Descom panostaa kansainväliseen kasvuun

Vuonna 1997 perustettu Descom on kasvanut noin 240 ammattilaista työllistäväksi organisaatioksi.

”Olemme toteuttaneet suomalaisyrityksille koko Euroopan laajuisessa vertailussa mittavia verkkokauppoja ja monikanavaisen liiketoiminnan ratkaisuja. Teknologiaosaamisen lisäksi meillä on eturivin digitaalisen markkinoinnin asiantuntemusta. Rakennamme yrityksille palvelut, joilla he voivat tuottaa asiakkailleen korkealuokkaisen ja saumattoman asiakaskokemuksen digitaalisissa ja perinteisissä kanavissa”, sanoo Descomin johtaja Konsta Saarela. ”Lähdemme kansainvälistymään yhä määrätietoisemmin ja toteuttamaan suomalaista menestystarinaa.”

Yritysostoin, fuusioin ja rekrytoinnein alansa Pohjoismaiden suurimmaksi yritykseksi kasvanut Descom palkkaa Suomen lisäksi lisää konsultteja Tukholman toimistoonsa, josta se on tähän mennessä palvellut pääosin Ruotsissa toimivia suomalaisyrityksiä, kuten K-rautaa.

”Panostamme paikalliseen palveluun, ja haluamme olla yhä lähempänä asiakkaitamme. Ruotsi on erittäin lupaava markkina-alue, ja olemme solmineet ensimmäisen merkittävän puitesopimuksen ruotsalaisyrityksen kanssa”, kertoo Saarela. ”Meillä on hyvä maine myös Ruotsissa, jossa IBM tukee kasvuamme. Pyrimme kasvamaan Ruotsissa yhä määrätietoisemmin merkittävien asiakkaidemme kanssa.”

Pohjoismaiden tunnetuimmaksi vuonna 2017

Descomilla on palvelutuotannon yksikkö Suomen lisäksi myös Puolassa, ja sen tavoitteena on kasvaa Pohjoismaiden tunnetuimmaksi markkinointi- ja teknologiayritykseksi vuoteen 2017 mennessä.

”Puolassa toimiva tuotantotiimi on kasvamassa noin 30 henkilön organisaatioksi vuonna 2015”, kertoo Saarela. ”Asiakkaamme ostavat meiltä osaamista liiketoiminnan muutoshankkeisiin, eivät pelkkää teknologiaa. Monikanavaisuuteen panostavat vähittäis- ja tukkukaupat, kuluttajatuotetoimialan sekä teollisuuden yritykset ovat tulevaisuuden menestyjiä. Seuraamme aktiivisesti kansainvälisiä markkinoita sekä nykyisten asiakkaidemme kansainvälistymistarpeita myös muissa Pohjoismaissa ja Venäjällä.”

IBM-kumppani Descom on rakentanut pilvipalveluidensa tarjoomaa vuodesta 2011 lähtien, ja tarjoaa myös verkkokaupan pilvipalveluna. ”IBM:n strategiana on myydä pilvipalveluita kumppaneidensa kautta”, sanoo Saarela. ”IBM:n teknologiaan ja parhaisiin käytäntöihin perustuvat, jatkuvasti kehittyvät ja nopeasti toteutettavat pilvipalvelumme takaavat asiakkaillemme merkittäviä kilpailuetuja haastavassa markkinassa.”

Konsta Saarela,
Vice President, International Sales and Development,
Descom Oy,
puh. +358 400 250 716,