Destia perusparantaa Liikasenvaarantien Koillismaalla

Destia toteuttaa Liikasenvaarantien (maantie 8693) perusparantamisen välillä Käylä–Oulankajoki. Urakka alkaa kesäkuussa ja päättyy syksyllä 2019.

Urakassa soratie peruskorjataan päällystetieksi yli 11 kilometrin matkalla. Nykyinen soratie on vilkkaasti liikennöity ja keväisin pahan kelirikon vaivaama. Kyseessä on suuren kokoluokan urakka, jollaisia Koillismaalla tehdään melko harvoin. Hankkeen loppupiste on Oulangan kansallispuistossa, jossa sijaitsee esimerkiksi kuuluisa kävelyreitti Karhunkierros.

Peruskorjattavan tien varrella on todella harvinaista kasvillisuutta, joka pitää ottaa huomioon kaikissa työvaiheissa. Rakentamisessa noudatetaan erityistä huolellisuutta eikä luontoa tai harvinaisia elinolosuhteita saa vahingoittaa.

- On erityistä olla toteuttamassa urakkaa, joka on merkittävä sekä luonnon että ihmisten kannalta. Liikasenvaarantien perusparannus sujuvoittaa liikennettä Oulangan kansallispuistoon. Samalla kansallispuiston ja koko urakoitavan alueen luontoa pitää kunnioittaa. Pidämme erityistä huolta siitä, että tiealueen ulkopuolelle ei aiheuteta minkäänlaisia jälkiä, kertoo työpäällikkö Pekka Korhonen.

Oulangan kansallispuistossa oli viime vuonna yhteensä 199 000 kävijää. Karhunkierroksen lisäksi kansallispuistossa on monia muita merkittyjä kävelyreittejä, ja siellä virtaa Oulankajoki sekä Kiutakönkään koski, joka on Suomen jylhimpiä vapaana virtaavia koskia.

Työpäällikkö Pekka Korhonen, pekka.korhonen(at)destia.fi, 0400 378 975

Destia toimittaa HSL:lle sähköbussien latauspalvelun22.10.2020 10:00:00 EESTTiedote

Destia toimittaa HSL:lle sähköbussien latauspalvelun Destia Oy ja Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymä (HSL) ovat solmineet sopimuksen sähköbussien latauspalvelusta. HSL:n arvion mukaan sen tilaamassa liikenteessä tulee olemaan yli 500 sähköbussia vuoteen 2025 mennessä, yli 30 prosenttia koko bussikalustosta. Sopimuksen mukaan Destia tuottaa sähköbussien latausinfran palveluna Helsingin ja Vantaan alueilla. Ville Uusi-Rauva, hankepäällikkö, HSL: ”HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 390 miljoonaa matkaa, joista noin puolet busseilla, joten bussiliikenteen sähköistämisellä on merkittävä rooli kestävän kehityksen tavoitteissamme ja päästöjen vähentämisessä. Valitsimme Destian sähköisen latauspalvelun toimittajaksi lataamispalvelun toteutuksen vahvuuden sekä ratkaisun teknologiavalintojen ja -osaamisen ansiosta.” Timo Räikkönen, kaupunkikehitys ja asiantuntijapalvelut -liiketoimintaryhmän johtaja, Destia: ”Rakennamme HSL:lle huomisen infraa, jonka avulla se voi tarjo

Destia vahvistaa strategista osaamista kahdella avainhenkilönimityksellä6.8.2020 12:00:00 EESTTiedote