Destia rakentaa voimajohtoa Saariselällä

Destia on allekirjoittanut sopimuksen 110 kilovoltin voimajohtourakasta välillä Ivalo-Saariselkä Tunturiverkko Oy:n kanssa.

Urakassa rakennetaan noin 34 kilometriä uutta voimajohtoa. Rakennettavalle voimajohdolle tulee 174 pylvästä, jotka ovat pääsääntöisesti harustettuja putkipylväitä. Voimajohdon lisäksi Ivalon sähköasemalle asennetaan noin 200 metriä 110 kilovoltin maakaapelia.

– Uuden voimajohdon tavoitteena on turvata Saariselän sähkönsyöttö pitkälle tulevaisuuteen sekä saavuttaa riittävä käyttövarmuus. Haasteellisen urakasta tekevät tiukka aikataulu sekä vaativat olosuhteet, mutta toteutamme työt vankalla ammattitaidolla, kertoo projektijohtaja Teemu Palosaari.

Työt maastossa pyritään aloittamaan helmikuun 2019 aikana perustustöillä. Suunnittelun osalta työt ovat jo käynnissä. Urakan on oltava käyttöönotettavissa 31. lokakuuta 2019.

Lisätietoja: Destian projektijohtaja Teemu Palosaari, p. 040 628 2232, teemu.palosaari(a)destia.fi

Destia kunnostaa Hämeentien Helsingissä22.1.2019 12:24:46Tiedote

Destia on voittanut Helsingin kaupungin kilpailuttaman urakan Hämeentien katujärjestelyistä Helsingissä. Hämeentie muuttuu Hakaniemen torin ja Junatien välillä jalankululle, pyöräilylle ja joukkoliikenteelle tarkoitetuksi kaduksi, jolla kiinteistöjen tontille ajo, huolto- ja pelastusajo sekä yritystoiminnan edellyttämä jakeluliikenne ovat sallittuja. Lisäksi urakkaan sisältyy muun muassa Sörnäisten metroaseman kannen vesieristyksen ja aseman LVIS-tekniikoiden uusimista sekä n. 1,5 kilometriä raitiotien rakentamista.

Destia kehittää yrityskulttuuriaan ja vahvistaa kilpailukykyään: INFRAYHTIÖ HAKEE KASVUA KAUPUNGEISTA JA POHJOISILTA ALUEILTA14.1.2019 10:00:00Tiedote

Uuden strategian 2019-2023 mukaisesti Destia kasvattaa itsestään vahvempaa kaupunkikehittäjää muuttuvassa ja entistä vaativammassa toimintaympäristössä. Yhtiö kartoittaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia Pohjois-Ruotsista ja Pohjois-Norjasta. Destian päämääränä on olla ’Pohjoisen elämän yhdistäjä’. Strategian toteuttamiseksi Destia uudistaa organisaatiorakenteensa.