Destia rakentaa voimajohtoa Saariselällä

Destia on allekirjoittanut sopimuksen 110 kilovoltin voimajohtourakasta välillä Ivalo-Saariselkä Tunturiverkko Oy:n kanssa.

Urakassa rakennetaan noin 34 kilometriä uutta voimajohtoa. Rakennettavalle voimajohdolle tulee 174 pylvästä, jotka ovat pääsääntöisesti harustettuja putkipylväitä. Voimajohdon lisäksi Ivalon sähköasemalle asennetaan noin 200 metriä 110 kilovoltin maakaapelia.

– Uuden voimajohdon tavoitteena on turvata Saariselän sähkönsyöttö pitkälle tulevaisuuteen sekä saavuttaa riittävä käyttövarmuus. Haasteellisen urakasta tekevät tiukka aikataulu sekä vaativat olosuhteet, mutta toteutamme työt vankalla ammattitaidolla, kertoo projektijohtaja Teemu Palosaari.

Työt maastossa pyritään aloittamaan helmikuun 2019 aikana perustustöillä. Suunnittelun osalta työt ovat jo käynnissä. Urakan on oltava käyttöönotettavissa 31. lokakuuta 2019.

Lisätietoja: Destian projektijohtaja Teemu Palosaari, p. 040 628 2232, teemu.palosaari(a)destia.fi

Maanteiden talvihoitokausi on alkanut – reaaliaikainen tieto ja ennakointi onnistumisen ytimessä3.10.2019 14:50:00 EESTTiedote

Hämärät pakkasaamut käynnistävät maanteiden talvihoitokauden suurimmassa osassa Suomea. Destia hoitaa omilla urakka-alueillaan auraukset, liukkauden torjunnan ja valaistuksen vuorokauden ympäri. Alkavissa urakoissa otetaan nyt käyttöön uusi urakointimalli, uusia digitaalisia ratkaisuja ja tienkäyttäjille avoimet WhatsApp-ryhmät tiedonjakoa varten. Väylän määrittelemät laatuvaatimukset ohjaavat kunnossapitotyötä.

DESTIAN VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN JA HALLITUKSEN PÄÄTÖKSET27.5.2019 09:20:25 EESTTiedote

Destia Group Oyj:n varsinainen yhtiökokous vahvisti 22.5.2019 yhtiön tilinpäätöksen vuodelta 2018 ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden. Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että 31.12.2018 päättyneeltä tilikaudelta jaetaan pääoman palautusta sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta 10 miljoonaa euroa. Hallituksen kokoonpano Yhtiökokous päätti hallituksen jäsenmääräksi kuusi. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Juhani Pitkäkoski. Hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen Marcus Ahlström, Lasse Heinonen, Pasi Koota ja Juha Nurmi. Uudeksi hallituksen jäseneksi valittiin Soile Kankaanpää. Soile Kankaanpäällä on vahva kansainvälinen kokemus myynnin johtotehtävistä. Hän toimii ISS Palveluiden kaupallisena johtajana, ja on työskennellyt aiemmin muun muassa Uponorilla, Konecranesilla ja Nokialla. Kaikki hallituksen jäsenet ovat antaneet suostumuksensa tehtävään. Hallituksen riippumattomuusarvioinnin perusteella kaikki hallituksen jäsenet ova