Destia toteuttaa kantatien 62 parantamisurakan välillä Puumala–Ruokolahti

Destia on voittanut kantatien 62 parantamisurakan välillä Huuhkala–Käyhkää.

Urakassa parannettava 15 kilometrin tieosuus Puumalan Huuhkalan kylästä Ruokolahden Käyhkään kylään levennetään kahdeksan metriä leveäksi.

– Kyseinen tieosuus on geometrialtaan ja leveydeltään haastava. Hankkeen tarkoituksena on parantaa liikenneturvallisuutta sekä liikenteen sujuvuutta. Hankeosuudella tien raskaan liikenteen osuus on merkittävä, noin 20 prosenttia, joten tien parantamisella edistetään myös elinkeinoelämän kuljetusten sujuvuutta, kertoo Destian työpäällikkö Panu-Jussi Ruottinen.

Työt alueella alkavat toukokuussa ja päällystystyöt toteutetaan syys-lokakuussa. Hanke valmistuu kokonaisuudessa vuoden 2018 loppuun mennessä. Tilaajana urakassa on Liikennevirasto.