Destia saneeraa vesihuoltotunneleita Helsingissä

Destia saneeraa kolme vesihuoltotunnelia Helsingissä Alppilan, Itä-Pasilan sekä Ilmalan ja Ruskeasuon alueilla. HSY:n tilaamassa urakassa tunneleiden kokonaispituus on noin kolme kilometriä.

Urakassa tehdään tunneleiden lujitustöitä, uusitaan kaksi sisäänkäyntiä, salaojitetaan tunneleiden pohjat, puretaan vanhoja vesiputkia sekä tehdään sähkötöitä ja muita pieniä töitä. Lisäksi noin kilometrin verran vesiputkea uusitaan täysin uudella työmenetelmällä.

– Tässä haastavassa työvaiheessa vesiputki uusitaan tunkkaamalla, eli uusi, pienempi putki laitetaan vanhan putken sisään hydraulisella työntö- tai vetolaitteella. On hienoa pilotoida urakassa täysin uutta työmenetelmää, kertoo projektijohtaja Esa Juhantila.

Urakka alkaa elokuun puolivälissä ja valmistuu syyskuussa 2019.

Projektijohtaja Esa Juhantila, esa.juhantila(at)destia.fi, 0400 539 302

Destian tilinpäätös ja vuosikertomus vuodelta 2020 julkaistu3.3.2021 09:00:21 EETTiedote

Destian liikevaihto oli 563,8 miljoonaa euroa vuonna 2020, laskien hieman vuoden 2019 liikevaihdosta (569,9). Vertailukelpoinen liikevoitto vuonna 2020 oli 16,4 miljoonaa euroa, joka puolestaan nousi edellisvuoteen verrattuna (11,2). Vuoden 2020 tulosta paransivat Kunnossapitopalvelut-liiketoiminnan onnistuneet hankkeet sekä vahva kehitys Kaupunkikehitys ja asiantuntijapalvelut -liiketoiminnassa. Uusien kansainvälisten strategisten avauksien edistäminen vuonna 2020 oli suunniteltua maltillisempaa muun muassa COVID-19-pandemian tuomien hidasteiden takia. Toimitusjohtaja Tero Kiviniemi kommentoi vuotta 2020 ”Destian tulos vuonna 2020 oli vakaa. COVID-19-pandemian vaikutus näkyi toimialallamme elvytyspäätöksistä huolimatta, mutta sen suorat vaikutukset Destian liiketoimintaan ja projekteihin olivat kuitenkin suhteellisen maltilliset. Tulos ei kuitenkaan syntynyt haasteitta: sitä värittivät muun muassa varautuminen koronapandemiaan sekä ponnistelut projektinhallinnan kehittämiseksi. Joudui

Destia toimittaa HSL:lle sähköbussien latauspalvelun22.10.2020 10:00:00 EESTTiedote