Destia sujuvoittaa Äänekosken liikenneyhteyksiä

Destia on voittanut vt 4 Äänekosken pohjoinen ja Kuorejoki -hankkeen, jonka tarkoituksena on vastata Äänekosken seudun kasvaviin liikennemäärin. Voitettu suunnittele ja toteuta -hanke (ST) on yksi osa Äänekosken biotuotetehtaan liikenneyhteydet -hanketta. Rakentamistyöt käynnistyvät toukokuussa 2018.

ST-hankkeessa Destia suunnittelee ja toteuttaa Äänekosken pohjoispuolelle eritasoliittymän sekä uutta valtatietä noin 3,3 kilometrin matkalla. Kuorejoen yli rakennetaan uusi silta sekä uutta valtatietä noin 1,5 kilometrin matkalla. Lisäksi hankkeeseen kuuluu kevyenliikenteen väylien ja yksityisteiden rakentamista sekä melusuojauksia.

– Kyseessä on mielenkiintoinen ja kokonaisvaltainen hanke, jossa pääsemme hyödyntämään Destian laajaa osaamista, aina suunnittelusta toteutukseen, kertoo projektijohtaja Matti Välikangas.

Liikennöinti uusilla väylillä alkaa syksyllä 2019 ja koko hanke valmistuu syksyllä 2020.

Projektijohtaja Matti Välikangas, matti.valikangas(at)destia.fi, 040 562 4066

Työpäällikkö Jaakko Taipale, jaakko.taipale(at)destia.fi, 040 350 1539

Pekka Ruuti nimitetty Maa- ja kalliopalvelujen johtajaksi ensi syksystä alkaen24.4.2019 10:09:02 EESTTiedote

DI Pekka Ruuti on nimitetty liiketoimintaryhmänjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi Destiaan. Hän aloittaa tehtävässään viimeistään 1.10.2019 mennessä. Ruuti vastaa Destiassa Maa- ja kalliopalvelut -liiketoimintaryhmästä. ”Toivotan Pekka Ruutin lämpimästi tervetulleeksi Destiaan. Pekka on arvostettu vaativan pohjarakentamisen ammattilainen, liiketoiminnan kehittäjä ja joukkuepelaaja”, sanoo Destian toimitusjohtaja Tero Kiviniemi. Ruuti siirtyy Destiaan YIT:stä, jossa hän on toiminut vuodesta 2012 alkaen. YIT:llä Ruuti on vastannut vuodesta 2014 alkaen Pohja- ja vesirakennus -yksiköstä. Ruuti on ennen YIT:tä työskennellyt Biglo Logistic Systemsillä, Intraforilla ja Lemminkäisellä. Maa- ja kalliopalvelut -liiketoimintaryhmän johtaja Annina Peisa ottaa Ruutin aloitettua vastuulleen Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän, jota johtaa siihen saakka Jouni Karjalainen. Lisätietoa: toimitusjohtaja Tero Kiviniemi. Haastattelupyynnöt ystävällisesti Destian viestinnän kautta: viestintäpääl