Destia jatkaa valtatie 4 parantamistöitä Pohjois-Suomessa

Destia on allekirjoittanut sopimuksen valtatie 4 parantamisurakasta välillä Kello–Räinänperä Liikenneviraston kanssa. Urakka toteutetaan suunnittele ja toteuta (STk) -urakkamuotona ensimmäistä kertaa Suomessa: ennen rakennustöiden aloittamista asiakas ja urakoitsija kehittävät mm. suunnitelmaratkaisuja yhteisen kehitysvaiheen aikana.

Urakassa valtatie 4 parannetaan moottoritieksi välillä Kellon eritasoliittymä–Kiiminkijoki sekä keskikaiteelliseksi ohituskaistaksi välillä Kiiminkijoki–Räinänperä. Parannettavan tiejakson pituus on noin 18 kilometriä. Urakan tavoitteena on parantaa liikenneturvallisuutta sekä liikenteen sujuvuutta.

Urakan kehitysvaihe jatkuu kesän ajan, minkä jälkeen rakennustyöt aloitetaan syksyllä puuston poistolla sekä riista-aidan siirrolla. Kokonaisuudessaan urakka valmistuu vuonna 2020.

– On hienoa olla mukana kehityksessä ja toteuttamassa parannusurakkaa uudella mallilla. Pääsemme hankkeessa hyödyntämään Destian monipuolista osaamista ja yhteistyötä, kun mukana urakassa ovat suunnittelun, rakentamisen sekä kiviaineksen osaajat, kertoo Destian projektijohtaja Risto Lippo

Kello–Räinänperä-projekti on osa valtatie 4 Oulu–Kemi-kehittämishanketta. Destia urakoi parhaillaan hankkeeseen sisältyvää Oulun kohdan parantamistöitä.

Lisätietoja: Destian projektijohtaja Risto Lippo, p. 040 583 6128, risto.lippo(a)destia.fi

Suunnitelma Lounais-Pirkanmaan liikenneturvallisuustilanteen parantamiseksi valmistunut3.5.2018 12:32Tiedote

Lounais-Pirkanmaan muuta maata selvästi heikomman liikenneturvallisuuden parantamiseksi on valmistunut viisaan ja turvallisen liikkumisen suunnitelma. Uusi suunnitelma on laadittu yhteistyössä Punkalaitumen ja Vesilahden kuntien, Sastamalan kaupungin, Pirkanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksen, Liikenneturvan ja Sisä-Suomen poliisilaitoksen kanssa. Suunnitelman laadinnasta on vastannut Destia Oy.

Destia raportoi liiketoiminnan kehityksestä vuosittain27.4.2018 08:30Tiedote

Destia julkistaa informaatiota liiketoiminnan kehittymisestä kerran vuodessa tilinpäätöksessään. Yhtiö luopuu neljännesvuosittaisesta raportoinnista julkisuuteen. Destiaa ei enää velvoita tiedonantovelvollisuus, koska Destian 19.6.2014 liikkeeseen laskema ja Helsingin pörssiin 18.6.2015 listattu joukkovelkakirjalaina on lunastettua takaisin 19. joulukuuta 2016 lainaehtojen mukaisesti koko pääoman osalta.