Destia organisoituu 1.4.2019 alkaen uudelleen – Yhteistoimintaneuvottelut saatu päätökseen

Destian yhteistoimintaneuvottelut on saatu päätökseen 21.2.2019. Yhteistoimintaneuvottelut käynnistettiin tammikuussa merkittävän rakenteellisen organisaatiouudistuksen johdosta. Organisaatiouudistuksen tavoitteena on tukea yrityskulttuurin kehittämistä ja uuden strategian toteuttamista.

Päättyneiden yhteistoimintaneuvottelujen päätöksenä Destia vähentää enintään 34 henkilötyövuotta yhtiön 1 600 henkilön kokonaishenkilöstömäärästä. Neuvottelujen alkaessa arvioitiin neuvottelujen johtavan noin 60 henkilötyövuoden vähennykseen. Eläköitymiset, toisiin työtehtäviin ja työmaille siirtymiset pienensivät henkilöstön vähennystarvetta.

Destia tukee irtisanottavia tarjoamalla muutosvalmennusta, jonka tavoitteena on edistää uuden työpaikan löytymistä. Irtisanomiset toteutetaan 30.4.2019 mennessä.

Uusi organisaatiorakenne voimaan 1.4.2019

Destia aloittaa toiminnan uudella arvoihin – rehdisti, yhdessä, uudistuen ja menestyen – perustuvaa yrityskulttuuria ja uudistettua strategiaa tukevalla organisaatiorakenteella 1. huhtikuuta 2019 alkaen. Uusi organisoituminen mahdollistaa maantieteellisen laajentumisen ja uusien liiketoimintojen sekä huippuosaamisen kehittämisen, yhteistyön tiivistämisen ja kilpailukyvyn varmistamisen. Keskeisenä muutoksena on siirtyminen alueellisesta organisaatiosta palvelukohtaiseen organisaatioon.

Destian organisaatio koostuu jatkossa kuudesta valtakunnallisesta liiketoimintaryhmästä sekä tukitoiminnoista. Väyläpalvelut keskittyy väylä- ja katurakentamiseen, Kunnossapitopalvelut teiden ja katujen kunnossapitoon, Ratapalvelut ratojen rakentamiseen ja kunnossapitoon, Maa- ja kalliopalvelut alue-, pohja-, kallio- ja kaivosrakentamiseen sekä kiviainekseen ja kiertotalouteen, Rakennustekniset palvelut teollisuusrakentamiseen, energiaverkkoihin, uusiutuvaan energiaan ja siltoihin sekä Palvelukonseptit ja kaupunkikehitys konsepti- ja hankekehitykseen sekä suunnittelu- ja tiestötietopalveluihin.

Tukitoiminnot ovat ryhmittyneet Talous ja rahoitus, Henkilöstöpalvelut sekä Liiketoiminnan tuki ja kehittäminen -yksiköihin.

Destian johtoryhmän muodostavat 1.4.2019 alkaen toimitusjohtaja Tero Kiviniemi, Väylät-liiketoimintaryhmän johtaja Pasi Kailasalo, Kunnossapito-liiketoimintaryhmän johtaja Seppo Ylitapio, Rata-liiketoimintaryhmän johtaja Mikko Mäkelä, Maa- ja kalliopalvelut -liiketoimintaryhmän johtaja Annina Peisa, Palvelukonseptit ja kaupunkikehitys -liiketoimintaryhmän johtaja Timo Räikkönen 10.6.2019 alkaen ja myöhemmin nimitettävä Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän johtaja sekä talous- ja rahoitusjohtaja Sanna Karvonen, henkilöstöjohtaja Taru Salo ja kehitysjohtaja Minna Heinonen sekä henkilöstön edustaja Jouko Korhonen.

Lisätietoa: toimitusjohtaja Tero Kiviniemi ja henkilöstöjohtaja Taru Salo

Haastattelupyynnöt ystävällisesti Destian viestinnän kautta:
viestintäpäällikkö Johanna Otranen, p. 040 641 5810, johanna.otranen@destia.fi

Destia on Suomen suurin infra-alaan keskittynyt yhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä.

Timo Räikkönen nimitetty johtajaksi Destiaan20.2.2019 14:00:00 EETTiedote

DI, KTM Timo Räikkönen (45) on nimitetty johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi Destiaan 10.6.2019 alkaen. Destiassa Räikkönen vastaa yhtiön uudistetun strategian mukaisesta uuden liiketoiminnan kehittämisestä, kansainvälistymisen tukemisesta sekä kaupunkikehittämiseen liittyvien palveluiden kehittämisestä ja näitä tukevista liiketoiminnoista. Räikkösellä on vahva kansainvälinen osaaminen ja kokemus liiketoiminnan asiakaslähtöisestä kehittämisestä ja johtamisesta. Viimeisimmässä työpaikassaan YIT:llä Räikkönen on luonut erityisesti kaupunkikehitykseen nojaavia kaupallisia konsepteja ja yhteistyömalleja sekä tukenut liiketoiminnan orgaanista ja yritysostoihin perustuvaa kasvua. Ennen YIT:tä Räikkönen on työskennellyt Ahlstromilla, McKinsey & Co:lla ja Nokialla. ”Toivotan Timon lämpimästi tervetulleeksi Destiaan. Timo on energinen ja positiivinen joukkuepelaaja, jolla on näyttöä liiketoiminnan kasvattamisesta ja kansainvälistämisestä. Hänen vahva kaupallinen osaaminen ja ymmärrys asiakaskes

Destia kunnostaa Hämeentien Helsingissä22.1.2019 12:24:46 EETTiedote

Destia on voittanut Helsingin kaupungin kilpailuttaman urakan Hämeentien katujärjestelyistä Helsingissä. Hämeentie muuttuu Hakaniemen torin ja Junatien välillä jalankululle, pyöräilylle ja joukkoliikenteelle tarkoitetuksi kaduksi, jolla kiinteistöjen tontille ajo, huolto- ja pelastusajo sekä yritystoiminnan edellyttämä jakeluliikenne ovat sallittuja. Lisäksi urakkaan sisältyy muun muassa Sörnäisten metroaseman kannen vesieristyksen ja aseman LVIS-tekniikoiden uusimista sekä n. 1,5 kilometriä raitiotien rakentamista.