Destia rakentaa kiertoliittymän Hämeenlinnassa

Destia on allekirjoittanut sopimuksen valtatie 10 parantamishankkeesta Katuman kiertoliittymän kohdalla Hämeenlinnan kaupungin kanssa. Työt alueella alkavat toukokuun alussa ja kokonaisuudessaan urakka valmistuu syyskuun 2018 loppuun mennessä.

Hankkeessa nykyinen kiertoliittymä muunnetaan kaksikaistaiseksi. Risteäville teille rakennetaan lisäkaistoja, kaksi vanhaa alikulkukäytävää korjataan sekä tievalaistus uusitaan. Valtatien 10, maantien 290 ja Katumantien liittymän välittömässä läheisyydessä sijaitsee raskasta teollisuutta, joiden liikenne rasittaa nykyistä kiertoliittymää. Pääsyy rakentamishankkeeseen onkin liikenneturvallisuuden parantaminen sekä liikenteen sujuvoittaminen.

– Kiinnitämme liikennejärjestelyihin erityistä huomioita, sillä töitä tehdään koko ajan vilkkaan liikenteen seassa. Toimivilla työnaikaisilla liikennejärjestelyillä minimoimme myös mahdolliset haitat liikenteelle, kertoo Destian työpäällikkö Asko Markoff

Destian työpäällikkö Asko Markoff, p. 0400 207 211, asko.markoff(a)destia.fi

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleds i början av oktober – Destias väglagscentral följer väderleken 24/79.10.2018 10:50Tiedote

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleddes i största delen av Finland i början av oktober. Även i Österbotten är vintern på väg. NTM-centralerna konkurrensutsatte över 80 entreprenadområden i Finlands vägnät. På sina egna entreprenadområden sköter Destia dygnet runt om plogning, halkbekämpning och belysning. Destia genomför underhållsåtgärderna i enlighet med de kvalitetskrav som Trafikverket har fastställt.