Destia organisoituu 1.4.2019 alkaen uudelleen – Yhteistoimintaneuvottelut saatu päätökseen

Destian yhteistoimintaneuvottelut on saatu päätökseen 21.2.2019. Yhteistoimintaneuvottelut käynnistettiin tammikuussa merkittävän rakenteellisen organisaatiouudistuksen johdosta. Organisaatiouudistuksen tavoitteena on tukea yrityskulttuurin kehittämistä ja uuden strategian toteuttamista.

Päättyneiden yhteistoimintaneuvottelujen päätöksenä Destia vähentää enintään 34 henkilötyövuotta yhtiön 1 600 henkilön kokonaishenkilöstömäärästä. Neuvottelujen alkaessa arvioitiin neuvottelujen johtavan noin 60 henkilötyövuoden vähennykseen. Eläköitymiset, toisiin työtehtäviin ja työmaille siirtymiset pienensivät henkilöstön vähennystarvetta.

Destia tukee irtisanottavia tarjoamalla muutosvalmennusta, jonka tavoitteena on edistää uuden työpaikan löytymistä. Irtisanomiset toteutetaan 30.4.2019 mennessä.

Uusi organisaatiorakenne voimaan 1.4.2019

Destia aloittaa toiminnan uudella arvoihin – rehdisti, yhdessä, uudistuen ja menestyen – perustuvaa yrityskulttuuria ja uudistettua strategiaa tukevalla organisaatiorakenteella 1. huhtikuuta 2019 alkaen. Uusi organisoituminen mahdollistaa maantieteellisen laajentumisen ja uusien liiketoimintojen sekä huippuosaamisen kehittämisen, yhteistyön tiivistämisen ja kilpailukyvyn varmistamisen. Keskeisenä muutoksena on siirtyminen alueellisesta organisaatiosta palvelukohtaiseen organisaatioon.

Destian organisaatio koostuu jatkossa kuudesta valtakunnallisesta liiketoimintaryhmästä sekä tukitoiminnoista. Väyläpalvelut keskittyy väylä- ja katurakentamiseen, Kunnossapitopalvelut teiden ja katujen kunnossapitoon, Ratapalvelut ratojen rakentamiseen ja kunnossapitoon, Maa- ja kalliopalvelut alue-, pohja-, kallio- ja kaivosrakentamiseen sekä kiviainekseen ja kiertotalouteen, Rakennustekniset palvelut teollisuusrakentamiseen, energiaverkkoihin, uusiutuvaan energiaan ja siltoihin sekä Palvelukonseptit ja kaupunkikehitys konsepti- ja hankekehitykseen sekä suunnittelu- ja tiestötietopalveluihin.

Tukitoiminnot ovat ryhmittyneet Talous ja rahoitus, Henkilöstöpalvelut sekä Liiketoiminnan tuki ja kehittäminen -yksiköihin.

Destian johtoryhmän muodostavat 1.4.2019 alkaen toimitusjohtaja Tero Kiviniemi, Väylät-liiketoimintaryhmän johtaja Pasi Kailasalo, Kunnossapito-liiketoimintaryhmän johtaja Seppo Ylitapio, Rata-liiketoimintaryhmän johtaja Mikko Mäkelä, Maa- ja kalliopalvelut -liiketoimintaryhmän johtaja Annina Peisa, Palvelukonseptit ja kaupunkikehitys -liiketoimintaryhmän johtaja Timo Räikkönen 10.6.2019 alkaen ja myöhemmin nimitettävä Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän johtaja sekä talous- ja rahoitusjohtaja Sanna Karvonen, henkilöstöjohtaja Taru Salo ja kehitysjohtaja Minna Heinonen sekä henkilöstön edustaja Jouko Korhonen.

Lisätietoa: toimitusjohtaja Tero Kiviniemi ja henkilöstöjohtaja Taru Salo

Haastattelupyynnöt ystävällisesti Destian viestinnän kautta:
viestintäpäällikkö Johanna Otranen, p. 040 641 5810, johanna.otranen@destia.fi

Firdonkatu 2 T 151

Destia on Suomen suurin infra-alaan keskittynyt yhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä.

Destia voitti Espoon kaupunkiradan alueurakka 3:n22.1.2024 11:30:28 EET | Tiedote

Destia on voittanut Väylävirastolta Espoon kaupunkiradan alueurakan 3, joka sijoittuu hankkeessa välille Koivuhovi – Espoon keskus. Nelivuotisessa, noin 80 miljoonan arvoisessa urakassa Destia rakentaa 4,5 kilometriä uutta kaksoisraidetta sekä korjaa ja rakentaa yhteensä yhdeksän siltaa. Urakkaan sisältyy myös louhinta- ja pohjanvahvistustöitä, valaistusteknisiä töitä sekä jalankulun ja pyöräilyn väylien sekä melusuojausten rakentamista. Destia toteuttaa myös Koivuhovin ja Tuomarilan asema-alueiden parannustöitä sekä urakka-alueeseen liittyviä katu-, vesihuolto- ja vihertöitä.

Raitioteiden merkitys kaupunkikehitykseen on suurempi kuin pelkkä kiskopari kertoo Destian tuore katsaus10.10.2023 10:41:40 EEST | Tiedote

Raitiotiet ovat paljon enemmän kuin vain liikennemuoto muiden joukossa. Niiden rakentamisella kyetään vaikuttamaan liikennejärjestelmään, yhdyskuntarakenteeseen ja kaupunkikehitykseen. Raidehankkeet tuovat kaupunkeihin merkittäviä määriä investointeja, mikä on havaittu esimerkiksi Tampereella ja Norjan Bergenissä. Destian tuore green paper -julkaisu käy läpi raidehankkeiden trendejä Euroopassa ja tarjoaa ajateltavaa kotimaan kaupunkipäättäjille.

Destia rakentaa Fingridille uutta Järvilinja-voimajohtoa Pohjois-Savossa2.10.2023 11:19:05 EEST | Tiedote

Destia on solminut Fingridin kanssa sopimuksen uuden voimajohtoyhteyden rakentamisesta osana Järvilinja-urakkaa, joka kasvattaa Suomen sähkönsiirtokapasiteettia pohjoisestä etelään ja mahdollistaa tärkeiden tuuli- ja aurinkovoimahankkeiden sekä teollisuusinvestointien liittämisen kantaverkkoon. Destia tulee toteuttamaan noin 82 kilometriä pitkän 400/110 kV:n voimajohdon, joka sijoittuu Lapinlahden, Siilinjärven ja Kuopion alueelle.