Destia toteuttaa kantatien 62 parantamisurakan välillä Puumala–Ruokolahti

Destia on voittanut kantatien 62 parantamisurakan välillä Huuhkala–Käyhkää.

Urakassa parannettava 15 kilometrin tieosuus Puumalan Huuhkalan kylästä Ruokolahden Käyhkään kylään levennetään kahdeksan metriä leveäksi.

– Kyseinen tieosuus on geometrialtaan ja leveydeltään haastava. Hankkeen tarkoituksena on parantaa liikenneturvallisuutta sekä liikenteen sujuvuutta. Hankeosuudella tien raskaan liikenteen osuus on merkittävä, noin 20 prosenttia, joten tien parantamisella edistetään myös elinkeinoelämän kuljetusten sujuvuutta, kertoo Destian työpäällikkö Panu-Jussi Ruottinen.

Työt alueella alkavat toukokuussa ja päällystystyöt toteutetaan syys-lokakuussa. Hanke valmistuu kokonaisuudessa vuoden 2018 loppuun mennessä. Tilaajana urakassa on Liikennevirasto.

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleds i början av oktober – Destias väglagscentral följer väderleken 24/79.10.2018 10:50Tiedote

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleddes i största delen av Finland i början av oktober. Även i Österbotten är vintern på väg. NTM-centralerna konkurrensutsatte över 80 entreprenadområden i Finlands vägnät. På sina egna entreprenadområden sköter Destia dygnet runt om plogning, halkbekämpning och belysning. Destia genomför underhållsåtgärderna i enlighet med de kvalitetskrav som Trafikverket har fastställt.

Maanteiden talvihoitokausi alkaa lokakuun alussa – Destian kelikeskus seuraa säätä 24/728.9.2018 15:30Tiedote

Illat pimenevät, ilmat kylmenevät ja talvi tekee tuloaan. Maanteiden talvihoitokausi käynnistyy suurimmassa osassa Suomea lokakuun alussa. ELY-keskukset kilpailuttavat Suomen tiestön yli 80 urakka-aluetta. Destia hoitaa omilla urakka-alueillaan auraukset, liukkauden torjunnan ja valaistuksen vuorokauden ympäri. Destia toteuttaa kunnossapidon toimet Liikenneviraston määrittelemien laatuvaatimusten mukaisesti.