Destia rakentaa voimajohtoja Vöyrissä

Destia on voittanut EPV Alueverkko Oy:n 110 kilovoltin voimajohtourakan Lotlax–Vöyri. Urakassa puretaan vanha voimajohto pois ja rakennetaan uusi tilalle. Uuden voimajohdon pituus on noin 5,4 kilometriä.

Työt alkavat suunnittelun osalta jo tämän vuoden puolella. Perustustyöt tehdään tulevan talven aikana mahdollisimman pitkälle. Koska osa uusista pylväistä tulee vanhojen pylväiden paikoille, täytyy vanhat pylväät purkaa ensin alta pois. Tämän vuoksi osa perustustöistä tehdään ensi kesänä.

– Jotta vanha johto voidaan purkaa, otetaan johtoon käyttökeskeytys. Vanhojen johtojen purkaminen sekä uusien rakentaminen saa kestää enimmillään noin neljä viikkoa, joten työskentelyn pitää olla tehokasta ja suunnitelmallista, projektijohtaja Teemu Palosaari kertoo.

Vanhan purettavan voimajohdon käyttökeskeytys ajoittuu kesäkuulle 2019. Urakan on oltava käyttöönotettavissa 28. kesäkuuta 2019 ja loppudokumentit luovutettuna asiakkaalle heinäkuun lopulla.

Destia toteuttaa ensi talven aikana myös Kauhava–Voltti 110 kilovoltin haruskorroosiotyöt EPV Alueverkko Oy:lle. Kyseinen työ ajoittuu tammi–maaliskuulle 2019.

Projektijohtaja Teemu Palosaari, 040 628 2232, teemu.palosaari(at)destia.fi

Timo Räikkönen nimitetty johtajaksi Destiaan20.2.2019 14:00:00 EETTiedote

DI, KTM Timo Räikkönen (45) on nimitetty johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi Destiaan 10.6.2019 alkaen. Destiassa Räikkönen vastaa yhtiön uudistetun strategian mukaisesta uuden liiketoiminnan kehittämisestä, kansainvälistymisen tukemisesta sekä kaupunkikehittämiseen liittyvien palveluiden kehittämisestä ja näitä tukevista liiketoiminnoista. Räikkösellä on vahva kansainvälinen osaaminen ja kokemus liiketoiminnan asiakaslähtöisestä kehittämisestä ja johtamisesta. Viimeisimmässä työpaikassaan YIT:llä Räikkönen on luonut erityisesti kaupunkikehitykseen nojaavia kaupallisia konsepteja ja yhteistyömalleja sekä tukenut liiketoiminnan orgaanista ja yritysostoihin perustuvaa kasvua. Ennen YIT:tä Räikkönen on työskennellyt Ahlstromilla, McKinsey & Co:lla ja Nokialla. ”Toivotan Timon lämpimästi tervetulleeksi Destiaan. Timo on energinen ja positiivinen joukkuepelaaja, jolla on näyttöä liiketoiminnan kasvattamisesta ja kansainvälistämisestä. Hänen vahva kaupallinen osaaminen ja ymmärrys asiakaskes