Mini är planerad för 2–8 hästkrafters motoreffekt och båten fungerar fint också med elmotor. Mini Sport däremot är certifierad med en Yamaha F9.9-motor med imponerande vridmoment, som ger den lilla båten en fart på drygt 20 knop.

Båten som är byggd helt i aluminium är osänkbar och trygg. Det lätthanterliga, patenterade EasyBail-länssystemet ökar användarbekvämligheten. Styrpulpeten erbjuder vid behov gott om monteringsutrymme för plotter och/eller fiskeekolod. Som tilläggsutrustning kan styrpulpeten förses med vindruta.

Mini Sport väger inklusive motor endast drygt 160 kilo, så båten är lätthanterlig på stranden och på trailer efter bil. Tack vare sin styva och stadiga aluminiumkonstruktion är Mini Sport trots sin ringa vikt en stark och nästa underhållsfri båt. Skrovet kräver som höstservice endast tvätt med vatten. Yamaha F9.9-motorn kan man för handkraft lyfta från akterspegeln och utan motor kan Mini Sport av två vuxna personer lyftas upp på stranden för vinterförvaring.

Buster Mini Sport är 3,88 meter lång och 1,49 meter bred.

Buster Mini Sport 2018 finns tillhanda hos återförsäljarna från och med hösten 2017.

Buster Mini Sport 2018

• Personantal 3
  • Vikt 115 kg
  • Längd 3,88 m
  • Bredd 1,49 m
  • Motoreffekt 9,9 hk

Buster Boats är Europas största designer och tillverkare av aluminiumbåtar. Av de över 125 000 aluminiumbåtar som vi sjösatt under 60 års tid är den största delen fortfarande i bruk.

Båtar har tillverkats under Buster-namnet sedan år 1976, men Busters historia började redan år 1955 med tillverkningen av den första Kello-båten.

Till Buster-sortimentet hör över 20 båtar, vars minsta medlem är den fyra meter långa Buster Mini och den största den närmare tio meter långa Buster Phantom. Över hälften av produktionen exporteras.

Buster-båtarnas tillverkare, Inha Bruk, är ett dotterbolag till Yamaha Motor Europe. Företagets huvudkontor finns i Reso och tillverkningen sker i Ähtäri.