Destia rakentaa sähköverkkoa Lahdessa

Destia on solminut LE-Sähköverkon kanssa sopimuksen sähkönjakelu-, ulkovalaistus- ja viestiverkon rakentamisurakasta Lahden alueella. Sopimuksen rakenne on 3+2 -vuotinen. Urakka alkaa 1.1.2019 ja valmistuu vuoden 2021 loppuun mennessä.

– Rakentamisurakka sisältää muun muassa sähkölinjojen ja tietoliikennelinjojen rakennustyöt sekä katuvalojen asennustyöt LE-Sähköverkon jakelualueella Asikkalassa, Hollolassa, Lahdessa ja Iitissä, kertoo Destian työmaapäällikkö Marko Luoma-Kyyny.

– Projektin työnsuunnittelu on jo alkanut ja odotamme innolla, että pääsemme rakentamistöihin Lahdessa. Sähköverkkotöissä tulee myös aina varautua luonnonilmiöihin; varmistamme tässäkin urakassa, että tositoimijamme ja kalustomme ovat valmiudessa, mikäli esimerkiksi myrsky sattuisi yllättämään, sanoo Destian työpäällikkö Hannu Takala.

Lisätietoja: työmaapäällikkö Marko Luoma-Kyyny, p. 040 167 8415, marko.luoma-kyyny(at)destia.fi

Pekka Ruuti nimitetty Maa- ja kalliopalvelujen johtajaksi ensi syksystä alkaen24.4.2019 10:09:02 EESTTiedote

DI Pekka Ruuti on nimitetty liiketoimintaryhmänjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi Destiaan. Hän aloittaa tehtävässään viimeistään 1.10.2019 mennessä. Ruuti vastaa Destiassa Maa- ja kalliopalvelut -liiketoimintaryhmästä. ”Toivotan Pekka Ruutin lämpimästi tervetulleeksi Destiaan. Pekka on arvostettu vaativan pohjarakentamisen ammattilainen, liiketoiminnan kehittäjä ja joukkuepelaaja”, sanoo Destian toimitusjohtaja Tero Kiviniemi. Ruuti siirtyy Destiaan YIT:stä, jossa hän on toiminut vuodesta 2012 alkaen. YIT:llä Ruuti on vastannut vuodesta 2014 alkaen Pohja- ja vesirakennus -yksiköstä. Ruuti on ennen YIT:tä työskennellyt Biglo Logistic Systemsillä, Intraforilla ja Lemminkäisellä. Maa- ja kalliopalvelut -liiketoimintaryhmän johtaja Annina Peisa ottaa Ruutin aloitettua vastuulleen Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän, jota johtaa siihen saakka Jouni Karjalainen. Lisätietoa: toimitusjohtaja Tero Kiviniemi. Haastattelupyynnöt ystävällisesti Destian viestinnän kautta: viestintäpääl