Destia sujuvoittaa Äänekosken liikenneyhteyksiä

Destia on voittanut vt 4 Äänekosken pohjoinen ja Kuorejoki -hankkeen, jonka tarkoituksena on vastata Äänekosken seudun kasvaviin liikennemäärin. Voitettu suunnittele ja toteuta -hanke (ST) on yksi osa Äänekosken biotuotetehtaan liikenneyhteydet -hanketta. Rakentamistyöt käynnistyvät toukokuussa 2018.

ST-hankkeessa Destia suunnittelee ja toteuttaa Äänekosken pohjoispuolelle eritasoliittymän sekä uutta valtatietä noin 3,3 kilometrin matkalla. Kuorejoen yli rakennetaan uusi silta sekä uutta valtatietä noin 1,5 kilometrin matkalla. Lisäksi hankkeeseen kuuluu kevyenliikenteen väylien ja yksityisteiden rakentamista sekä melusuojauksia.

– Kyseessä on mielenkiintoinen ja kokonaisvaltainen hanke, jossa pääsemme hyödyntämään Destian laajaa osaamista, aina suunnittelusta toteutukseen, kertoo projektijohtaja Matti Välikangas.

Liikennöinti uusilla väylillä alkaa syksyllä 2019 ja koko hanke valmistuu syksyllä 2020.

Projektijohtaja Matti Välikangas, matti.valikangas(at)destia.fi, 040 562 4066

Työpäällikkö Jaakko Taipale, jaakko.taipale(at)destia.fi, 040 350 1539

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleds i början av oktober – Destias väglagscentral följer väderleken 24/79.10.2018 10:50Tiedote

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleddes i största delen av Finland i början av oktober. Även i Österbotten är vintern på väg. NTM-centralerna konkurrensutsatte över 80 entreprenadområden i Finlands vägnät. På sina egna entreprenadområden sköter Destia dygnet runt om plogning, halkbekämpning och belysning. Destia genomför underhållsåtgärderna i enlighet med de kvalitetskrav som Trafikverket har fastställt.