Destia rakentaa voimajohtoja Vöyrissä

Destia on voittanut EPV Alueverkko Oy:n 110 kilovoltin voimajohtourakan Lotlax–Vöyri. Urakassa puretaan vanha voimajohto pois ja rakennetaan uusi tilalle. Uuden voimajohdon pituus on noin 5,4 kilometriä.

Työt alkavat suunnittelun osalta jo tämän vuoden puolella. Perustustyöt tehdään tulevan talven aikana mahdollisimman pitkälle. Koska osa uusista pylväistä tulee vanhojen pylväiden paikoille, täytyy vanhat pylväät purkaa ensin alta pois. Tämän vuoksi osa perustustöistä tehdään ensi kesänä.

– Jotta vanha johto voidaan purkaa, otetaan johtoon käyttökeskeytys. Vanhojen johtojen purkaminen sekä uusien rakentaminen saa kestää enimmillään noin neljä viikkoa, joten työskentelyn pitää olla tehokasta ja suunnitelmallista, projektijohtaja Teemu Palosaari kertoo.

Vanhan purettavan voimajohdon käyttökeskeytys ajoittuu kesäkuulle 2019. Urakan on oltava käyttöönotettavissa 28. kesäkuuta 2019 ja loppudokumentit luovutettuna asiakkaalle heinäkuun lopulla.

Destia toteuttaa ensi talven aikana myös Kauhava–Voltti 110 kilovoltin haruskorroosiotyöt EPV Alueverkko Oy:lle. Kyseinen työ ajoittuu tammi–maaliskuulle 2019.

Projektijohtaja Teemu Palosaari, 040 628 2232, teemu.palosaari(at)destia.fi

Destia kehittää yrityskulttuuriaan ja vahvistaa kilpailukykyään: INFRAYHTIÖ HAKEE KASVUA KAUPUNGEISTA JA POHJOISILTA ALUEILTA14.1.2019 10:00Tiedote

Uuden strategian 2019-2023 mukaisesti Destia kasvattaa itsestään vahvempaa kaupunkikehittäjää muuttuvassa ja entistä vaativammassa toimintaympäristössä. Yhtiö kartoittaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia Pohjois-Ruotsista ja Pohjois-Norjasta. Destian päämääränä on olla ’Pohjoisen elämän yhdistäjä’. Strategian toteuttamiseksi Destia uudistaa organisaatiorakenteensa.