Destia organisoituu 1.4.2019 alkaen uudelleen – Yhteistoimintaneuvottelut saatu päätökseen

Destian yhteistoimintaneuvottelut on saatu päätökseen 21.2.2019. Yhteistoimintaneuvottelut käynnistettiin tammikuussa merkittävän rakenteellisen organisaatiouudistuksen johdosta. Organisaatiouudistuksen tavoitteena on tukea yrityskulttuurin kehittämistä ja uuden strategian toteuttamista.

Päättyneiden yhteistoimintaneuvottelujen päätöksenä Destia vähentää enintään 34 henkilötyövuotta yhtiön 1 600 henkilön kokonaishenkilöstömäärästä. Neuvottelujen alkaessa arvioitiin neuvottelujen johtavan noin 60 henkilötyövuoden vähennykseen. Eläköitymiset, toisiin työtehtäviin ja työmaille siirtymiset pienensivät henkilöstön vähennystarvetta.

Destia tukee irtisanottavia tarjoamalla muutosvalmennusta, jonka tavoitteena on edistää uuden työpaikan löytymistä. Irtisanomiset toteutetaan 30.4.2019 mennessä.

Uusi organisaatiorakenne voimaan 1.4.2019

Destia aloittaa toiminnan uudella arvoihin – rehdisti, yhdessä, uudistuen ja menestyen – perustuvaa yrityskulttuuria ja uudistettua strategiaa tukevalla organisaatiorakenteella 1. huhtikuuta 2019 alkaen. Uusi organisoituminen mahdollistaa maantieteellisen laajentumisen ja uusien liiketoimintojen sekä huippuosaamisen kehittämisen, yhteistyön tiivistämisen ja kilpailukyvyn varmistamisen. Keskeisenä muutoksena on siirtyminen alueellisesta organisaatiosta palvelukohtaiseen organisaatioon.

Destian organisaatio koostuu jatkossa kuudesta valtakunnallisesta liiketoimintaryhmästä sekä tukitoiminnoista. Väyläpalvelut keskittyy väylä- ja katurakentamiseen, Kunnossapitopalvelut teiden ja katujen kunnossapitoon, Ratapalvelut ratojen rakentamiseen ja kunnossapitoon, Maa- ja kalliopalvelut alue-, pohja-, kallio- ja kaivosrakentamiseen sekä kiviainekseen ja kiertotalouteen, Rakennustekniset palvelut teollisuusrakentamiseen, energiaverkkoihin, uusiutuvaan energiaan ja siltoihin sekä Palvelukonseptit ja kaupunkikehitys konsepti- ja hankekehitykseen sekä suunnittelu- ja tiestötietopalveluihin.

Tukitoiminnot ovat ryhmittyneet Talous ja rahoitus, Henkilöstöpalvelut sekä Liiketoiminnan tuki ja kehittäminen -yksiköihin.

Destian johtoryhmän muodostavat 1.4.2019 alkaen toimitusjohtaja Tero Kiviniemi, Väylät-liiketoimintaryhmän johtaja Pasi Kailasalo, Kunnossapito-liiketoimintaryhmän johtaja Seppo Ylitapio, Rata-liiketoimintaryhmän johtaja Mikko Mäkelä, Maa- ja kalliopalvelut -liiketoimintaryhmän johtaja Annina Peisa, Palvelukonseptit ja kaupunkikehitys -liiketoimintaryhmän johtaja Timo Räikkönen 10.6.2019 alkaen ja myöhemmin nimitettävä Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän johtaja sekä talous- ja rahoitusjohtaja Sanna Karvonen, henkilöstöjohtaja Taru Salo ja kehitysjohtaja Minna Heinonen sekä henkilöstön edustaja Jouko Korhonen.

Lisätietoa: toimitusjohtaja Tero Kiviniemi ja henkilöstöjohtaja Taru Salo

Haastattelupyynnöt ystävällisesti Destian viestinnän kautta:
viestintäpäällikkö Johanna Otranen, p. 040 641 5810, johanna.otranen@destia.fi

Destia on Suomen suurin infra-alaan keskittynyt yhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä.

Maanteiden talvihoitokausi on alkanut – reaaliaikainen tieto ja ennakointi onnistumisen ytimessä3.10.2019 14:50:00 EESTTiedote

Hämärät pakkasaamut käynnistävät maanteiden talvihoitokauden suurimmassa osassa Suomea. Destia hoitaa omilla urakka-alueillaan auraukset, liukkauden torjunnan ja valaistuksen vuorokauden ympäri. Alkavissa urakoissa otetaan nyt käyttöön uusi urakointimalli, uusia digitaalisia ratkaisuja ja tienkäyttäjille avoimet WhatsApp-ryhmät tiedonjakoa varten. Väylän määrittelemät laatuvaatimukset ohjaavat kunnossapitotyötä.

DESTIAN VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN JA HALLITUKSEN PÄÄTÖKSET27.5.2019 09:20:25 EESTTiedote

Destia Group Oyj:n varsinainen yhtiökokous vahvisti 22.5.2019 yhtiön tilinpäätöksen vuodelta 2018 ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden. Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että 31.12.2018 päättyneeltä tilikaudelta jaetaan pääoman palautusta sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta 10 miljoonaa euroa. Hallituksen kokoonpano Yhtiökokous päätti hallituksen jäsenmääräksi kuusi. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Juhani Pitkäkoski. Hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen Marcus Ahlström, Lasse Heinonen, Pasi Koota ja Juha Nurmi. Uudeksi hallituksen jäseneksi valittiin Soile Kankaanpää. Soile Kankaanpäällä on vahva kansainvälinen kokemus myynnin johtotehtävistä. Hän toimii ISS Palveluiden kaupallisena johtajana, ja on työskennellyt aiemmin muun muassa Uponorilla, Konecranesilla ja Nokialla. Kaikki hallituksen jäsenet ovat antaneet suostumuksensa tehtävään. Hallituksen riippumattomuusarvioinnin perusteella kaikki hallituksen jäsenet ova