Destia perusparantaa Liikasenvaarantien Koillismaalla

Destia toteuttaa Liikasenvaarantien (maantie 8693) perusparantamisen välillä Käylä–Oulankajoki. Urakka alkaa kesäkuussa ja päättyy syksyllä 2019.

Urakassa soratie peruskorjataan päällystetieksi yli 11 kilometrin matkalla. Nykyinen soratie on vilkkaasti liikennöity ja keväisin pahan kelirikon vaivaama. Kyseessä on suuren kokoluokan urakka, jollaisia Koillismaalla tehdään melko harvoin. Hankkeen loppupiste on Oulangan kansallispuistossa, jossa sijaitsee esimerkiksi kuuluisa kävelyreitti Karhunkierros.

Peruskorjattavan tien varrella on todella harvinaista kasvillisuutta, joka pitää ottaa huomioon kaikissa työvaiheissa. Rakentamisessa noudatetaan erityistä huolellisuutta eikä luontoa tai harvinaisia elinolosuhteita saa vahingoittaa.

- On erityistä olla toteuttamassa urakkaa, joka on merkittävä sekä luonnon että ihmisten kannalta. Liikasenvaarantien perusparannus sujuvoittaa liikennettä Oulangan kansallispuistoon. Samalla kansallispuiston ja koko urakoitavan alueen luontoa pitää kunnioittaa. Pidämme erityistä huolta siitä, että tiealueen ulkopuolelle ei aiheuteta minkäänlaisia jälkiä, kertoo työpäällikkö Pekka Korhonen.

Oulangan kansallispuistossa oli viime vuonna yhteensä 199 000 kävijää. Karhunkierroksen lisäksi kansallispuistossa on monia muita merkittyjä kävelyreittejä, ja siellä virtaa Oulankajoki sekä Kiutakönkään koski, joka on Suomen jylhimpiä vapaana virtaavia koskia.

Työpäällikkö Pekka Korhonen, pekka.korhonen(at)destia.fi, 0400 378 975

Timo Räikkönen nimitetty johtajaksi Destiaan20.2.2019 14:00:00Tiedote

DI, KTM Timo Räikkönen (45) on nimitetty johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi Destiaan 10.6.2019 alkaen. Destiassa Räikkönen vastaa yhtiön uudistetun strategian mukaisesta uuden liiketoiminnan kehittämisestä, kansainvälistymisen tukemisesta sekä kaupunkikehittämiseen liittyvien palveluiden kehittämisestä ja näitä tukevista liiketoiminnoista. Räikkösellä on vahva kansainvälinen osaaminen ja kokemus liiketoiminnan asiakaslähtöisestä kehittämisestä ja johtamisesta. Viimeisimmässä työpaikassaan YIT:llä Räikkönen on luonut erityisesti kaupunkikehitykseen nojaavia kaupallisia konsepteja ja yhteistyömalleja sekä tukenut liiketoiminnan orgaanista ja yritysostoihin perustuvaa kasvua. Ennen YIT:tä Räikkönen on työskennellyt Ahlstromilla, McKinsey & Co:lla ja Nokialla. ”Toivotan Timon lämpimästi tervetulleeksi Destiaan. Timo on energinen ja positiivinen joukkuepelaaja, jolla on näyttöä liiketoiminnan kasvattamisesta ja kansainvälistämisestä. Hänen vahva kaupallinen osaaminen ja ymmärrys asiakaskes

Destia kunnostaa Hämeentien Helsingissä22.1.2019 12:24:46Tiedote

Destia on voittanut Helsingin kaupungin kilpailuttaman urakan Hämeentien katujärjestelyistä Helsingissä. Hämeentie muuttuu Hakaniemen torin ja Junatien välillä jalankululle, pyöräilylle ja joukkoliikenteelle tarkoitetuksi kaduksi, jolla kiinteistöjen tontille ajo, huolto- ja pelastusajo sekä yritystoiminnan edellyttämä jakeluliikenne ovat sallittuja. Lisäksi urakkaan sisältyy muun muassa Sörnäisten metroaseman kannen vesieristyksen ja aseman LVIS-tekniikoiden uusimista sekä n. 1,5 kilometriä raitiotien rakentamista.

Destia kehittää yrityskulttuuriaan ja vahvistaa kilpailukykyään: INFRAYHTIÖ HAKEE KASVUA KAUPUNGEISTA JA POHJOISILTA ALUEILTA14.1.2019 10:00:00Tiedote

Uuden strategian 2019-2023 mukaisesti Destia kasvattaa itsestään vahvempaa kaupunkikehittäjää muuttuvassa ja entistä vaativammassa toimintaympäristössä. Yhtiö kartoittaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia Pohjois-Ruotsista ja Pohjois-Norjasta. Destian päämääränä on olla ’Pohjoisen elämän yhdistäjä’. Strategian toteuttamiseksi Destia uudistaa organisaatiorakenteensa.