Destia rakentaa voimajohtoja Vöyrissä

Destia on voittanut EPV Alueverkko Oy:n 110 kilovoltin voimajohtourakan Lotlax–Vöyri. Urakassa puretaan vanha voimajohto pois ja rakennetaan uusi tilalle. Uuden voimajohdon pituus on noin 5,4 kilometriä.

Työt alkavat suunnittelun osalta jo tämän vuoden puolella. Perustustyöt tehdään tulevan talven aikana mahdollisimman pitkälle. Koska osa uusista pylväistä tulee vanhojen pylväiden paikoille, täytyy vanhat pylväät purkaa ensin alta pois. Tämän vuoksi osa perustustöistä tehdään ensi kesänä.

– Jotta vanha johto voidaan purkaa, otetaan johtoon käyttökeskeytys. Vanhojen johtojen purkaminen sekä uusien rakentaminen saa kestää enimmillään noin neljä viikkoa, joten työskentelyn pitää olla tehokasta ja suunnitelmallista, projektijohtaja Teemu Palosaari kertoo.

Vanhan purettavan voimajohdon käyttökeskeytys ajoittuu kesäkuulle 2019. Urakan on oltava käyttöönotettavissa 28. kesäkuuta 2019 ja loppudokumentit luovutettuna asiakkaalle heinäkuun lopulla.

Destia toteuttaa ensi talven aikana myös Kauhava–Voltti 110 kilovoltin haruskorroosiotyöt EPV Alueverkko Oy:lle. Kyseinen työ ajoittuu tammi–maaliskuulle 2019.

Projektijohtaja Teemu Palosaari, 040 628 2232, teemu.palosaari(at)destia.fi

Pekka Ruuti nimitetty Maa- ja kalliopalvelujen johtajaksi ensi syksystä alkaen24.4.2019 10:09:02 EESTTiedote

DI Pekka Ruuti on nimitetty liiketoimintaryhmänjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi Destiaan. Hän aloittaa tehtävässään viimeistään 1.10.2019 mennessä. Ruuti vastaa Destiassa Maa- ja kalliopalvelut -liiketoimintaryhmästä. ”Toivotan Pekka Ruutin lämpimästi tervetulleeksi Destiaan. Pekka on arvostettu vaativan pohjarakentamisen ammattilainen, liiketoiminnan kehittäjä ja joukkuepelaaja”, sanoo Destian toimitusjohtaja Tero Kiviniemi. Ruuti siirtyy Destiaan YIT:stä, jossa hän on toiminut vuodesta 2012 alkaen. YIT:llä Ruuti on vastannut vuodesta 2014 alkaen Pohja- ja vesirakennus -yksiköstä. Ruuti on ennen YIT:tä työskennellyt Biglo Logistic Systemsillä, Intraforilla ja Lemminkäisellä. Maa- ja kalliopalvelut -liiketoimintaryhmän johtaja Annina Peisa ottaa Ruutin aloitettua vastuulleen Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän, jota johtaa siihen saakka Jouni Karjalainen. Lisätietoa: toimitusjohtaja Tero Kiviniemi. Haastattelupyynnöt ystävällisesti Destian viestinnän kautta: viestintäpääl