Destia kunnostaa siltoja Uudellamaalla

Destia on voittanut siltaurakan, jossa peruskorjataan seitsemän siltaa Uudellamaalla. Peruskorjattavat sillat sijaitsevat Helsingin, Vantaan ja Sipoon alueella.

Urakka on kaksivuotinen, ja sen tilaajana on Kaakkois-Suomen ELY-keskus. Urakan on määrä valmistua loppuvuodesta 2019.

Peruskorjattavat sillat ovat Vantaanjoen ylittävät Klaukkalanpuiston pohjoinen ja eteläinen silta, Keravan joen ylittävät Jokirannan läntinen ja itäinen silta, tien 152 ylittävät Korson läntinen ja itäinen risteyssilta sekä Vesterängin risteyssilta, joka ylittää valtatie seitsemän.

- Olemme iloisia, että pääsemme kunnostamaan urakkaan kuuluvia siltoja. Sillat sijaitsevat vilkkaasti liikennöidyillä väylillä ja pääsemme myös hyödyntämään osaamistamme työnaikaisten liikennejärjestelyjen osalta, kertoo työpäällikkö Jarmo Silvander.

Destia korjaa tulevana kesänä myös Keravan kaupungille Asemansillan ratasillan sekä Asemansillan kadun. Urakan on määrä valmistua loppuvuodesta 2018.

Työpäällikkö Jarmo Silvander, jarmo.silvander(at)destia.fi, 040 700 7690

Destia on Suomen suurin infra-alaan keskittynyt yhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Vuonna 2016 yhtiön liikevaihto oli yli MEUR 490. 1 500 tositoimijaamme toteuttavat edistyksellisiä ratkaisuja, jotka edistävät turvallista ja sujuvaa liikkumista, ja tekevät ympäröivästä maailmasta pala palalta toimivampaa. Destia luo toimivampaa Suomea, jotta tulevaisuuden tekijöillä olisi vahva perusta ja väylät avoimina, minne ikinä he haluavatkin mennä. www.destia.fi