Destia OyDestia Oy

Destia ostaa Oulun Energia Urakointi Oy:n Oulun Energialta

Destia ostaa Oulun Energia Urakointi Oy:n osakekannan Oulun Energialta. Kaupassa Oulun Energia Urakointi Oy:n toiminta siirtyy kokonaisuudessaan Destialle, sisältäen liiketoiminnan, henkilöstön, kaluston ja sopimukset. Henkilöstöä Oulun Energia Urakointi Oy:llä on noin 70.

Yrityskauppa vahvistaa Destian energialiiketoimintaa sekä telematiikan ja liikenneinfran liiketoimintaa, johon kuuluvat esimerkiksi muuttuvat nopeus-, varoitus- ja tiedotusopastemerkit, tiesääasemat sekä liikenteen seurantakamerat. Kaupan myötä Destiasta tulee yksi Suomen merkittävimpiä energiaverkkojen rakentajia.

Kaupassa Oulun Energia Urakointi Oy:n nykyiset asiakkuudet ja sopimukset tulevat jatkumaan muuttumattomana. Destian tavoitteena on kehittää asiakassuhteita ja tuottaa lisäarvoa sekä nykyisille että uusille asiakkaille.

”Energia-ala on voimakkaassa murroksessa ja näemme siinä kasvun mahdollisuuksia. Olemme jo muutaman vuoden ajan kehittäneet liiketoimintaamme sähköverkoissa, uusiutuvassa energiassa ja sähkökulkuneuvojen lataamisessa. Oulun Energia Urakointi Oy:n palveluportfolio ja osaava henkilöstö täydentävät ja vahvistavat entisestään liiketoimintaamme energiasektorilla, telematiikassa ja alueellisesti erityisesti Pohjois-Suomessa”, sanoo Tero Kiviniemi, toimitusjohtaja, Destia.

”Oulun Energia keskittyy uuden strategiansa mukaisesti energiantuotannon, kaukolämmön ja sähkönsiirron kehittämiseen sekä kiertotalouteen uutena liiketoimintana. Urakointiliiketoiminnan myynti tukee Oulun Energian strategian toteutumista. Olemme tyytyväisiä, että Oulun Energia Urakointi Oy:n toimintaa jatkaa luotettava yhtiö, joka kehittää liiketoimintaa edelleen paikallisesti. Destia pystyy tarjoamaan ammattitaitoiselle henkilöstölle myös monipuolisia ja innostavia työtehtäviä tulevaisuudessa”, kertoo Juha Juntunen, toimitusjohtaja, Oulun Energia -konserni.

Destia
Destia on Suomen suurin infra-alan palveluyhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää yhteiskuntaa. Luomme kestävälle perustalle kaupunkirakentamisen innovaatioita ja älykkäitä infraratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten, tavaroiden, palveluiden ja energian liikkumisen luontevana osana pohjoista elämää. Rakennamme huomisen infraa 1 700 destialaisen ainutlaatuisella infran tajulla. Vuonna 2020 yhtiön liikevaihto oli noin 565 miljoonaa euroa. Destia on yksityinen yritys, jonka omistaa Ahlström Capital Oy. www.destia.fi

Oulun Energia
Oulun Energian perusta on energiantuotannossa sekä lämmön- ja sähkönsiirrossa ja se luo uutta tukijalkaa kiertotaloudesta. Oulun Energia kehittää älykkäitä ja energiatehokkaita energiaratkaisuja asiakkaidensa hyödyksi ja etenee kohti hiilineutraalia energiantuotantoa vuonna 2035. Oulun Energia kantaa vastuuta ihmisistä ja ympäristöstä, ja on tärkeää, että tulevat sukupolvet voivat olla ylpeitä Oulun Energian työn tuloksista. Oulun Energia on perustettu vuonna 1889 ja konsernissa työskentelee noin 300 energistä asiantuntijaa.

Destia
Johanna Harjula, viestintäpäällikkö
Sähköposti: johanna.harjula@destia.fi

Oulun Energia