Destia toteuttaa kantatien 62 parantamisurakan välillä Puumala–Ruokolahti

Destia on voittanut kantatien 62 parantamisurakan välillä Huuhkala–Käyhkää.

Urakassa parannettava 15 kilometrin tieosuus Puumalan Huuhkalan kylästä Ruokolahden Käyhkään kylään levennetään kahdeksan metriä leveäksi.

– Kyseinen tieosuus on geometrialtaan ja leveydeltään haastava. Hankkeen tarkoituksena on parantaa liikenneturvallisuutta sekä liikenteen sujuvuutta. Hankeosuudella tien raskaan liikenteen osuus on merkittävä, noin 20 prosenttia, joten tien parantamisella edistetään myös elinkeinoelämän kuljetusten sujuvuutta, kertoo Destian työpäällikkö Panu-Jussi Ruottinen.

Työt alueella alkavat toukokuussa ja päällystystyöt toteutetaan syys-lokakuussa. Hanke valmistuu kokonaisuudessa vuoden 2018 loppuun mennessä. Tilaajana urakassa on Liikennevirasto.

Pekka Ruuti nimitetty Maa- ja kalliopalvelujen johtajaksi ensi syksystä alkaen24.4.2019 10:09:02 EESTTiedote

DI Pekka Ruuti on nimitetty liiketoimintaryhmänjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi Destiaan. Hän aloittaa tehtävässään viimeistään 1.10.2019 mennessä. Ruuti vastaa Destiassa Maa- ja kalliopalvelut -liiketoimintaryhmästä. ”Toivotan Pekka Ruutin lämpimästi tervetulleeksi Destiaan. Pekka on arvostettu vaativan pohjarakentamisen ammattilainen, liiketoiminnan kehittäjä ja joukkuepelaaja”, sanoo Destian toimitusjohtaja Tero Kiviniemi. Ruuti siirtyy Destiaan YIT:stä, jossa hän on toiminut vuodesta 2012 alkaen. YIT:llä Ruuti on vastannut vuodesta 2014 alkaen Pohja- ja vesirakennus -yksiköstä. Ruuti on ennen YIT:tä työskennellyt Biglo Logistic Systemsillä, Intraforilla ja Lemminkäisellä. Maa- ja kalliopalvelut -liiketoimintaryhmän johtaja Annina Peisa ottaa Ruutin aloitettua vastuulleen Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän, jota johtaa siihen saakka Jouni Karjalainen. Lisätietoa: toimitusjohtaja Tero Kiviniemi. Haastattelupyynnöt ystävällisesti Destian viestinnän kautta: viestintäpääl